dissabte, 9 de novembre del 2013

Fontalba (2074 mts.), Puigmal (2910 mts.), Pic del Segre ( 2848 mts.), Pic de Finestrelles (2829 mts.), Núria (1960 mts.), Fontalba (2074 mts.)

Avui toca sortida al Pirineu Oriental amb la Sandra, des del setembre del 2009 a Montserrat amb el Joan Dalmases, que no havíem tornat a sortir a la muntanya. Aquesta sortida de Montserrat va ser de les primeres sortides a muntanya de la Sandra, després d' uns quants anys sense sortir ara ho torna a intentar i a fe de Déu que amb una gran forma física. També hem de donar-li el merit que es mereixen el que ella anomena " los chicos ", uns amics amb els quals ja ha pujat al Pedraforca, Puigpedrós, Gallina Pelada, etc.
Sortim de l'aparcament a la Collada de Fontalba (2074 mts.) al qual s'arriba per una pista forestal que surt del poble de Queralbs amb bona condició però els cotxes baixos han de tenir una mica de cura. Pocs minuts després  de sortir la pujada ja comença a tenir una forta inclinació, després de dues pujades fortes iniciem un petit tram de baixada que ens deixa al Coll de Fontalba (2450 mts.) on podem recuperar una mica la respiració a partir d'aquí tot pujada fins al cim. El camí tota l'estona està força ben marcat i sense donar-nos conte arribem al peu de l'última pujada que també és la més forta, en arribar a la part superior ja veiem al fons la creu del cim. En 5 minuts arribem al primer cim del dia Puigmal (2910 mts.) el vent és fort i la sensació de fred es deixa notar, fem unes fotos i continuem per l'aresta direcció al proper cim, el vessant nord la neu s'acumula sobre les pedres i has de tenir cura de no relliscar.
Passem pel Petit Segre (2812 mts.) i iniciem un petit descens per situar-nos sota el Pic de Segre (2848 mts.) al qual pugem després de fer uns quants girs, ja que el pendent és força pronunciat. El vent segueix fent de  les seves, per tant dues fotos i continuem, ara tot és baixada fins a arribar al Coll de Finestrelles (2504 mts.) on en un principi volíem baixar cap a Núria, però veient que encara tenim força, iniciem la pujada fins al Pic de Finestrelles (2829 mts.) quin record d'aquest dia a l'hivern amb esquis. Seguim el camí ben fressat i just després de passar el Puig de Núria ( 2794 mts.) enlloc d'arribar al Coll d'Eina baixem directament fins a agafar el GR que ens portarà fins a Núria.
Al santuari fem una parada, ja que durant el dia amb el vent que hem tingut pràcticament no hem parat, després de reposar forces afrontem l'últim tram de la jornada. Sortim de Núria (1960 mts.) i seguim el camí fins a arribar a la cruïlla, un camí et porta a Queralbs i l'altre a la dreta ens deixarà a la Collada de Fontalba (2074 mts.), son 270 mts. de desnivell des de Núria i uns 4,5 Km. de recorregut. Quant les últimes llums del dia arriben a la seva fi, nosaltres arribem al cotxe molt satisfets d'haver fet un recorregut circular amb uns quants cims de més de 2800mts.

Horari:  8h,1m.

Boires matinals a la Collada de Fontalba (2074 mts.)

Des de la mateixa sortida ja es veu el primer objectiu del dia.

Tram recorregut per la mateixa aresta direcció al Puigmal (2910 mts.)

La Sandra pujant per les rampes més inclinades.

Ja tenim el primer cim del dia a la butxaca, en 5 minuts som al cim.

Puigmal (2910 mts.)

Amb la Sandra al cim del Puigmal.

Des de el cim, visió cap al oest amb el Pedra i el Cadí com a reis de la zona.

Proper objectiu per la propera setmana (prepareu grampons i piolet  Marta i Teresa)

Tram recorregut des de el Puigmal direcció al Pic del Segre.

Puigmal de LLo des de la carenaAscensió amb esquis l'hivern passat.

Panoràmica de cims de la zona.

Pic del Segre (2848 mts.)

L'estació d'esquí francesa de Font Romeu amb el Peric i petit Peric, cims que varem pujar fa 15 dies.

Núria vista desde el Pic del Segre.

La Sandra en un petit descans al Coll de Finestrelles (2504 mts.)

Ja es veu el cim del Finestrelles.

Quasi arribant al cim la boira comença a pujar.

Pic de Finestrelles (2829 mts.)

La neu ja es comença a enganxar a la creu del cim, l'hivern s'apropa.

Baixada del Coll d'Eina cap a Núria (1960 mts.)

Isard.

Núria vist des del camí que ens portarà a Fontalba.

Ja es veu el punt on tenim el cotxe i que serà el final de l'excursió del dia d'avui.

Moltes felicitats i enhorabona a Sandra, per la seva bona forma física.
Prenc nota per a la setmana propera d'agafar el piolet i els grampons, si el temps ens acompaña.
Fins aviat

Unknown ha dit...

Muchas gracias guapa!!!Espero que os haga un tiempo genial el próximo finde y que nuestro amigo Josep Mª se explique tan bien como lo ha hecho en nuestra salida.

La verdad que la montaña genera mono y cada vez ando más enganchada y con más ganas de seguir e ir superándome.

Eso sí, espero que esta vez no pasen tantos añitos en poder disfrutar de uno de los mejores GUIAS!!!!!!

Josep Mª Moyà ha dit...

Teresa: A veure si tenim sort amb el temps i podem pujar al Carlit, ah i felicitats pel bon resultat a la Marxa del Garraf.

Sandra: Moltes gràcies, va ser una gran sortida, ara a buscar la propera abans de final d'any, un petó.