dissabte, 12 de juliol del 2014

Mal temps a l'Agulla Badet (3135 mts.) i Pic Badet (3160 mts.)

Meteo-France que no s'equivoca quasi mai, avui ens ha jugat una mala passada. El pronòstic per dissabte era el següent: al matí boira i cap al migdia sol i núvols, la boira l'han encertat però ha estat plovent (no massa, però al anar a escalar crestes, la roca està mullada i no és el millor per la nostra seguretat) i no s'ha arreglat en tot el dia.
Aquesta setmana sortim amb la Carme i la Teresa, l'intenció és pujar l'Agulla Badet (3135 mts.) i el Pic Badet (3160 mts.), dos dels 21 cims de més de tresmil metres que li falten a la Carme per acabar els 212 cims de més de tresmil metres del Pirineu.
Sortim abans de 2/4 de 7 del matí del Llac de Cap de Long (2175 mts.), a la part superior dels cims el dia ja es veu tapat però en principi era el pronòstic de Meteo-France. Seguim el més que conegut camí per creuar tot el llac, la temperatura es fresca (6º al sortir del cotxe), quan hem creuat tot el llac, comença a ploure amb poca intensitat, la roca és comença a mullar, cosa que no ens fa gens de gràcia, doncs hem vingut a grimpar i aquest dos cims no són gens fàcils. Recordo com si fos ara quan vaig encadenar tota la cresta quin dia més dur. Quan arribem al llac (cota 2591 mts.) fem una primera parada per valorar la situació, decidim seguir fins al peu del Pic Badet a veure si el temps es recupera. Per un instant sembla que hi haurà miracles doncs surt el sol però la nostra alegria dura ben poc, al cap de  pocs minuts torna a ploure. Finalment arribem al peu del Pic Badet, just al punt on agafaríem l'esperó que ens portaria fins a l'aresta, estem a cota 2860 mts., el vent bufa amb ganes i la pluja suau no deixa de caure. En aquest moment decidim fer mitja volta.
La baixada seguint el mateix camí fins a arribar al cotxe, esperem que les setmanes vinents tinguem més sort amb aquest estiu una mica estrany metereologicament parlant.

La Carme i la Teresa a l'inici de l'excursió al Llac de Cap de Long (2175 mts.)

Son les 6,25 del matí i la boira-núvols ja està enganxat a la part superior dels cims.

L'aresta Ferbos al Pic des Trois Conseillers just davant nostre.

Encara queda força neu en aquest massís.

Creuant el torrent del Cap de Long.

Plou dèbilment durant la pujada, a la dreta el torrent de Cap de Long.

La neu es constant durant tota la pujada.

Arribem al peu del Pic Long i Pic Badet,  la visibilitat es més que reduïda.

Cota 2860, punt on decidim donar mitja volta, doncs el dia no s'arregla i continua plovent.

Últims pensaments abans de girar cua.

Llac sense nom (2591 mts.) durant el descens.

El temps segueix sense millorar durant la baixada.

Congestes de neu prop de Cap de Long.

L'important és saber prendre la decisió encertada, sense deixar-nos portar pel"fanatisme".
Està clar que ens haurem de tornar a veure aviat.....i poder continuar passant-nos-ho bé.
Salut

Així m'agrada sense perdre la il·lusió i les ganes
Sense defallir

arnauct ha dit...

Ànims a seguir.
Ella us espera......la propera us veuré en el cim.