dissabte, 24 de gener del 2015

Esquí de muntanya a Fontrabiouse

En una setmana com poden canviar les condicions del Pirineu, la setmana passada buscàvem una sortida on la cota d'inici fos la més alta possible per poder gaudir de la nevada del dia anterior, avui (una setmana després) busquem totalment el contrari, una cota baixa de sortida i que l'itinerari circuli el màxim possible entre arbres per així protegir-nos del vent.
Per això sortim del poble de Fontrabiouse (1520 mts.) i agafem la pista que passa al costat de la Grotte de Fontrabiouse. No hi ha excessiva neu, però podem sortir del cotxe amb els esquís als peus.
Aquests primers kilòmetres de pujada trobem roderes de 4x4, el vent de moment no és fort i es pot pujar amb comoditat, després d'uns 3 kilòmetres de pujada, arribem a una petita baixada que després en tornar ens farà col·locar les pells per remuntar aquest tram. Al final de la baixada arribem al Plà de Can Llong (1701 mts.) on hi ha un tancament molt gran pel bestiar a l'estiu. A partir d'aquest punt comença la pujada fins que arribem al final de la pista (2015 mts.), aquí el vent és molt fort i en alguns moments insuportable. Decidim continuar una estona més, seguim en una lleugera tendència a l'esquerra, intentant endevinar el camí d'estiu (va millor per creuar entremig dels arbres), creuem el rierol del Rec dels Clots i iniciem la pujada. Estem 400 mts. per sota del cim del Puig del Plà de Bernat (2436 mts.), veiem la part superior de l'aresta i el vent bufa amb violència, per tant donem la pujada per acabada (2080 mts.), iniciem la baixada seguint el mateix camí de pujada. A poc a poc el dia s'ha anat tapant i estan venint uns núvols amenaçadors, la neu de baixada la trobem de tots els colors, això sí, a la part final hi ha alguna pedra que ratlla la part inferior dels nostres esquís, ummmmm., una setmana d'aquestes (a veure si neva de veritat) els haurem de passar pel taller i fer soles i cantos.

Desnivell:  710 mts.

Inici de la sortida al poble de Fontrabiouse (1520 mts.).

Tot i que no hi ha massa neu, podem sortir amb esquís des del cotxe.

Aquests primers kilòmetres hi han roderes de 4x4.

A partir de la cota 1700 la neu és més abundant.

Fa dies que no passa ningú per aquí.

Després del Plà de Can Llong (1701 mts.) comença la pujada amb certa inclinació.

Amb el zoom es veu al fons el Puig del Plà de Bernat (2436 mts.).

El vent a mida que anem pujant incrementa la seva velocitat.

L'itineràri d'avui va sempre protegits pels arbres.

Al arribar a la part superior de la pista (2015 mts.), el vent ha deixat aquesta imatge sense neu.

A mida que ens apropem al Puig del Plà de Bernat el vent cada cop és més fort.

Obrint traça pel Clot del Mig (2040 mts.).

La Teresa vent protegida pel fred i el vent.

Punt on decidim donar per acabada la pujada pel dia d'avui (2080 mts.).

Des del punt on donem la volta veiem el vent com bufa a l'aresta cimera.

Tenint en compte les poques perspectives de la sortida, va ser un itinerari molt ben escollit i un dia molt instructiu.....
Esperem que caigui una nevada com toca ...ja!!!!!