dissabte, 16 de desembre del 2023

Marxa del Garraf 2023.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.

Com diu el company Xavier Saleta al seu blog "Aire de Muntanyes", cada any ens posem els esquís més tard. Com que no està el Pirineu en condicions per a la pràctica de l'esquí de muntanya, avui decideixo fer la Marxa del Garraf 2023 (curta) que es va celebrar el passat mes de novembre i demà si és possible sortirem amb la bicicleta a la carretera.
Surto de casa i passo al costat de l'Ajuntament de Gavà (sortida de la Marxa), segueixo direcció a la urbanització de la Sentiu, un bon tram vaig paral·lel a la riera dels canyars fins que quasi arribo a Vista Alegre. Passo ben a prop del Parc de la Granota i començo la pujada cap al Pas de la Mare de Déu, un coll que separa aquesta part de Castelldefels de La Sentiu.
Un cop al llom començo a pujar al Turó del Fanxó (279 mts.) i després continuo pel Turó de la Romaguera (311 mts.), el camí en aquest punt gira cap al nord i franqueja la pedrera que es veu a la dreta. Arribo a l'antic abocador del Garraf (on es col·loca el primer control de la Marxa), i en pocs metres agafo a la dreta el camí que em deixa al cim de la Morella (594 mts.), cim més alt del parc natural del Garraf.
Unes fotos i continuo, començo a baixar i em trobo de pujada al gran Pau Capell, està entrenant per aquí,  ja que viu ben a prop. Arribo a la Pleta, el coll per excel·lència d'aquesta zona, agafo a l'esquerra per baixar per la romana, a meitat del camí m'avancen dues motos de cross, li comento que està prohibit circular en moto per aquest camí tan petit, però ni cas, ara els nois són llestos, porten la matrícula tapada amb fang, jajaja.
Continuo fins a La Sentiu i aquí el més que conegut fins a casa, bona circular per un dissabte de desembre.
Demà a veure si podem anar amb bicicleta.

Aquest bosc com es pot veure a la imatge també està molt sec, i continua sense ploure.

Primera indicació a la Morella (594 mts.)

Turó del Fanxó (279 mts.)

Des del Pas de la Mare de Deu, podem veure la continuació cap al Turó del Fanxó.

Mirada enrere per veure la urbanització de La Sentiu.

Cim del Turó del Fanxó, el següent Turó és: de la Romaguera (311 mts.)

Vista des del Peu de Santa Maria cap al Turó de la Romaguera.

Al cim del Turó de la Romaguera (311 mts.)

Grans poblacions al sud de Barcelona com Castelldefels, Gavà i Viladecans.

Avui el cel es confon amb la mar.

Al fons a la dreta (encara força lluny) ja puc veure el cim de la Morella (594 mts.)

He deixat el camí que va a Campgràs i he agafat a la dreta, ja estic a prop del cim.

Al fons ja puc veure la creu del cim.

Al cim de la Morella (594 mts.), cim més alt del parc natural del Garraf.

Arribant a la Clota, coll emblemàtic que separa Gavà de Begues.

Can Bassoles coneguda amb el nom de mas de Fonts Noves pel naixement d'aigua que hi havia al costat de la casa.

Castell de l'Eramprunyà amb el zoom des de Can Bassoles.