dissabte, 4 de novembre del 2023

El Bruc- Montgròs (1133 mts.)- Sant Jeroni (1236 mts.)- El Bruc.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.

La idea inicial era pujar al Pirineu, però veient les males condicions meteorològiques decidim quedar-nos a entrenar a Montserrat. Com us he dit moltes vegades, és un lloc magnífic per entrenar, ho tenim ben a prop de casa, hi ha força desnivell i sempre pots afegir alguna grimpada.
Sortim amb el Xavi de l'aparcament i àrea de descans al mateix poble del Bruc i seguim el camí, direcció a Can Massana, poc abans de la desviació (a mà dreta) cap al refugi d'Agulles, comencen a caure quatre gotes, per sort no ha continuat i al final ha quedat un dia força bo.
Passem pel refugi Vicenç Barbé o d'Agulles (900 mts.) i seguim pel camí ben marcat fins al mateix Coll de Port (973 mts.), per bon camí continuem fins al Coll del Miracle. Baixem pel Torrent de la Coma Cirers i comencem la forta pujada fins al Coll de Montgròs (1116 mts.), aquí el vent sí que es deixa notar, però res que no es pugui aguantar.
Coincidim al cim amb un petit grup que ens fan una foto, des d'aquí dalt ja es veu el pròxim objectiu: Sant Jeroni (1236 mts.) el cim més alt de Montserrat. Al cim del Montgròs no ens estem massa estona, iniciem la baixada, un primer tram força dret i després continuem per la Canal de la Salamandra, la qual baixem sense cap problema.
A partir d'aquí ens trobem amb un tram de puja- baixa fins que arribem a la cruïlla d'un dels camins que puja del Bruc a Sant Jeroni (camí dels Francesos), parem uns minuts amb el Xavi (és la primera parada del dia), ell s'estima més iniciar la baixada des d'aquí sense pujar a Sant Jeroni, ens acomiadem i pujo els últims dos-cents metres de desnivell fins a Sant Jeroni.
Poc abans d'assolir el cim, coincideixo amb el meu barber Nait i el seu amic Kevin, amb ells pujaré aquests últims metres fins al cim de Sant Jeroni (1236 mts.) cim més alt de Montserrat. Un parell de fotos al cim i després d'acomiadar-me del Nait i Kevin, inicio la baixada pel camí dels Francesos fins al Bruc.
El Xavi que ha baixat tranquil, l'agafo a Vinya Nova i acabem els últims metres de la sortida plegats, a veure si la pròxima sortida que fem ja podem treure els esquís de muntanya........

Iniciant la sortida des del Bruc amb el Xavi, cauen quatre gotes, per sort no anirà a més.

Regió d'Agulles a Montserrat.

Al fons, dissimulat al centre de la imatge el refugi Vicenç Barbé o d'Agulles.

Amb el zoom el podem veure millor.

Refugi Vicenç Barbé o d'Agulles (900 mts.)

Agulla Montserratina.

Petita desgrimpada sota mateix de la Roca dels LLamps (1162 mts.)

El Xavi arribant al cim del Montgròs (1133 mts.). A l'esquerra la Roca dels Llamps (1162 mts.)

Al cim del Montgròs (1133 mts.)

Al fons a l'esquerra podem veure el cim de Sant Jeroni (1236 mts.) cap allà anem.

Cap al sud podem veure la zona de Gorros.

Baixant per la Canal de la Salamandra.

La mateixa Canal de la Salamandra.

Cara sud del Montgròs (1133 mts.)

Arribem a la desviació del Camí dels Francesos, continuo cap a Sant Jeroni, el Xavi baixa al Bruc.

Al cim de Sant Jeroni (1236 mts.) amb el meu barber Nait i el seu amic Kevin.

Vista cap a la zona de l'antic telefèric de Sant Jeroni.

El Pirineu està ben cobert i ventat, no era dia per pujar al Pirineu.

Arribant al Bruc on hem començat i finalitzem la sortida d'avui.