dissabte, 9 d’octubre del 2021

Gavà- Martorell- Vilafranca del Penedès- Coma-ruga amb la gravel.

La sortida d'avui amb la gravel tenia la gràcia de mirar d'anar de Gavà fins a Tarragona circulant el menys possible per asfalt i agafar el màxim pistes de terra (avui més de setanta kilòmetres). A l'arribar a Coma-ruga després de més de cent kilòmetres ho he hagut de deixar per la quantitat d'aigua rebuda, però principalment perquè el tram de sorra entre el Vendrell i Coma-ruga era com circular per un riu de vint centímetres d'altura i tota la sorra s'ha posat als rodaments, desviador i no podia ni circular amb la bici del soroll que feia, durant la tarda he hagut de fer una bona neteja a la màquina (ja està perfecte per a futures sortides).
Surto de Gavà caient quatre gotes, però a l'anar cap a l'interior he vist que el temps millora, una altra cosa serà quan torni a arribar a la costa (com així va ser). Passo pel Parc Agrari del Baix Llobregat i agafo la pista paral·lela al riu Llobregat que em porta fins a Martorell. Després de passar pel mig del poble, agafo una pista que en alguns moments va al costat mateix de l'AP-7, arribo a la part inferior de Gelida (Polígon Industrial de Can Valls) i després d'uns quants kilòmetres per la carretera secundària de Sant Llorenç d'Hortons agafo la pista de Sant Miquel que em deixa a Sant Sadurní d'Anoia.
Travesso el poble pel centre mateix i a la sortida just al costat de les Caves Canals & Mume, segueixo el camí de Can Batista fins a l'Ermita de Sant Pere de Lavern i combinant trams de pista amb asfalt arribo a La Granada. Passo la C-15 per un túnel i arribo a la cruïlla entre Vilafranca i Les Cabanyes on m'espera la Irene. Una breu parada i continuo fins a Vilafranca del Penedès, aquí els núvols ja són força negres i a la sortida del poble ja comença a ploure.
Vaig direcció a Moja, travesso l'AP-7 per un pont i abans d'entrar al poble, agafo a la dreta la pista, direcció a Santa Margarida i els Monjos. Arribant a l'Arboç comença a ploure fort, passo entre Bellvei i Santa Oliva i arribo al Vendrell on plou molt fort. Fins aquí més o menys bé, però a la sortida del Vendrell agafo la pista de sorra que va cap a Coma-ruga, la sorra quasi no es veu, hi han vint centímetres d'aigua, però al circular amb la bici s'aixeca tota la sorra i es queda tot ben enganxat. Les cames, els braços, però sobretot la bicicleta, la sorra es fica per tot arreu, rodaments, desviador, canvi, etc.
A l'arribar a la platja de Sant Salvador a Coma-ruga on teníem el segon control, decideixo deixar-ho per un altre dia. Ruta molt recomanable sense aigua, buscarem un altre dia.

Els núvols al travessar el camp agrícola del Baix Llobregat ja amenacen pluja.

A Sant Boi de Llobregat agafo la pista paral·lela al riu Llobregat.

La primera pujada del dia em deixarà a l'antiga N-IIa.

Entrant a Martorell.

Per una pista paral·lela a l'AP-7 arribo a la part baixa de Gelida.

La verema ja fa uns quants dies que ha acabat al Penedès.

Bones pistes per circular amb la gravel.

Petit tram d'asfalt per arribar a Sant Sadurní d'Anoia.

Entrant a Sant Sadurní.

Pujada per arribar a La Granada, punt més alt de la sortida d'avui.

Tram de pista entre La Granada i Les Cabanyes.

Arribant a la cruïlla entre Vilafranca i Les Cabanyes.

Entrant a Vilafranca del Penedès, els núvols negres ja m'anuncien que avui em mullaré.

Camí entre Moja i Santa Margarida i els Monjos.

Avui no hi ha cap pujada llarga, però si moltes petites, és un puja-baixa.

A l'Arboç ja m'agafa la pluja, ja no em deixarà fins a arribar a Coma-ruga.

Al passar pel Vendrell plou amb ganes, la pista de sorra entre el Vendrell i Coma-ruga serà nefast per la bici.