dissabte, 30 de novembre del 2019

Entrenament a la Serra de Mauri (2412 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse. Vermell primera pujada, lila segona pujada.

Segona sortida de la temporada, aquesta setmana no ha nevat pràcticament a la nostra zona del Pirineu per això decidim fer un entrenament per les pistes de Formiguères encara tancades, és la manera de no ratllar els esquís perquè fora dels dominis de l'estació la neu és encara escassa.
Hem quedat amb el Xavi Martí, Miguel, Martí i Bernat de Caldes per esquiar plegats avui. Iniciem la pujada per la dreta de l'estació (1740 mts.), per la pista "Le Faon" i després per "Les Lacs" fins a arribar a la part superior de l'estació (2320 mts.). Arribats aquest punt decidim entre tots continuar fins a la part superior de la Serra de Mauri (2412 mts.) però a mesura que anem pujant ja veiem que la neu cada cop és més escassa. A l'arribar al punt on hem de treure pells per baixar cap al refugi de Camporrells, girem cua i tornem per les nostres traces veient la manca de neu per continuar amb garanties.
Baixem per les pistes amb neu a la part superior de l'estació de bona qualitat, part central força gelada i la part inferior que ja comença a transformar. Arribem a la part inferior de l'estació (1740 mts.) on aprofitem la parada al sol per beure i menjar una mica. Al ser d'hora decidim fer una segona pujada, en aquest cas ens dividim, el Xavi amb els "nens" volen intentar pujar per una pista més directa, nosaltres pujarem el primer tram pel mateix lloc que aquest matí però a l'arribar al telecadira "Serre de Maury" agafarem a l'esquerra per "Les Papillons" i així arribar a la part superior del telecadira "Calmazeille" (2095 mts.) i poder aprofitar el sol de tarda en aquest vessant oest de l'estació, la veritat és que pugem molt bé i no trobem pràcticament ningú en aquest tram.
Arribem per segona vegada a la part superior de l'estació (2320 mts.) on la tarda és magnífica, sol i sense vent. Aprofitem per descansar una estona i després de treure les pells, iniciem la baixada. Aquesta primera part baixem seguint el mateix itinerari que aquest matí, amb bona neu arribem a la part superior del cadira "Calmazeille" (2095 mts.), aquí fem un canvi per mirar de no trobar la neu tan gelada com aquest matí i no ens ha sortit bé el canvi.
Baixem per la "Couillade" i durant uns metres ens hem de treure els esquís per la manca de neu però el pitjor és que quan estem arribant a baix trobem unes plaques de gel al mig de la pista que ens fa anar per terra i provar la duresa del gel del Capcir. A l'arribar a l'aparcament ja no veiem el cotxe del Xavi, al parlar després amb ell ens diu que han intentat pujar per on hem baixat nosaltres i que ho han trobat tot glaçat (que ens ho diguin a nosaltres) i que han tornat a baixar al cotxe i ja han marxat fa unes hores.
De moment si no arriba l'esperada nevada (no té pinta per aquesta setmana) haurem de pensar bé on anar i mirar de triar l'itinerari adient a les condicions de neu.

Iniciant la pujada amb el Puig del Pla Bernat i el Pic Tribuna al fons.

Fora de les pistes la neu no està tan dura.

Aquí podem veure la diferència per on ha passat la ratrack i per on no.

Anem pujant cap a la part superior de l'estació.

A la part superior de l'estació (2320 mts.) amb el Xavi, Bernat, Miguel, Martí i la Teresa.

Perics, Portella Gran, Mortiers.

Arribant a la part superior de la Serra de Mauri.

Punt final de la Serra de Mauri (2412 mts.) on girem cua avui per manca de neu.

Serra de Mauri (2412 mts.)

Inici de la segona pujada del dia cap a la part superior de l'estació.

Arribant a la part superior del telecadira Calmazeille (2095 mts.)

Tram suau després d'haver pujat unes dures rampes.

A la part superior de l'estació (2320 mts.), després de fer la segona pujada del dia.

Arribada a l'aparcament, segon dia sense fer cap ratllada als esquís per la manca de neu.

Si més no , ens ha servit d'entrenament ,esperant que caigui el desitjat mantell blanc.