dissabte, 17 d’abril del 2010

Pic de Tempestats ( 3296 mts.)

Magnifica sortida a un dels grans del Pirineu. Deixem el cotxe ( 1840 mts.) a uns 40 minuts de la Cabana de Pescadors, la pista de Vallhiverna esta en bones condicions tot i que hi ha un parell de trams que hi han pedres al mig del camí.
Els primers metres els fem amb els esquis a l'esquena però 20 minuts abans d' arribar a la Cabana ja els calcem.
La neu es presenta amb mol bon estat ja que esta dura per pujar i molt uniforme gràcies a no haver bufat vent aquest dies. Passem per la Pleta de Llosàs ( 2220 mts.) i seguim fins arribar al llac de Llosàs ( 2495 mts.) totalment gelat.
Continuem direcció E cap el petit llac de Llosàs al qual passem uns metres per sobra, iniciant un franqueig amb lleugera pujada fins a la cota 2650 on girem a l' esquerra ( N ) , després de superar un turo-net i tenir a la nostre dreta la Agulla SW del Rusell ( 3029 mts.) veiem al fons el Pic de Tempestats.
Per una pendent suau i després de saludar a un noi de Sitges que estava fent una solitària arribem a sota el cim on traiem esquis i amb grampons i piolet pugem per la dreta canal fins arribar al Pic de Tempestats ( 3296 mts.).
La visió des-de el cim es brutal, Aneto, Salenques, Russel, etc..
Tornem on hem deixat els esquis i ens preparem per una baixada amb una neu primavera
excel.lent , baixada magnifica fins a 10 minuts del cotxe.
Sortida totalment recomanable amb les magnifiques condicions actuals, no espereu masses dies per repetir-la.

Carme S i Josep Mª M

Horari: 7h. 10 m.

Cabana de Pescadors ( 1970 mts.)

Pleta de Llosàs ( 2220 mts.)
Tuc de Vallhiverna ( 3062 mts.)
Llac de Llosàs ( 2495 mts.) al fons coll de Llosàs i Agulles Argarot, Tchihatcheff, Franqueville
Agulla SW de Rusell ( 3029 mts.) per aquesta canal vaig pujar el passat mes de Setembre
Arribant al cim de Tempestats amb el Vallvierna al fons
Pic Russel
Forat d' Aigualluts
Cresta de Salenques
Pic de Tempestats ( 3296 mts.) amb l'Aneto darrera meu

Quina raó que tens, (som sempre) cal no esperar masses dies ..... Jo vaig estar fent una canal per pujar al Comabona , baixant pel Pas dels Gosolans i la neu ja estava en mal estat, ens queda poc¡¡ Haurem d'aprofitar. Per cert unes magnifiques vistes al majestuós Pedraforca.