dilluns, 21 de març del 2016

Kazbek (5034 mts.), Primera part.

Dissabte 19/3/2016 al Dilluns 21/3/2016.

Un any més per Setmana Santa ens ajuntem el David, el Pedro de Ordizia i jo per anar a fer un cim alt a alguna part del món. Aquest any toca el Kazbek que vol dir "Pic de Gel" de 5034 mts. situat al nord de Geòrgia, és el segon cim més alt del país, el primer és el Chkhara de 5193 mts.
Sortim el dissabte 19 de març de la T2 direcció a Tbilisi via Istanbul, volem amb la companyia de baix cost Pegasus Airlines un cop més ens ha funcionat molt bé i molt econòmica.
Arribem a Tbilisi passades les tres de la matinada, primera sorpresa agradable de la nit, el control de passaports moltes vegades una espera pesada i feixuga aquí la resolem rapidament i no necessitem visat per entrar al país, un punt molt interessant per visitar Geòrgia.
A la sortida de l'aeroport ja ens està esperant el George de l'agència climbinggeorgia i ell sí que ens  dóna la primera notícia dolenta de la nit, el Jvari Pass (2395 mts.) està tallat per la neu. Aquest és el coll que hem de passar amb la furgoneta per arribar a  Stepantsminda (1750 mts.) poble situat al peu del Kazbek i punt d'inici de la nostra expedició. Ens comenta que aquesta carretera és la que connecta Tbilisi amb Rússia i Armènia, ell creu que no estarà molt temps tallada però no ho sap segur. La idea inicial era des de l'aeroport marxar directa fins a Stepantsminda i així demà al matí pujar a Betlemi Hut (3650 mts.) però no pot ser no pot ser, per tant ens porten a l'hotel Irmenia de Tbilisi, ens posem al llit passades les 5 del matí.
Hem quedat amb el Shota i el George a les 12 del migdia per què ens doni les últimes noticies de l'estat del pas, quan arriben tot continua igual, el pas continua tallat per la neu. Ja que tenim la tarda lliure la dediquem a veure Tbilisi, una capital que ens ha agradat molt, un gran contrast entre la part antiga i la moderna.
Després de sopar al arribar a l'hotel tenim bones notícies, han obert el pas, sortim demà dilluns a les 10 del matí.
Puntuals com sempre, ja tenim la furgo a la porta de l'hotel per carregar tot el material abans de les 10, tenim uns 170 km fins a Stepansminda que recorrerem amb unes 5 hores tot un record. La carretera surt de Tbilisi a 440 mts. i puja fins al Jvari Pass (2395 mts) abans hem passat per l'estació d'esquí més famosa de Geòrgia: Gudari. Durant la baixada del port hem de parar força estona, doncs hi ha camions articulats que no poden quasi passar per l'estret de la carretera en alguns punts. Finalment passades les tres de la tarda arribem a Stepantsminda. La tarda és bona però fa bastant fred i molt de vent, just davant d'on estem dormint veiem el cim del Kasbek i a dalt del cim es veu la neu com surt volant a causa del fort vent. Després de dinar-sopar marxem a prendre un te a l'hotel més luxós de la zona, és l'hotel Kazbegi amb unes vistes impressionants del cim, doncs el tenim just davant nostre.
Després de fer-la petar una bona estona, enfilem el camí cap al nostre humil guesthouse, per què encara hem d'acabar de preparar les motxilles, ja que a les 7 del matí ens passa a recollir la furgo que ens deixarà a l'inici de la neu, però això serà el pròxim dia.

Sortida de la T2 amb el Pedro de Ordizia i el David.

Primera història: al mateix aeroport del Prat al David se li comencen a desfer les botes.

Ja estem instal.lats al primer avió que ens portarà fins a Istanbul.

Arribant a l'aeroport Turc de Sabiha Gokçen.

I per fi passades les tres de la matinada hora local, 12 hores després de sortir de Barcelona, arribem a Tbilisi, capital de Geòrgia.

Des de l'hotel el primer que veiem és; Sameba una de les catedrals de Tbilisi.

Interior de l'església Armena de St. George Echmiadin.

A la mateixa església Armena.

Exterior de St. George Echmiadin.

Al fons podem veure el Palau Presidencial.

El riu Mtkvari divideix la ciutat per la meitat.

El Pont de la Pau connecta Old Tbilisi amb la part moderna, es va inagurar l'any 2010.

L'església Armena  Norashen.

A la mateixa església Armena.

La part Oest de Tbilisi.

Com destaca al mig Sameba,  una de les catedrals de Tbilisi.

En primer terme el Pont de la Pau,  darrere amb el sostre ovalat el Palau de Justicia.

A la part més alta de Tbilisi.

Des de la part més alta podem veure al fons els cims enfarinats, només estem a 440 mts. d'alçada.

Sameba, la Catedral més important de Tbilisi.

Anem a comprar chapatis per sopar.

El dia s'acaba a Tbilisi.

Abans d'anar a dormir, és l'hora de mirar el temps, escriure mails, etc.

A primera hora del matí ens vénen a buscar, per fí han obert el pas.

A l'interior de la furgo anant cap a Stepantsminda o Kazbegi, poble situat al nord de Geòrgia.

No fa ni una hora que hem sortit de Tbilisi i ja trobem aquesta quantitat de neu.

Tot i que fa vent avui fa bon dia.

Ja veiem les primeres allaus, aquesta part està molt carregada.

Aquesta foto és del dia de tornada, aquest pas era el que estava tancat per la neu.

Caravana de vehicles pel encreuament de camions a la ruta.

Aquesta ruta comunica Geòrgia amb Rússia i Armènia.

Des de la mateixa carretera la primera imatge amb el zoom del Kazbek (5034 mts.)

En aquest guesthouse de Stepantsminda passarem la nit, al fons es pot veure el Kazbek.

Amb el zoom podem veure com bufa el vent al cim.

El fred i el vent són sinònims a Stepantsminda.

El poble està rodejat de grans muntanyes.

A mesura que passa el dia el cim es va tapant.

Hem vingut a fer un café a l'Hotel Kazbegi per veure aquestes meravelloses vistes del cim.

Hora de lectura i relaxació, com pot canviar tot en 24 hores, demà a aquesta hora estarem a -8º a l'interior del Betlemi Hut (3650 mts.).

Els núvols van tapant el cim.

Ha arribat la nit a Stepantsminda, hora d'anar a dormir, demà ens espera un dia molt dur.