dissabte, 16 d’agost del 2014

Agulla Haurillon (3075 mts.), Agulla Cregueña(3043 mts.), Agulla Juncadella (3021 mts.) i Pic d'Aragüells (3037 mts.)

Itinerari de pujada: Color taronja. Itinerari de baixada: Color verd.

Foto realitzada des de l'Agulla Argarot (2011), amb l'itinerari des del Llac de Corones (2725 mts.)

En l''intent d'ajudar a la Carme a finalitzar els 212 tresmils del Pirineu (només li falten 17), el divendres pugem amb la Irene a l'apartament de la Carme a Sesue.
Aquest mateix dia la Carme puja amb la seva mountain bike des del Plà de Senarta fins al Refugi de Pescadors a Corones (1970 mts.) i la deixa lligada al senyal indicador, i això perquè?, doncs l'endemà  pugem a fer 4 tresmils que li falten i l'últim bus baixa a les 18h., (servei de bus des del 24-6 al 11-9, per evitar aglomeracions de cotxes.), si no dona temps d'arribar baixarà els 7,5 km. de la pista amb la mountain.
El despertador sona a les 4 del matí i en 35 minuts estem camí de Senarta. Passen pocs minuts de les 6 del matí quan sortim del refugi de pescadors de Corones (1970 mts.), en 40 minuts passem pel Ibonet de Corones (2230 mts.) i seguim pel sender ben marcat fins a arribar al Llac de Corones (2757 mts.), 1 hora 47 minuts des del punt de sortida. Pugem uns metres direcció al Coll de Cregueña i després girem a la dreta per franquejar el llac pel seu vessant esquerra, sempre amb tendència ascendent, passem al costat d'una zona de vivacs on encara hi ha gent dormin. La bretxa entre l'Agulla Haurillon i l'Agulla de Cregueña sempre la tenim a la vista, per tant només es tracta de seguir el camí més evident.
L'últim tram abans de la bretxa s'han de fer servir les mans per grimpar però és molt fàcil, finalment arribem a la bretxa (2980 mts.), no hi toca el sol, fa vent i el fred és intens per ser mitjans d'agost, ens posem el Gore i comencem a preparar el material.
La primera tirada és una fissura d'esquerres a dretes amb la roca coberta amb una mica de liquen cosa que fa una mica relliscós aquests primer llarg, són 20 mts. de III+. A la part de dalt hi ha una instal·lació de rappel per baixar pel vessant de Corones. El fred continua, ja que encara no toca el sol en aquesta pared i estem per sobre dels 3000 mts. La segona tirada comença per l'interior d'una xemeneia i amb els peus amb oposició, quan arribes a l'alçada d'un friend abandonat has de tombar a l'esquerra, ja que recte per on puges no és possible doncs un extraplom barra el pas, jo aquí decideixo baixar i esperar a la Carme a la reunió doncs estic pujant amb la motxilla i s'enganxa a tot arreu, a part m'he quedat gelat a la reunió anterior. La Carme arriba al cim de l'Agulla Haurillon (3075 mts.) i després baixem rapelant els dos fins a la bretxa.
La continuació cap a l'Agulla de Cregueña es veu força clara, pugem frontalment i a mitja pared franquegem a mà esquerra (hi han unes quantes fites) fins a agafar un esperó que ens portarà al cim de l'agulla de Cregueña (3039 mts.), unes fotos al cim i iniciem el descens. Mirant a l'Agulla Juncadella és preferible baixar a mà dreta (nosaltres vàrem baixar per l'esquerra i es pitjor) fins a trobar  una canal que esta a uns 20 metres a la dreta de la bretxa entre l'Agulla de Cregueña i la Juncadella. Nosaltres vàrem agafar una canal que dona directa al Llac de Corones i crec que és més complicat (rapel de 30 metres a la part final).
Un cop a terra, la següent Agulla no es pot atacar directament, l'has de franquejar per sota fins a arribar al vertex del cim, aleshores comences a pujar per on millor vegis (I+) fins a arribar a l'Agulla Juncadella (3019 mts.), la visió del Llac de Cregueña des d'aquí és brutal. Ara continuem per la mateixa cresta (fàcil) fins que arribem al Coll de Cregueña (2905 mts.), a partir d'aquest punt només ens falten 125 metres de desnivell per arribar al Pic d'Aragüells (3030 mts.), quart tresmils del dia i últim de la jornada.
Iniciem un descens passant pel Coll de Cregueña, Llac de Corones i finalment arribar al Refugi de Pescadors de Corones (1970 mts.), són les 19,45 i jo m'he avançat una mica a la Carme, ja que ella amb la mountain anirà molt més ràpid. M'agafo els 7,5 Km. amb ganes i amb una bona marxa, finalment a mig camí m'agafa la Carme i té l'amabilitat d'agafar-me la motxilla i baixar-la darrere de la mountain, això em permet baixar aquests últims kilòmetres corrent una estona. 1 hora i 15 minuts després de sortir del Refugi de Pescadors arribo al Plà de Senarta, ara només queda arriba a l' apartament i descansar.
Felicitats a la Carme i a esperar la propera.

Desnivel:   - 2030 mts.
                  + 1440 mts.

La Carme va pujar el dia anterior la bici per si no agafàvem l'últim bus a les 18 h. i no tenir que baixar caminant.

Pujant al Llac de Corones ja veiem els dos últims cims del dia.

Ara ja tenim la visió sencera dels cims a realitzar en el dia d'avui.

Pic d'Aragüells (3037 mts.)

Agulla Juncadella (3021 mts.)

A l'esquerra Agulla de Cregueña (3043 mts.), a la dreta Agulla Haurillon (3075 mts.)

La Carme desgrimpant per sobre el Llac de Corones (2725 mts.)

La bretxa entre l'Agulla de Cregueña i la Haurillon cada cop més a prop.

El Llac de Corones cada cop més abaix, al fons s'aprecia el Vallhivierna.

Des de la bretxa, els primers raigs de sol escalfant l'Agulla de Cregueña (3043 mts.)

La Carme arribant a la bretxa.

Iniciant el primer llarg (III+)

S'ha d'anar en compte doncs sobre el granet hi ha liquen que fa la roca una mica relliscosa.

Concentració a la cara de la Carme.

A punt d'acabar el segon llarg (IV).

Des de l'Agulla de Cregueña es veu tot l'itineràri realitzat.

Cara sud del Pic Abadias (abans Sud de La Maladeta), recordes Xavi Martí  les dues vies realitzades?? (una d'ellas a l'hivern del 88)

Des de la bretxa, la pujada per fer l'Agulla de Cregueña (3043 mts.).

La Carme al peu de l'Agulla de Cregueña.

Pujant a l'Agulla de Cregueña.

Tram on traiem la corda per fer aquest franqueig força aeri.

L'Agulla Haurillon vista de del cim de l'Agulla de Cregueña.

Agulla de Cregueña ( 3043 mts.)

Segon tresmil de la jornada.

Tram de cresta ja recorregut.

La Carme desgrimpant un tram fins a trobar el rappel.

Ja ha arribat a l'instalació per rapelar (un bloc no del tot fiable).

Baixant el rappel.

A punt d'arribar on estic jo esperant, fora de la linea del rappel, per si cau alguna pedra.

Esperant  a la Carme, a punt de tocar terra, després d'unes hores d'anar per la vertical.

Deixem enrere l'Agulla de Cregueña i marxem cap a l'Agulla Juncadella.

Pujant a l'Agulla Juncadella, a l'esquerra veiem el Pic d'Aragüells (últim de la jornada).

Pic de Vallhivierna (3067 mts.)

Des del cim de l'Agulla Juncadella, el tram de cresta realitzat.

El que encara falta per arribar a l'últim cim.

Llac de Cregueña (2650 mts.)

A l'esquerra el Pic d'Alba, al centre Le Bondidier i a la dreta el pic Cordier veure piulada del 2009.

La Carme arribant al cim.

Agulla Juncadella (3021 mts.)

Desgrimpant l'Agulla Juncadella direcció al Coll de Cregueña.

Visió de l'Agulla Juncadella pujant al Pic d'Aragüells.

Arribant al Pic d'Aragüells quart i últim tresmil de la jornada.

Llac de Cregueña.

Pic d'Aragüells, ànims Carme ja només et falten 17 tresmils per acabar els 212 del Pirineu.

Quan arribo al Pont de Corones (1950 mts.) son les 19,45h, ja fa quasi dues hores que ha passat l'últim bus, això vol dir caminar 7,5 Km. per arribar al cotxe.

Últimes llums d'aquest dia tan llarg, ja portem quasi 15 hores.

Quan falten 4Km. per arribar abaix, arriba la Carme amb la bici (jo havia baixat sense parar), i m'agafa la motxilla, el que em permet aquest últims Km. baixar corrent suau.

Carme S ha dit...

Bona estrenada de botes, bon company,... gran dia de muntanya (i d'escaladeta i de bici). Gràcies, Josep Maria, per aquesta empenta final als 3000s. Ah!! Em queden 18, jejeje.

Felucitats a tots dos...Carme ja falta menys per...la festa jajaaaa

I felicitats al Josep Maria de part del nostres guies Victor i Ruben per fer.me una semi professional de la muntanys..
Petons a tots des de Perù

Josep Mª Moyà ha dit...

Carme: Jo diria que et falten: Els 3 de Llosàs, el Ramoung, 5 del Vignemale, Agulla i Pic Badet i els 6 de Salenques,Total:17.

Teresa: Cuida molt als tres companys que portes, que per alguna cosa tú ets la lider del grup. Bon viatge pel Perú i bona tornada.

Carme S ha dit...

El 18é és La Aguja Cadier. Sí, sí, ja falte menys per la festa, jejeje. Però ara que s'apropa el final, hum!!! i després qué?