dimarts, 1 de novembre del 2022

Gavà- Penedès 360º- Gavà.

La Penedès 360º és una ruta que comença i acaba a Vilafranca del Penedès, l'original són 162 kilòmetres i 2000 metres positius i ells la proposen en quatre jornades. Ja feia temps que portava mirant de com fer aquesta volta en una sola jornada, però sortint i acabant a Gavà.

Al sortir aquest passat dissabte i veure que després de cent deu kilòmetres vaig acabar força bé, m'he decidit a fer-la aquest dia de Tots Sants, tot i tenir l'impediment del canvi d'hora i que actualment a les sis de la tarda ja és negra nit. Han sortit més de dos-cents kilòmetres i més de cent per pista de terra.

Passen sis minuts de les set del matí quan surto de casa amb les primeres llums del dia, només començar ja he de pujar a Begues (2ª categoria) i per carretera segueixo fins a Olesa de Bonesvalls i Avinyonet on giro a l'esquerra i pujo a Les Gunyoles, on agafo ja el primer tram de terra (kilòmetre 27). Passo pel costat de Sant Pere Molanta i entro a Vilafranca del Penedès on circulo per l'interior de la capital de l'Alt Penedès.

Agafo el camí dels Pacs i seguint per pista entro a La Granada i en pocs minuts arribo a Les Cabanyes, a la sortida del poble agafo a la dreta una carretera secundària molt tranquil·la que em porta fins a Santa Margarida i els Monjos (kilòmetre 51). Començo a seguir el riu Foix el qual he de travessar un parell de vegades i arribo a Castellet (74 mts.) al costat del pantà de Foix, aquest és el punt més baix de la Penedès 360º.

Començo a pujar cap a l'Arboç i Banyeres del Penedès, un tram de pista en no massa bones condicions em deixa a Sant Jaume dels Domenys on hi ha una font publica on omplo un dels bidons que ja he buidat. Ara venen uns trenta kilòmetres força solitaris per carreteres secundàries i de terra fins que arribo a Vilobí del Penedès (kilòmetre 101) on he quedat amb la Irene, faig una petita parada, ja que a partir d'ara hi ha força pujada i continuo.

Travesso el Parc dels Talls amb els seus Pèlags (antiga pedrera de guix amb aigua semblant a un llac) continuo cap a Sant Martí de Sarroca on pujo al Castell de Santmartí, la pista continua fins a Torrelles de Foix on a la sortida del poble agafo a la dreta i en un tram molt dur de puja-baixa (he canviat més de 25 vegades de plat gran a petit en tota la sortida) arribo a Guardiola de Font-Rubí (kilòmetre 121) on en un aparcament a la sortida del poble he quedat amb la Irene per menjar una mica, carregar la bateria del mòbil i reomplir els bidons, després ella tornarà cap a casa i jo acabaré el recorregut sol.

Continuo per una petita carretera i durant uns kilòmetres segueixo paral·lel a la C-15, després la pista està en molt bones condicions fins a El Pla del Penedès on la carretera em deixa a La Creu, a partir d'aquí tram de pista en bastant mal estat fins a Sant Sadurní d'Anoia on segueixo la pista que travessa el riu Anoia, continuo al costat de les caves de Juve i Camps, travesso el petit poble d'Espiells i després de baixar a la carretera general, agafo la C-243b que va de Sant Sadurní a Gelida, és una carretera amb pujada, no massa forta, però tota l'estona va pujant.

Quan arribo a Gelida, el dia s'està acabant, miro d'anar el més de pressa possible per arribar al Pont del Diable abans que es faci de nit. Des de Gelida la carretera baixa tota l'estona exceptuant un tram de pujada direcció a Piera, quan arribo a la desviació de Martorell ara sí que és tot baixada fins al mateix Pont del Diable, arribo passades les sis de la tarda amb les últimes llums del dia, ara només em falta fer els trenta kilòmetres per la pista coneguda fins a casa. Sortida força dura, sobretot pels puja-baixa constants que hi ha en tot el recorregut trenca-cames.

Comença a fer-se de dia quan inicio la pujada a Begues.

Un cop passat Bruguers ja puc veure el Castell de l'Eramprunyà.

A Begues ja comença a tocar el sol.

Entrant a Avinyonet del Penedès.

Un cop a dalt de les Gunyoles agafo el primer tram de la Penedès 360º.

Al fons ja puc veure Vilafranca del Penedès, bon camí per anar amb la gravel.

Vinyes i més vinyes.

Entrant a les Cabanyes.

Uns metres més endavant ja agafo la pista que em portarà a Castellet.

Darrere les vinyes, el poble de l'Arboç.

Arribant a Castellví de la Marca.

Kilòmetre 101, primer punt de trobada amb la Irene a Vilobí del Penedès.

Descansaré 5 minuts i ompliré el bidó d'aigua.

Entrant al Parc dels Talls.

Segueix la bona pista per rodar de pressa.

Aquest és el punt més alt després de Begues, però a continuació ve un puja-baixa trencacames.

Baixada fins a Guardiola de Font-Rubí.

Kilòmetres 121 aquí menjarem, després jo continuo i la Irene torna a casa (avui, operació tornada)

Miravinya la Cadira (315 mts.)

Creu de Lavit.

Petit corriol, no és la tònica de la sortida, les pistes són bones.

El petit poble d'Espiells al terme de Sant Sadurní d'Anoia, aquí està la Cava de Juve i Camps.

Travessant el riu Anoia.

En aquest punt ja agafo la C-243b direcció Gelida.

Últims raigs de sol a Gelida.

Kilòmetre 170 al Pont del Diable a Martorell.

La nit ja m'ha agafat tot i no ser més de les 18:10, però aquí tranquil, terreny conegut.

Això és el que puc veure en els pròxims trenta kilòmetres.