dissabte, 14 de gener del 2012

Intent al Pic Negre d'Envalira ( 2825 mts.) per la vall de Campcardós

Sortida dura pel llarg recorregut i per les condicions de la muntanya.
Sortim del petit pàrquing ( 1506 mts.) que hi ha al costat del riu, a la població francesa de Porta ( Alta Cerdanya ), anem per una pista que guanyant altura en diagonal va a buscar l'inici de la Vall de Campcardós. Als pocs minuts de començar la pista ja veiem quina serà la tònica del dia: gel i més gel.
Tot el camí ( GR 7 ) esta ple de gel, tenim que posar grampons ja que es impossible passar, al principi intentem sortir del camí ja que el gel no es regular a tot arreu però perdem més temps que parar a calçar grampons.
La pujada es fa lenta ja que has d'anar molt en conte per que el gel està molt dur i una relliscada aquí, podia tenir consecuencies, passem al costat de la cabana de Campcardós ( 1950 mts.). Al avançar per la vall tenim a la nostra esquerra  la cara nord del Peiraforca ( 2647 mts. ) la qual varem escalar el Xavier Martí i jo l'any 2001.
Deixem a la nostra dreta l'Estany Gros ( 2076 mts.) i la vall s'eixampla més. Al fons tancant la vall veiem la Portella Blanca d' Andorra ( 2517 mts.) .
Quan arribem a la Pleta de la Barrera ( 2300 mts.) girem a mà dreta , ja veiem les dues puntes del Pic Negre d' Envalira ( 2825 mts.), ens ha costat molt arribar fins aquí i el temps s'ens tira a sobre, no volem de cap manera que s'ens faci de nit i tenir que baixar tota la pista gelada amb els frontals.
Continuem pujant fins arribar a l'Estany Negre de les Passaderes ( 2505 mts.) cada cop veiem més clar que el cim s'ens escapa, però pugem uns metres més i finalment a la cota 2595 decidim donar la volta.
La baixada pel mateix lloc de pujada i amb molt de conte al sender tot gelat, una llastima no haver pogut assolir el cim aquesta vegada però creiem que varem fer el més raonable per no prendre mal de nit baixant per el gel.

Horari: 8h, 3 m.

Pic de Peiraforca ( 2647 mts.)

Tònica general del dia, gel i gel i més gel.

Cara Nord del Peiraforca, via que varem escalar el Xavi Martí i jo, l'hivern del 2001

Contrallum a la cresta Roc Colom- Peiraforca, que per no ser tresmils encara no he pogut escalar, a veure si aquest estiu podem escalar-la

Pleta de la Barrera ( 2300 mts.) en aquest punt girem a la dreta, punt vermell on hem girat cua.

Perfil bicèfil del Pic Negre d'Envalira, esquerra ( 2825 mts.) dreta ( 2816 mts.)

Uns metres més amunt varem donar la volta  ( 2595 mts.)

Molta cura a la baixada amb el gel

Detall del gramponatge de la Teresa ( quasi no es claven les puntes dels grampons )

Peiraforca amb els rius gelats que tenim que passar.

Llàstima no haver arribat al cim, però, vist els problemes que vam tenir durant el trajecte, i comprovant que a la cota 2595 on decideixes donar la volta, ni el piolet es podia clavar, va ser el més encertat.
Today I dreamed of waterfalls and waterfalls of ice ........