dissabte, 5 de desembre del 2020

Gavà- Sant Climent del Llobregat- Begues- Gavà amb BTT.

Després de la sortida d'aquest dijous amb el Juan Carlos a escalar a Sant Llorenç de Montgai, avui toca fer aeròbic. Que millor que aquesta circular pels voltants de Gavà.
Abans de les vuit del matí i amb una temperatura de 8º, sortim amb la Teresa des del centre de Gavà, ja comencem pujant i ens enfilem pels carrers d'Albarrosa per travessar Viladecans i anar direcció a Sant Climent de Llobregat. Just a l'entrada del poble agafem a l'esquerra una pista que ens porta fins a Can Bori, continuem pujant per la carena i un kilòmetre més endavant agafem a mà dreta una pista, que ens baixa fins al fons del barranc.
Estem a la cruïlla de la pista entre el Cementiri de Sant Climent i Begues, nosaltres avui agafem a l'esquerra, continuem per un tram en pujada però suau. Un kilòmetre després agafem a mà dreta la pista que comença a pujar amb ganes (moltes ganes, ufff, quina pujada) i que ens deixa a la part superior de la carena on agafem una pista formigonada, no ens confiem, la pujada no ha acabat i encara ens queda un tram força dret. Finalment la cosa afluixa i entrem en un tram més planer que ben aviat deixem perquè volem pujar al cim del Puig d'Endi (342 mts.) al qual arribem amb la bici a les mans.
Iniciem la baixada, primer damunt de la bici, però després ho veiem massa tècnic per nosaltres i baixem un tram caminant fins a agafar la pista principal. Passem pel costat de les runes de Can Bruguera i seguim baixant fins al peu de la Roca del Barret, comencem la pujada fins a la carretera entre Torrelles i Begues, però hem de parar i pujar l'últim tram caminant (ens falta molta tècnica encara).
Continuem ara per la carretera i després d'una altra forta pujada, entrem al poble de Begues, anem a buscar la carretera que baixa a Gavà i baixem un parell de kilòmetres, agafem a l'esquerra la desviació al parc de Gavà i baixem per la pista passant per Can Ramoneda, Font de Ferro i Ca n'Amat on tornem a pujar per la pista que passa ben a prop de les antigues Mines de ferro.
Un kilòmetre de pujada continuada ens torna a deixar a la carretera Gavà-Begues, ara només l'hem de travessar i agafar la pista que passa per sota del Castell de l'Eramprunyà, després de fer petites pujades i baixades, arribem al punt on ja comences a baixar amb ganes, nosaltres aquí agafem a la dreta per fer el que serà l'última pujada del dia d'avui. Arribem al Dipòsit Vell de La Sentiu i aquí sí que comença la baixada, el primer tram una mica tècnic (per nosaltres) i després molt bona pista on pots agafar velocitat.
Arribem a La Sentiu i agafem la carretera que ens porta a Gavà, aquí posem tot el "desarrollo" que tenim i donant el màxim de nosaltres arribem al final de la sortida, molt contents com s'ha desenvolupat la jornada.
Mentre no puguem sortir al nostre Pirineu, aquí estarem donant guerra cada setmana.
La pròxima més i més dura (i llarga)

Poc abans d'agafar la pista de baixada cap a la cruïlla de  S. Climent i la Roca del Barret.

Vint metres més amunt agafem la desviació a la dreta.

Castell de l'Eramprunyà.

Arribem a la part superior de la carena, forta pujada la que acabem de fer.

La baixada del Puig d'Endi (342 mts.) l'hem de fer caminant, massa tècnica per nosaltres.

El que queda de Can Bruguera (antiga masia en runes).

La Roca del Barret (299 mts.)

Al tram de carretera entre Torrelles i Begues.

Última pujada per arribar a Begues.

Foto a l'entrada del poble pel vessant sud (Gavà).

Baixem un tram per la carretera i agafem la pista al Parc de Gavà, passem per Ca n'Amat.

Molt bé Teresa, quanta força imprimeixes a la bicicleta quan t'aixeques.

Vista cap al mar des del Dipòsit Vell de la Sentiu.

Bona pista de baixada (i ràpida) fins a La Sentiu.

Com gaudeixes d'aquestes baixades ràpides sense dificultat.