dissabte, 21 d’agost del 2021

Gavà- Monestir de Montserrat (750 mts.)- Platja de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Altimetria del dia d'avui.

Continuant amb l'entrenament, avui vaig a provar a pujar a Montserrat des de casa, l'última vegada que ho vaig fer seria a inicis de 1980 amb el José Belloch (congui) i el meu pare.
Poc abans de les set del matí surto de casa, agafo direcció a Albarrosa i travesso Viladecans per la part superior i vaig a buscar la carretera de Sant Climent, pujo el coll de Sant Ramon (4a categoria), baixada ràpida fins a Sant Boi.
Agafo l'NII-a, antiga nacional, ara força més tranquil·la que als anys vuitanta on només existia aquesta carretera per anar cap a aquesta zona. Travesso Sant Vicenç dels Horts, Pallejà i Sant Andreu de la Barca. A la sortida d'aquest poble hi ha una pujada que em situa a la part superior del Polígon industrial del Nord-est, suau baixada per arribar a Martorell.
Segueixo la BV.1201 cap a Olesa de Montserrat on arribo després de fer un últim kilòmetre de pujada, travesso el poble pel mateix centre i després d'agafar la carretera de la Puda, surto a la C-55. Aquests kilòmetres que venen ara són els pitjors de tot el camí, és una nacional amb força trànsit, la linia blanca del terra està gravada i no pots trepitjar al damunt, el lateral està tot brut amb pedres, vidres, etc, si no vaig punxar aquí va ser de miracle.
Per sort, les noves obres a l'altura de Ca n'Astruc han deixat el paviment magnífic, completament net i amb marge al latera, ah i la línia blanca es pot trepitjar. Continuo fins a Monistrol de Montserrat on agafo la desviació a l'esquerra cap al Monestir de Montserrat, són 8,5 kilòmetres de pujada amb un percentatge mitjà del 7% i pendent màxim del 13%. La veritat és que he pujat força bé, al meu ritme, però bé.
Quan quasi estic a dalt de tot, m'avança la Irene amb el cotxe, esperava trobar-me més a baix, però m'he trobat bé i he pujat directe des de casa fins al mateix Monestir. Arribo a dalt amb la bici i baixo fins a on ha deixat el cotxe aparcat, em canvio les sabatilles, guardo la bici al cotxe i pugem caminant fins al Monestir on al no haver quasi ningú podem caminar tranquil·lament per la zona.
Quan ja estem cansats, baixem fins al cotxe i em preparo per tornar a casa, inicio la baixada i paro un moment a omplir els bidons a la Font dels Monjos. D'aquí baixo directa fins a Olesa de Montserrat on he quedat amb la Irene per fer un pícnic en uns bancs a l'ombra a les afores del poble. Ens acomiadem i ja ens tornem a veure a la Platja de Gavà on fem un bon bany que avui ens l'hem guanyat. Això funciona!!!!


Desnivell: 1420 mts.

Recorregut: 115, 4 Km.

Horari: 5h, 15m.





Encara no s'ha fet de dia a Sant Climent de Llobregat.


Alt de Sant Ramon (170 mts.), entre Sant Climent i Sant Boi.


A l'arribar a Sant Boi, agafo l'NIIa antiga nacional, actualment amb menys trànsit.


Arribo a Sant Andreu de la Barca.


A l'arribar a la part superior del Polígon del Nord-est, al fons puc veure Montserrat.


Una suau baixada em deixa a Martorell.


Des del mateix Martorell, va pujant suaument fins a arribar a Olesa de Montserrat.


Després de travessar pels carrers interiors d'Olesa, surto a la C-55 direcció a Monistrol.


Arribant a l'estació de l'aeri de Montserrat, a la part superior esquerra s'intueix el Monestir.


Monistrol de Montserrat, al peu de la muntanya, aquí comença la pujada forta.


Desviació a l'esquerra cap a Montserrat, aquí posem el plat petit per iniciar la pujada.


Montserrat, port de 1a categoria, 8,5 kilòmetres amb percentatge mitjà de 7%.


Primeres rampes al 7%.


Kilòmetre 7 de pujada, vaig a buscar el tram del 13%.


Amb la Irene a dalt de Monestir, just darrere nostre el Sostre del Monestir. A la dreta imatge de Recasens- Vives en la primera ascensió del Sostre del Monestir, any 1954. 


Ressenya del llibre de Josep Barberà i Sauqué: Montserrat Pam a Pam (1977)


Aprofitant que no hi ha ningú, foto amb La Moreneta.


A la baixada faig una petita parada a la Font dels Monjos per agafar aigua.


Monestir de Sant Benet de Montserrat.

 

Diumenge 22/08/2021.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Altimetria del dia d'avui.


Avui, després de l'entrenament d'ahir volia descansar, però ahir nit em vaig trobar fort i vaig dir, avui faré un recorregut curt, però intens, no portaré càmera de fotos i miraré de prémer el màxim l'accelerador.
Estic molt content amb el resultat obtingut i això em dona forces per intentar la transpirinenca en condicions. Continuem endavant!!!


Desnivell: 305 mts.

Recorregut: 41, 2 Km.

Horari: 1h, 30m.

Velocitat Mitjana : 27, 4 Km/h.