dissabte, 28 de febrer del 2015

Entrenament a la Vall de Campcardós.

Avui són d'aquests dies que si no fos per l'entrenament que necessitem per  futurs objectius i no massa llunyans, no hagués sortit, doncs, m'he passat tota la setmana bastant tocat amb molt mal al coll i l'inici d'una grip (encara no estic bé) però s'ha de reconèixer que després d'uns dies nevant al Pirineu, avui és el primer dia amb sol i sense vent, això no es pot deixar escapar.
Així sortim i veurem fins on arribem. Després de triar molt l'itinerari doncs el perill d'allaus és molt alt decidim anar a la Vall de Campcardós amb esquís, encara no havia pujat mai per aquí, fa uns tres anys vàrem fer una sortida amb la Teresa, però amb grampons i piolet.
Aquesta sortida està dedicada a la Carme que aquesta setmana va patir un accident amb bici a Barcelona (per culpa d'una moto) i ara mateix està en plena recuperació (anim Carme que et necessitem  amb nosaltres), encara així serà una sortida nombrosa amb la Rosa, el David, el Xavi Corbera i el Xavier Martí.
Deixem el cotxe en un petit aparcament al costat mateix de l'edifici de l'ajuntament de Porta, caminem uns metres per la mateixa N-20 i a mà esquerra passem un petit túnel que ens permet creuar les vies del tren. En aquest punt ens posem els esquís i iniciem la pujada, quan passem el pont al costat de l'aparcament d'estiu agafem a mà dreta, un retol ja indica GR-7 direcció a la Portella Blanca. En aquesta primera part el camí és estret i amb pendent, cosa que farà que la baixada després sigui una mica emprenyadora, ha nevat molt per la zona i anem obrint traça. Arribem a l'alçada de la Cabana de pastors (1962 mts.) i veiem que el temps comença a canviar, estan venint molts núvols de nord i el vent comença a bufar, de moment sense molta força però és l'inici d'un canvi de temps. Uns minuts després hem de parar per posar els Gore-Tex, el vent ara comença a bufar amb ganes. Jo els hi comento als meus companys que seguiré una estona més i quan comenci a bufar amb més ganes faré mitja volta, m'he de recuperar i el que no puc fer es posar-me més malament.
Finalment a la cota 2100 giro i començo a baixar, ells segueixen. Faig una baixada molt tranquil·la fins i tot paro a la Cabana de pastors però per poder entrar he de treure molta neu amb la pala per poder desenterrar la porta, prenc un te del termo i continuo el descens.
Finalment arribo al cotxe on després de canviar-me i recollir totes les coses i quan ja em preparava per esperar una bona estona, apareixen tots 4, em comenten que han pujat una mica més amunt cota 2250, però que el vent era molt intents i la visibilitat molt dolenta, per tant han decidit girar cua.
Així tots 5 acabem fent un plat combinat a Guardiola i donant la jornada per bona veient les circumstàcies del dia.

Recoregut: 11,7 Km.

A l'aparcament del poble de Porta, inici de la sortida d'avui.

Des del mateix poble ja sortim amb els esquís als peus.

El David a l'inici entre mig del bosc.

La Rosa a punt d'agafar el GR-7 on el bosc ja no es tant espès.

El Xavi obrit la traça en aquest moment.

Aquesta primera part fa una mica de mal esquiar,doncs, el camí és molt estret.

Sortint de la part del bosc.

Del poble de Porta hem sortit i anem direcció a la Portella Blanca.

Aquesta zona està immaculada de neu, i no es gens perillosa en dies de molta neu.

Poc a poc ens anem apropant al Pic de Peiraforca (2647 mts.).

Arribant a la cabana al peu del Peiraforca (1962 mts.).

El temps comença a canviar poc a poc.

Els núvols van arribant i el vent es comença a notar amb ganes.

Mirada enrere, del fons de la vall hem iniciat la nostra sortida avui.

Cara nord del Peiraforca (2647 mts.) per aquí vàrem pujar el Xavi i jo, l'hivern de 2001.

El dia cada cop es tapa més.

La cabana  de pastors (1962 mts.), s'ha de palejar una mica per poder entrar.

La neu arriba a l'alçada del banc de la taula.

El Xavi Corbera, el nou Tarzan del Pirineu, jajaja.

De tornada, arribant al poble de Porta, encara força innivat.

Esperem que et recuperis ràpid i puguis continuar amb l'entreno.
Quin temps que tenim últimament , quan no és vent és pluja o boira o...,haviam si les propers setmanes s'estabilitza .