diumenge, 8 de gener del 2017

Pico Cerler (2409 mts.)

Dissabte 7/01/2017.

Ahir dissabte vàrem aparcar el cotxe a la Palanca del Hospital (1730 mts.) i caminem per la carretera fins a arribar a l'inici de la pista cap a La Besurta a Los LLanos del Hospital (1765 mts.), hi ha neu suficient fins a arribar al Pla d'Están després i fins a La Besurta no hi ha neu i està tot gelat, quasi necessitem grampons per arribar a La Besurta (1910 mts.), fem un té i tornem a baixar pel mateix camí però sense pells de foca puc baixar força de pressa.

Horari: 3h 15 m.

Diumenge 8/01/2017.

Avui pujaré un cim que encara no havia pujat mai i mira que he estat vegades aquí. Surto de l'aparcament de l'Ampriu (1910 mts.) i inicio la pujada pels laterals de la pista Ampriu, aquest sector no té canons i es pot veure alguna pedra a la pista, jo crec que per això no baixa ningú. A la part esquerra de la pista hi ha un petit bosc per el qual puc pujar.
Arribo a la part superior (2315 mts.)  i només em queda un tram quasi sense desnivell fins a arribar a la part superior del remuntador Ampriu, sense treure pells baixo uns metres fins a arribar a un pla (2285 mts.) i començo a pujar direcció al cim, fins a  un punt on les pedres impedeixen continuar amb esquís. Una fàcil pujada per blocs em situa al llom cimer, uns metres més  i arribo al cim del Pico Cerler (2409 mts.), el vent bufa amb una certa intensitat, per tant un parell de fotos i cap a baix. Arribo on he deixat els esquís, baixo uns metres fins al pla i torno a pujar fins a la part superior del remuntador Ampriu, trec pells, ajusto botes i baixo per les pistes gaudint amb una bona neu a pista i a l'haver-hi poca gent es pot baixar sense patir que cap persona se t'emporti per endavant.
A veure si aquesta setmana neva una mica que ja fa molta falta.

Dissabte pugem amb la Irene fins a La Besurta (1910 mts.)

La pista d'esquí nòrdic està oberta fins al Pla d'Están, l'últim tram on ha tocat el sol és una pista de gel.

La Tuca de Possolobino (2786 mts.).

Amb el zoom.

A l'arribar a la cota 2329 mts. he de baixar uns metres per després pujar al Pico Cerler.

Al fons el massís del Posets.

Ja falta poc per arribar al cim.

El Castanesa, Estiba Freda.

Des del cim es pot veure el poble de Benasque.

Amb el zoom es pot veure millor.

El tres Eristes.

Posets.

Just davant meu puc veure el cim que vaig pujar fa un parell de dies.

El Turbón (2492 mts.)

Cim al Pico Cerler (2409 mts.)

Els Eriste amb el poble del mateix nom a la part inferior.

Banderes budistes al cim.

Mirada enrere seguint les meves traces.