dimarts, 4 d’octubre del 2022

Tercera etapa a l'Aneto (3404 mts.) des de la porta de casa. Benasque- Aneto (3404 mts.)- Benasque.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Altimetria del dia d'avui.


Avui últim dia d'aquesta trilogia que m'ha de portar des de Gavà fins al cim de l'Aneto (3404 mts.) amb la bicicleta. Són poc més de les cinc de la matinada quan sona el despertador, sona és per dir alguna cosa, ja fa una estona que no dormo, però he volgut descansar al màxim les cames pel dia d'avui.
A l'hotel han tingut la delicadesa d'obrir la cafeteria per donar-me l'esmorzar, tot i que no tinc massa gana, els nervis van per dins, avui és el dia clau, l'últim i el més dur.
Quan passen uns minuts de les sis del matí estem a fora al carrer, tenim una temperatura de 6º i quasi sense vent. La pujada a La Besurta són quasi disset kilòmetres amb un desnivell de nou-cents metres i la podem dividir en tres parts: la primera entre Benasque i la desviació a Senarta. La segona entre Senarta i la desviació a la dreta cap a Los Llanos del Hospital i la tercera i última des de los Llanos fins a La Besurta.
La part més dura és la segona on durant quatre kilòmetres, el pendent mai baixa del 6%, després petita baixada i pujada a Los LLanos, aquí hi ha canvi d'asfalt (molt pitjor amb trams de grava) i seguir fins a arribar a La Besurta (1920 mts.)
Aquí faig la transició de ciclista a muntanyenc, canvi de roba i de bici per grampons i piolet. Menjo una mica i m'acomiado de la Irene (ella baixa cap a Benasque, avui ha de teletreballar) i jo pujo cap al Pla d'Aigualluts (2020 mts.).
Agafo el GR que puja al Coll de la Renclusa, però a l'arribar a la cota 2170 agafo a l'esquerra cap a l'Ibon del Salterillo (2470 mts.) on arribo una mica cansat. Porto 1400 mts. de desnivell des de la sortida i 4h 25m, crec que és el moment de fer una bona parada perquè m'estic notant força cansat. 
Aprofito per hidratar-me bé i menjar una mica, quan continuo em noto molt millor, aquesta parada m'ha vingut molt bé. Pujo per la vall que tinc una mica a l'esquerra, però aquesta vegada no faig massa cas al GPS i pujo per on millor ho veig, és a dir on hi ha menys blocs de granet grans.
Un cop arribat a la cota 2750 es pot seguir les fites que van força bé, a l'arribar a sota el Coll de Corones (3130 mts.) on la neu ja es continua, m'aturo a posar grampons i segueixo fins a quasi el Coll, poc abans d'arribar les traces ja giro a l'esquerra i franquejo el Pic Oliveres per sota. Ja només falta l'últim tram dret, avui no és continuo amb neu i hi ha una petita xemeneia amb gel a l'interior, però que se supera força bé. Assoleixo l'aresta final i arribo al peu del Pas de Mahoma, no hi ha ningú per travessar el pas i tampoc ningú al cim.
Per 55a vegada faig el cim més alt del Pirineu, una tarda magnífica quasi sense vent, busco unes pedres per fixar la càmera en automàtic i torno a passar cap a l'altre vessant. Aprofito per menjar una mica i sense demorar-me més (no vull baixar de nit) inicio una ràpida baixada pel mateix lloc de pujada.
A mig camí del Forat d'Aigualluts em trobo amb la Irene que m'ha vingut a esperar, estic super content. Continuem fins a La Besurta (1920 mts.) i aquí canvi de roba, torno a agafar la bicicleta i gaudint com un nen, baixo els disset kilòmetres fins a Benasque on arribo ja de nit.
Moltes gràcies una vegada més a la Irene, han estat tres dies molt intensos i els dies anteriors amb tota la preparació i logística.


Desnivell: 2690 mts.

Recorregut: 52, 2 Km.

Horari: 12h, 8m.






Les primeres llums del dia ja s'intueixen pel Salvaguardia.


Desviació a la dreta cap a Los Llanos del Hospital.


Es comença a fer de dia, he sortit de Benasque amb 6º, no estic acostumat a anar tan tapat en bici.


A l'esquerra l'entrada a Los Llanos del Hospital, nosaltres a la dreta cap a La Besurta.


Tram del 9% a Los Llanos.


A partir de los Llanos del Hospital, la carretera ja està en pitjor estat.


Arribant al Pla d'Estanys.


Últim esforç amb la bici, ja estic arribant a dalt.


Ara sí que ja estic a dalt, ja puc veure el sostre de la caseta de La Besurta.


La Besurta (1920 mts.) ara menjo una mica i canvio la bici pels grampons i piolet.


Vestit de muntanyenc per intentar l'última part de la sortida.


M'acomiado de la Irene fins d'aquí a unes hores, sense ella no hagués estat possible fer això.


Agafo a l'esquerra direcció al Pla d'Aigualluts.


Pla d'Aigualluts, al fons el cim de la Tuca d'Aigualluts (2712 mts.)


Amb el zoom, primera visió de l'Aneto, he d'anar a la neu que hi ha a sota del Coll de Corones.


Pujant direcció a l'Ibon del Salterillo (2470 mts.)


Arribant a l'Ibon del Salterillo (2470 mts.) on faig una parada per menjar i beure una mica.


El camí puja tota l'estona en tendència a l'esquerra, per buscar la neu sota el Coll de Corones.


Després de franquejar el Pic Oliveras per sota, començo a pujar amb bona traça. 


Petita xemeneia de roca amb gel, és el pas més delicat de la pujada.


Aquesta és la visió que tinc del Pas de Mahoma, no hi ha ningú. A gaudir d'aquesta 55a ascensió.


Al cim de l'Aneto (3404 mts.) per 55a vegada, en tres dies des de Gavà amb la bicicleta. 


Gràcies Teresa una vegada més pel dibuix, aquesta vegada no l'he deixat al cim, el tinc amb mi.


Estany de Corones (2735 mts.) i Coll de Cregüeña (2901 mts.)


La cresta del Pico Corones fins al Pico Maldito.


Iniciant la baixada pel tram de neu.


Mirada enrere per veure un altre cop el cim.


Torno a arribar al Pla d'Aigualluts (2010 mts.)



 

2 comentaris:

Carme S ha dit...

Moltes felicitats Josep Maria!!!
Ets un campió !!
El proper Aneto amb esquís !!
Ireneeeee, ets la millor !!

Teresa ha dit...

Enhorabona campió, estava cantat que ho anaves a portar-ho a bon terme, però, com bé diu La Carme , la Irene és la millor!!!!!
TT