dilluns, 11 d’octubre del 2021

Olot- Coll de Capsacosta (870 mts.)- Camprodon- Coll de Santigosa (1064 mts.)- Olot.

Aquests mesos enrere, preparant la Transpirinenca vaig passar pel Coll de Capsacosta (870 mts.) un parell de vegades, vaig veure que aquesta pujada és de les que li agraden a la Teresa (llarga i sense cap pendent massa dret). Els dos teníem pendent pujar el Coll de Santigosa (1064 mts.) des de Sant Joan de les Abadesses (per Olot ja el vàrem pujar a la primera etapa de la Pirinexus), així ja tenim ruta circular pel dia d'avui.
Sortim d'Olot amb fresca (8º), avui és el primer dia que ens posem els "manguitos", anem a buscar l'N-260 amb molt poc trànsit, quan portem onze kilòmetres de la sortida iniciem la pujada al Coll de Capsacosta, aquests dos primers kilòmetres encara per l'N-260, just en el punt que ens desviem a la dreta cap a Sant Salvador de Bianya punxo la roda de darrere. És la primera punxada en més de 5.000 kilòmetres que porto amb l'Orbea Terra (des de març 2021).
Després de fer el canvi de càmera continuem, són uns 7 kilòmetres des de la cruïlla amb un pendent mitjà del 5,5%. Passem per Sant Salvador de Bianya, aquest port és magnífic pel poc trànsit que hi ha (la majoria dels cotxes passem pel túnel de Collabós). Arribem a dalt del Coll de Capsacosta (870 mts.) un parell de fotos i continuem per un terreny que has de donar pedals, no és baixada (només l'últim kilòmetre), entrem a la comarca del Ripollès i així arribem a Sant Pau de Segúries.
Continuem un parell de kilòmetres per la C-38 i al final de la recta en lloc de travessar el pont, agafem a la dreta una pista de formigó, aquest primer tram és curt, però molt dret (20%), després ja es suavitza i sempre anem per la part dreta del riu Ter. Arribem pràcticament a l'entrada de Camprodon on hem de buscar un taller de bicicletes perquè la roda de darrere no està gens centrada, per indicació d'una persona del poble ens recomana Explora-esports, botiga que porta el corredor d'esquí de muntanya Joan Reyné.
Està una bona estona amb la bicicleta, la coberta de darrere dona problemes, però finalment la deixa a punt, després de parlar de molts cims pel Pirineu, ens acomiadem d'ell i continuem la ruta.
Deixem Camprodon, passem per Sant Pau de Segúries i continuem fins a Sant Joan de les Abadesses on iniciem la pujada al Coll de Santigosa, per l'altre vessant ja he pujat un parell de vegades, però per aquí mai. Són quasi set kilòmetres amb un pendent mitjà del 4,3%, encara que enganya una mica per què la primera part és molt suau i això fa que le mitjà sigui més baixa, si agafem només els últims quatre kilòmetres, la mitja és del 6,1%.
Pujant amb una marxeta suau arribem a la part superior del Coll de Santigosa (1064 mts.) on s'està celebrant Els tres dies de trial Santigosa., fem les fotos a dalt i iniciem la baixada cap a Olot. Quan encara no porto cinc kilòmetres de baixada, torno a punxar darrere, això sí que és estrany, canvio la càmera i acabem baixant fins a Olot, la bicicleta va directa al taller.

Molt bona circular, per gaudir d'un dia de ciclisme, llàstima amb els problemes a la roda de darrere.

A la sortida d'Olot agafem un tram de l'N-260, per sort avui no hi ha gaire trànsit.

En aquest punt deixem l'N-260, agafem a la dreta cap a Sant Salvador de Bianya.

Altimetria del Coll de Capsacosta (870 mts.).

A l'inici del Coll primera punxada del dia, més de 5.000 km sense punxar i avui dues....

Fa un dia magnífic per anar en bicicleta, no fa gens de vent i temperatura agradable.

Quan portem més de cinc kilòmetres de pujada, passem per Sant Salvador de Bianya.

Entrem a l'Alta Garrotxa, falten un parell de kilòmetres per arribar al Coll.

Arribant al Coll de Capsacosta, port de 2a categoria.

Coll de Capsacosta (870 mts.).

Des de la part superior del Coll un fals pla ens deixa a Sant Pau de Segúries (Ripollès).

Al sortir de Sant Pau deixem la C-38 i agafem a la dreta un tram de formigó curt, però dret 20%.

Entrem a Camprodon.

Pont Nou de Camprodon.

Altimetria del Coll de Santigosa (1064 mts.) des de Sant Joan de les Abadesses.

Pujada de quasi set kilòmetres, molt regular tota l'estona.

Paisatge molt verd tota l'estona.

Arribant al Coll de Santigosa, per aquest vessant port de 3a categoria.

Les bicicletes descansen una estona a dalt del Coll.

Coll de Santigosa (1064 mts.), aquest port ja l'hem pujat pels dos vessants (Olot).

Segona punxada del dia......

Baixada cap a Olot.

Entrem a Olot, inici i final de la sortida d'avui.