dissabte, 7 d’agost del 2021

La Volta al Montseny. Seva (630 mts.)- Collformic (1145 mts.)- Montseny (530 mts.)- Coll de Santa Helena (1233 mts.)- Viladrau- Seva.

Segueixo amb els entrenaments per la Transpirinenca. Avui em desplaço al Montseny, he buscat un itinerari semblant al que em trobaré d'aquí a uns dies, quan comenci la travessa.
Seran etapes amb poc quilometratge diari, però amb força desnivell, això és el que he volgut reproduir avui, quasi setanta kilòmetres amb 1850 mts. desnivell positiu.
Surto del poble de Seva (casa del pilot Àlex Criville) i només sortir enfilo les primeres rampes de Collformic, és un port que es fa bé, és força regular i no té cap rampa forta. Passo pel poble d'El Brull i en deu kilòmetres des de la sortida, assoleixo el Coll de Collformic (1145 mts.), port de 2a categoria.
Un ràpid descens fins al poble del Montseny i un parell de kilòmetres per la carretera de Sant Esteve de Palautordera, fins que agafo la desviació a l'esquerra (La Costa de Montseny i Fontmartina), aquí comença el port de Santa Helena de 1a categoria, un port dur i llarg (14,7 kilòmetres) amb rampes de fins al 14%.
A la part superior del port, no hi ha cap rètol del coll, només unes antenes, ni paro. Inicio la baixada fins a la cruïlla de la carretera entre Sant Celoni i Viladrau, la tenim molt coneguda per totes les vegades que hem vingut a fer l'aresta dels Castellets a Les Agudes.
Paro a la font dels Passavets a omplir els bidons, quina és la meva sorpresa que està seca. Continuo amb la carretera que tota l'estona pica cap a dalt, finalment arribo al punt on començo a baixar, abans d'arribar a la cruïlla entre Sant Hilari i Viladrau, hi ha un parell de trams de puja-baixa on es fa força pesat.
Poc abans d'entrar a Viladrau, m'aturo a la Font de les Delícies, on em deixen omplir els bidons (hi havia cua per omplir garrafes), travesso Viladrau i ara només em queda acabar els deu últims kilòmetres per arribar a Seva, punt de sortida i d'arribada d'aquesta circular d'avui. Una sortida molt maca i divertida, però força dura.
Demà, a veure com hem recuperat les cames i fins on arribem.

Recorregut: 68,9 kilòmetres.

Només sortir de Seva ja entrem al Parc Natural del Montseny.

Entrant al municipi del Brull a la comarca d'Osona.

Església romànica de Sant Martí del Brull.

Al fons, entre boires puc veure Collformic (1145 mts), el primer port de la jornada.

Arribant a la part superior pel vessant de Seva.

Altimetria de Collformic, port de 2a categoria.

Una bona baixada (més de deu kilòmetres) fins al poble de Montseny.

Arribant al poble de Montseny (530 mts.)

A l'esquerra cap al poble de Montseny, després baixo un tram per la carretera de Palautordera.

La Costa del Montseny, Vallès Oriental i pertany al municipi de Fogars de Montclús.

El tram més dur de la pujada al coll de Santa Helena, rampes amb percentatges del 14%.

Altimetria del port de Santa Helena de 1a categoria.

Arribo a la cruïlla de la BV-5114 que va de Sant Celoni a Viladrau.

Cap a Santa Fe de Montseny i Viladrau.

Que verd que està tota aquesta zona del Montseny, dona gust circular per aquí a l'estiu.

Font dels Passavets, la primera vegada en tots els anys que he vingut aquí, i que la trobo seca.

Deixo el Vallès Oriental i torno a entrar a la comarca d'Osona.

Agafo la GI-543 direcció a Viladrau.

Viladrau, municipi que pertany a la província de Girona.

Últim poble del dia, Seva.

A Seva he començat la Volta al Montseny i aquí l'acabo.