dijous, 28 de març del 2013

Bony de la Redona ( 2630 mts.) per el Serrat de l'Orri.

Avui el pronòstic de temps es dolent però sembla que hi pot haver-hi una petita finestra de bon temps per fer un cim ràpid. Durant el matí ha estat fent mal temps i dues persones amb raquetes que han sortit cap a cim només han pogut arribar al primer coll ( 2200 mts.).
Per arribar al lloc on deixem el cotxe hem d'anar direcció a l'estació de Boí-Taüll, passat el Plà de l'Ermita arribem a una corba on hi ha un aparcament a mà esquerra ( 1700 mts.) que va a la Vall de Sant Martí, nosaltres seguim 1,5 Km. i just després de passar un canvi de rasant amb reixes a terra deixem el cotxe a mà dreta en un petit aparcament ( 1740 mts.)
Amb esquís desde el cotxe, agafo un petit corriol fins arribar a un gran explanada en aquest punt s'ha de pujar a mà esquerra i anar a buscar una franja d'arbres talats ( Serrat del Sello ), aproximadament sobre la cota 1945 surts del bosc més espès.A partir d'aquí tot hi haver-hi arbres es molt més agraïda la pujada. Arribo a un fals coll( 2200 mts.) on el companys que han pujat amb raquetes han abandonat, a partir d'aquest punt començo a obrir la traça, la pujada es molt agraïda pujant pels lloms. El temps cada cop es pitjor finalment a 50 mts del cim decideixo plegar ja que fa una estona que m'ha envaït la boira i a sobre comença a nevar i tinc por que m' esborri les traces de pujada.
La baixada amb una neu humida però que es deixa esquiar força bé, quan estic a punt d'arribar al cotxe comença a ploure amb ganes, avui ens hem remullat, no sempre es guanya.

Foto de Francisco Román ( 41 itinerarios de esquí de montaña a la Vall de Boí ). Ediciones Desnivel.

Al mig del bosc, amb el Plà de l'Ermita al fons de la vall.

Sortint de la part més espesa del bosc, la continuació ja te millor pinta.

Arribant al primer plà ( 2200 mts.), just al punt on acaben les traces.

Seguint el llom del'esquerra segueix el camí, amb el temps que no s'acaba d'arreglar.

Els núvols que venen cap a mi amb una gran velocitat.

Molt bona innivació a la part superior del Bony de la Redona.

El dia es comença a tapar i la visibilitat passa a ser dolenta.

La visió cap els Besiberris i la Punta Alta es inexistent.

A 50 mts. del cim decideixo parar i donar la volta ja que la visibilitat es nula i es comencen a tapar les meves traces de pujada.

200 mts. per sota del cim ja recupero la visibilitat, encara axis baixo al costat de les traces de pujada.

Això es el que em queda fins arribar al cotxe, on m'agafara la pluja durant una estona.