diumenge, 1 de març del 2020

Matinal a la Serra de Mauri (2412 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.

Avui, aprofitant que hem estat el cap de setmana pel departament francès dels Pyrénées-Orientales he  fet una matinal a la Serra de Mauri (2412 mts.).
Surto de l'aparcament de l'estació de Formiguères (1740 mts.) i pujo per la pista de la dreta, aquesta està especialment marcada per pujar amb esquís de muntanya i gratuïta. Com sempre s'han de seguir unes petites normes: pujar amb fila índia, no travessar les pistes, no parar-se en mig de llocs sense visibilitat, etc.
Els dos primers kilòmetres són força planers (només guanyes 200 metres de desnivell) però a partir d'aquest punt, comences a guanyar metres ràpidament perquè el pendent s'incrementa. La neu està en perfecte estat (primavera) i no costa gens pujar.
Arribo a la part superior de l'estació (2310 mts.) i el vent incrementa la seva força, això de fer unes setmanes que no feia vent després t'acostumes massa bé. A partir d'aquest punt final dels remuntadors de Formiguères, el pendent és més suau i arribo a la part superior de la Serra de Mauri (2412 mts.), comencen a caure unes volves de neu, el vent bufa amb ganes, la idea inicial de baixar fins al Refugi de Camporrels me la trec del cap. Torno enrere uns metres i pujo a la dreta un petit turó per fer la baixada més llarga.
Si no fos diumenge, tornaria a fer una pujada fins a la part superior de l'estació, però no vull agafar caravanes per tornar a casa i després de treure pells i preparar les botes pel descens, inicio la baixada per pistes fins al mateix aparcament on ja m'espera la Irene.
Matinal curta per estirar les cames, ja ho recuperarem la pròxima setmana amb una ruta força llarga i circular, si el temps ens ho permet.

Itinerari per pujar a la part superior de la Serra de Mauri i gratuït.

Segueixo pujant per l'itinerari de ski de randonnée o esquí de muntanya.

A la part superior de la Serra de Mauri (2412 mts.)

Des d'un altre perspectiva el Pic de la Tribuna (2495 mts.)