dissabte, 21 de gener del 2012

Circular a la regió d'Agulles de Montserrat

Sortida circular per la regió d'Agulles. Comencem a l'aparcament de Can Maçana ( 708 mts.) i seguim el GR- 172, als pocs minuts agafem a mà dreta un marcat sender que ens portara fins a les ruïnes de l'església de Sant Pau Vell que data del segle XIV. Tornem pel mateix camí i seguim pel GR, passat el Coll de Guirló ( 802 mts.) a mà dreta ( marcat ) surt el camí direcció al refugi d'Agulles.
Quasi sense adonar-nos ens situem al peu de la canal que dona accés a la part superior de La Portella i vessant Sud ja que tota l'estona estem caminant per l'ombra.
Pugem la canal  i quan som a la part de dalt agafem el camí de mà dreta direcció al Torrent dels Cirerers, no agafar el de mà esquerra que ens portaria a les Agulles, en pocs minuts arribem a la part de darrera del refugi Vicenç Barbé ( 900 mts.).
Seguim fins arribar al Pas del Príncep ( 971 mts.) amb una molt bona panoràmica de l'Agulla Gran i Petita del Pas del Príncep.
El camí segueix pujant fins al Coll del Port ( 974 mts.), en aquest punt agafem el sender de mà esquerra que després de passar per sota del Frares Encantats i la Font del Coll de Port ens deixara un altre cop al GR- 172.
Estar a la part de sota de La Cadireta es un record impressionant, sembla que tota la roca estigui a punt de caure sobre nostra, deixem a la nostra esquerra la Roca Foradada i tornem a l'aparcament de Can Maçana.

Horari: 3h. 21m.

Sortida de l'aparcament de Can Maçana ( 708 mts.)

La Cadireta i la Roca Foradada ( esquerra de la foto )

Regió d'Agulles de Montserrat

Tram final de la canal per arribar a la part superior de La Portella ( 883 mts.)

Refugi Vicens Barbé ( 900 mts.  ) regió d'Agulles.

L'Irene i jo al refugi d'Agulles.

Sota l'Agulla de la Cadireta

La Cadireta

Roca Foradada i Cadireta

Manresa al peu d'un Pirineu que fa pena per l'epoca de l'any.

Encara sort que tens clar per on anar, nosaltres en el seu dia vam agafar el que ens va portar a les agulles .....
Estem frisant per saber quins són els records d'estar sota "la cadireta".