dissabte, 28 d’agost del 2021

Circular a Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Matadepera- Coll d'Estenalles (870 mts.)- Navarcles- Calders- Castellar del Vallès- Matadepera.

Altimetria del dia d'avui, com podem veure més de vuitanta kilòmetres sense ni un pla.

Avui vaig a fer una circular pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, passaré per tres comarques: Vallès Occidental, Bages i Moianès. Tot i que els dos ports no són gens durs, l'etapa no té ni un kilòmetre pla, tot són pujades i baixades.
Surto de Matadepera i en un minut ja estic a la pujada del Coll d'Estenalles, des d'on he deixat el cotxe són una mica més d'onze kilòmetres amb un percentatge mitjà del 4% que es puja força bé. Arribo a dalt del Coll d'Estenalles (870 mts.), faig un parell de fotos i començo la baixada fins a Talamanca.
És una baixada directa, però hi ha un parell de turonets a superar, avui serà la tònica del dia. Arribo al que em sembla és el final de la baixada i de cop una pujada de més d'un kilòmetre amb 6%, un cop a dalt, ara si, tot baixada fins a Navarcles.
A la sortida del poble, agafo l'N141c direcció a Calders, entro a la comarca del Moianès. Els deu kilòmetres entre Navarcles i Calders és una pujada d'aquella que no es nota, vas amb el plat gran i no pots donar pedals, finalment has de posar el petit, al cap d'una estona torna a canviar al gran, així tota l'estona fins a arribar a Calders.
Agafo la desviació a la dreta cap a Monistrol de Calders, només sortir del municipi ja comença la pujada al segon port del dia: Coll de Lligabosses (629 mts.), són cinc kilòmetres on no hi ha cap rampa forta i si vas al teu ritme es fa força bé.
A dalt del Coll faig una petita parada i començo a baixar, al sortir de Sant Llorenç Savall em creuo amb el Martí, un dels "Nens de Caldes", però al jo baixar i ell pujar només ens podem saludar, després hem parlat per telèfon. Segueixo la baixada fins a Castellar del Vallès on després de fer una pujada per entrar al poble, agafo a la dreta direcció a Matadepera.
Són vuit kilòmetres fins a la desviació de Terrassa- Matadepera, però tota l'estona va pujant i ens hem engrescat amb tres ciclistes més.... Finalment entro a Matadepera, el poble fa pujada i tinc el cotxe a dalt, per tant encara em queden uns metres de desnivell fins al cotxe.
Una circular magnífica per unes carreteres no massa massificades de cotxes on hi han moltes possiblitats.

Inicio la sortida a Matadepera, giro a la dreta direcció al Parc Natural St. Llorenç de Munt.

Els núvols del fons són amenaçadors, però finalment res, un gran dia.

Entrada al Parc Natural Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Passo de la comarca del Vallès Occidental al Bages.

Ja vaig direcció a Talamanca.

Altimetria del Coll d'Estenalles (870 mts.)

Al mateix coll amb l'Orbea Terra amb cobertes de carretera (Vittoria Corsa)

Just quan marxava, ha arribat un ciclista i m'ha fet la foto al Coll.

Arribo a Talamanca després de vint- i- un kilòmetres des de la sortida.

A l'arribar a la rotonda, agafo a la dreta direcció a Calders.

La comarca del Moianès em rep amb un sol de cara força potent.

De Navarcles fins a Calders tota l'estona és pujada,  guanyes 300 mts. de desnivell.

A la rotonda agafo a la dreta cap a Monistrol de Calders.

A Monistrol de Calders comença la pujada al Coll de Lligabosses (629 mts.)

Altimetria del Coll de Lligabosses (629 mts.)

Sortint de Sant Llorenç Savall he coincidit amb el Martí de Caldes de Montbui.

Desvio a la dreta cap a Matadepera.

Final de la sortida d'avui, però el rètol del poble està a baix i el cotxe el tinc a dalt del poble...

Hola JMM
Després de tants dies sense poder seguir-te, avui ja de tornada he vist les últimes sortides i ja tens assegurat un èxit total amb la què et ve damunt, molts ànims i molta força.... venga BICHARRACO, que te veo saltarín, saltarín.....

Xavier M ha dit...

Hola saltarín,
Guapa ruta fregant el moianès.
M'alegro que t'agradés.
Força per el que vindrà !