dissabte, 7 d’abril del 2018

Vinya Nova (460 mts.), Sant Jeroni (1236 mts.), Vinya Nova (460 mts.)

Aquest cap de setmana no hi ha manera de trobar cap lloc al Pirineu on el temps sigui una mica estable per fer una esquiada i mira que repasem mapes i més mapes. Finalment  al descartar el Pirineu i voler fer desnivell, marxem a Montserrat que ho tenim al costat de casa.
Deixem el cotxe a l'aparcament de Vinya Nova (460 mts.), agafem la pista cap a Collbató i quan portem 800 metres agafem a l'esquerra una desviació, direcció al Clot de la Mònica fins a arribar al Coll dels Pollegons (907 mts.), continuem uns metres més fins que arribem a la cruïlla entre Sant Joan i Sant Jeroni (1020 mts.), aquí el vent comença a ser el protagonista de la jornada.
Unes fortes ràfegues no ens deixen gaudir d'aquesta part final de la pujada i a mesura que arribem al cim de Sant Jeroni cada cop pitjor, passem al costat de l'Ermita de Sant Jeroni (1150 mts.) que sembla estar en procès de rehabilitació, pugem pels graon finals que ens porten al cim, hi ha moments que ens hem d'agafar a la barana del lateral perquè el vent no ens tiri a terra, finalment assolim el cim de Sant Jeroni (1236 mts.), dues fotos i continuem cap a baix.
Desfem el mateix camí de pujada fins a arribar a la cruïlla de Sant Joan a Sant Jeroni, aquí després de consultar els últims mapes i veure que no ens mullarem, continuem per l'itinerari llarg. Arribem a Sant Joan (970 mts.), agafem a la dreta i després de deixar l'Estació Superior continuem fins a uns metres abans d'arribar a l'Ermita de Sant Joan on agafem a mà esquerra per continuar per un camí força tècnic fins a creuar-nos amb el camí vell (765 mts.) del Monestir a Collbató a partir d'aquí ja només ens queda seguir el transitat cami fins a arribar a Collbató i continuar la pista fins al cotxe a Vinya Nova, a veure si el proper cap de setmana fa bon temps, que tenim mono d'esquí de muntanya.

Deixem la desviació de Vinya Nova a Collbató i comença la pujada.

Fins aquell primer coll que veiem al fons hem de pujar en aquest primer moment.

Sortint del primer coll.

Petit franqueig al conglomerat Montserratí.

Arribant al camí de Sant Joan a Sant Jeroni (1020 mts.)

El Cavall Bernat (1111 mts.)

Ermita de Sant Jeroni (1150 mts.)

Des del cim visió cap al nord.

Al cim més alt de Montserrat, Sant Jeroni (1236 mts.)

Visió cap al sud des del cim de Sant Jeroni.