diumenge, 20 de novembre del 2022

Gavà- Torrelles de Llobregat- Begues- La Desfeta (524 mts.)- Palau Novella- Garraf- Gavà.

Feia dies que no entrenava al costat de casa i déu-n'hi-do quin fart de pujar i baixar, només portava disset kilòmetres de la sortida i ja portava més de 700 mts. de desnivell positius.
Surto de casa amb una temperatura fresca (7º) i pujo per la pista fins a Can Bori (128 mts.) on agafo a la dreta per baixar fins a Sant Climent del Llobregat. Un petit tram d'asfalt i la pista que puja amb ganes cap a la Costa Fustera, a l'arribar a dalt entro al terme de Torrelles de Llobregat.
Una baixada ben dreta pel mig de la urbanització fins a agafar la carretera entre Torrelles i Begues, quan comença la pujada, l'asfalt deixa pas a la terra i només un centenar de metres abans d'arribar a Begues la pista torna a estar asfaltada. Vaig a buscar el cementiri de Begues, ja que la pista cap a La Desfeta està just a sota, el primer tram és força planer, però quan arriba a la desviació de camins (a la dreta cap a La Clota) el pendent s'incrementa i no baixa fins a arribar al cim de La Desfeta (524 mts.), cim més alt de Gavà (tot i que la major part pertany a Begues, segons el mapa cartogràfic de Catalunya aquesta part del cim està dins del terme municipal de Gavà).
Baixo pel mateix lloc fins a agafar la pista cap al Palau Novella, arribo al Monestir Budista on faig una petita parada per comprar unes banderes d'oració (el vent ja ha trencat les que tenim a casa), segueixo per la carretera fins a la mateixa Collada de Vallgrassa on agafo la pista que després de passar per la gran pedrera de Promsa em deixa a Garraf.
Ara només em queda continuar per les Costes de Garraf fins a Castelldefels i pel Passeig Marítim fins a Gavà. Molt bona circular, però dura pels pocs kilòmetres que he fet.

Can Bori (128 mts.), avui a la dreta cap a Sant Climent de Llobregat.

Pujant cap a Costa Fustera.

Tram de carretera sortint de Torrelles de Llobregat, direcció a Begues.

Pista de terra cap a Begues.

Quan passa un cotxe de baixada una mica de pressa, passa això....pols i més pols.

El rètol està força mal col·locat, encara queda una pujada forta per arribar al poble.

Cim de la Desfeta (524 mts.) com es pot veure al mapa cartogràfic de Catalunya, pertany a Gavà.

Al cim més alt de Gavà.

Vista cap a Sant Boi i Barcelona.

Dia magnífic per navegar, la mar està força calmada.

Circulant per la pista entre Begues i el Palau Novella, entro al Parc Natural del Garraf.

Monestir Budista Sakya Tashi Ling al Palau Novella.

Pujant cap a la Collada de Vallgrassa puc veure al fons el cim de La Morella (593 mts.)

Pista per baixar al poble de Garraf.