dijous, 4 d’abril del 2024

Krokelutinden (756 mts.) i intent al Stormoa (975 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.

Avui el dia es presenta assolellat, però amb vent fort i fred. Al sortir de casa el termòmetre assenyala -10ºC. L’objectiu d’avui és força ambiciós i es diu Stormoa (975 mts.). És un cim difícil i no tenim cap referència d’alguna última ascensió.

Deixem el cotxe a l’aparcament que hi ha a mà dreta just a l’entrada del tunel Skaland que ens portaria fins al poble del mateix nom, és a dir Skaland. Travessem el llac Krokelwatnet pel seu lateral esquerre, només arribar al final del llac ja comença una forta pujada.

Hem d’anar obrint traça tota l’estona perquè el fort vent ha tapat les traces que havien obert el dia anterior. En acabar aquest primer pendent hi ha un petit plateau on al final d’ell comença una segona pujada més llarga i ben dreta en la seva última part. Per sort, la neu està en magnífiques condicions per pujar i tot i que hem d’obrir traça, no és massa profunda i aguanta molt bé les nostres petjades.

Arribem a l’avantcim del Krokelutinden (756 mts.), estem a un parell de minuts del cim, però avui anem cap a un altre objectiu i no volem perdre temps. Iniciem un breu descens (sense treure pells) i després un franqueig ascendent fins a situar-nos just davant mateix del cim del Stormoa.

La veritat que des d’aquí dalt impressiona. Baixem uns trenta metres fins al peu mateix de l’aresta on deixem els esquís, el vent segueix fort i evidentment fred. Ens equipem amb els grampons i piolet i el Xavi comença a pujar, hi ha molta neu acumulada, en certs punts ens ensorrem per sobre dels genolls. Ens hem trobat amb una parella de Noruecs que també intentaran la pujada al cim, quan fa una estona  que pugem darrere les traces del Xavi, el veiem que baixa, ens comenta que hi han cornises molt grans i que feia una mica de por.

En aquest moment, arribem els Noruecs i diuen que ells segueixen. Continuem una mica darrere d’ells, a l’arribar al final de les traces del Xavi, ells segueixen intentant pel fil de l’aresta, nosaltres mirem de franquejar una estona, però hi ha molta neu acumulada i en qualsevol moment se'n pot anar tot cap a baix.

Aquí fa molt temps que no puja ningú. Tornem a baixar al coll on aprofitem per beure i menjar una mica, al mateix temps fem el canvi de grampons i piolet per esquís. Quan estem a punt d’iniciar el descens, arribem els Noruecs que tampoc s’ho han vist per on volien pujar ells.

La baixada la realitzem pel vessant contrari al que hem pujat, fent una bonica circular i una baixada amb neu com cada dia, magnífica. Uns dies es guanya i altres es perd i avui hem perdut. Demà última sortida d’aquests meravellosos dies a l’illa de Senja.

Començo a travessar el gelat llac Krokelvvatnet.

Cap aquell plateau on bufa el vent hem de pujar.

Parada al mig del llac per veure l'immensitat de tot això.

Mirada enrere per veure on hem deixat el cotxe.

Em trobo la traça oberta o de vegades tapada pel vent que fa avui.

Obrint traça cap al plateau, a l'aresta podem veure com bufa el vent.

El David seguint les traces. A l'esquerra el Skolpan (779 mts.) i a la dreta el Litjemoa (839 mts.)

Enfilem la pujada cap a l'avantcim.

Tram de fort pendent, sobre els 30º.

El Xavi a l'avantcim del krokelutinden (756 mts.), al fons ja treu el cap el Stormoa (975 mts.)

El David arribant a l'avantcim, a la dreta el cim.

Seguim obrint traça cap al Stormoa.

Hem de baixar uns metres fins al Coll del Stormoa (695 mts.)

Des del coll ja veiem l'aresta.

Obrint traça al mig de l'aresta.

El Xavi s'ha treballat l'aresta, però avui no ha pogut ser.

Des del tram final de l'aresta, veiem el Coll de Stormoa (695 mts.) on tenim els esquís.

Al fons veiem el Litjemoa (839 mts.)

Avui la foto és al Coll de Stormoa (695 mts.) abans d'iniciar la baixada.

El Llac Krokelwatnet al fons de la vall, fins allà hem de baixar.

Bones traces de baixada.

El David en acció.

Ara és l'hora del Xavier.

I jo mateix gaudint de la neu pols.

Última mirada enrere per veure el Stormoa i al mateix temps, les nostres traces.