dissabte, 5 de febrer del 2011

Pic de Montmalús ( 2782 mts.) i Pic de la Portella dels Colells ( 2778 mts.)

Surto de l'aparcament de l'estació d'esqui andorrana de Grau Roig ( 2095 mts.), el primer tram pujo per el lateral de la pista Montmalús, fins arribar a la part superior del telesqui ( 2386 mts.).
La nevada del passat cap de setmana ha ajudat en aquest hivern tan pobre de precipitacions i la vall que puja cap al coll esta força bé amb moltes traces, ja que aquest cim es un dels més repetits del Pirineu.
Faig unes ultimes voltes curtes ja que la pendent final es mantinguda, i arribo al Coll de Montmalús ( 2707 mts.). Poso ganivetes per fer el franqueig cap el cim i sense cap dificultat arribo amb els esquis al Pic de Montmalús ( 2782 mts.).
Aquí coincideixo amb 4 joves molt simpàtics amb els quals parlem una estona, després de despedir-me d'ells, baixo esquiant fins al coll i desde aquí pel vessant sud fins al Refugi de Montmalús ( 2445 mts.). Torno a posar pells i després de creuar el glaçat estany de Montmalús pujo al Turó de Gréixer ( 2473 mts.) amb unes grans vistes cap al cim de La Muga i Tossa Plana de Lles. En aquest punt decideixo gira cap a l'est i anar a buscar la Portella dels Colells ( 2659 mts.), em costa una bona estona arribar al coll ja que tinc que obrir tota la traça i el sol ja fa de les seves. Intento baixar amb grampons i piolet per la canal nord que em portaria a Grau Roig, però després dels primers metres ho deixo ja que la neu esta molt inestable i no tinc ganes de provocar una allau, després de donar-li moltes voltes per intentar baixar per alguna canal decideixo tornar per el mateix lloc, això es molta volta i bastant més desnivell, però bueno hem nascut per patir.
Deixo els esquis al coll i amb els grampons i piolet per la fàcil cresta faig el Pic de la Portella de Colells ( 2778 mts.)
Torno a buscar al coll els esquis i baixo fins a la divisòria del Pic de Colells amb el Montmalús ( 2394 mts.). Torno a posar pells per tercera vegada i ultima , pujo un altre cop però ara pel sud al Coll de Montmalús ( 2707 mts.).
Son les 17, 05h quan baixo del coll amb una agradable baixada i amb neu més que acceptable fins a l'aparcament on m'espera l'Irene que amablement m'ha acompanyat en el dia d'avui.

Horari: 7h. 20m.

A l'esquerra Coll de Montmalús ( 2707 mts.) i a la dreta Montmalús.
Pujant direcció al coll de Montmalús
Pic de Montmalús ( 2782 mts.)
Estanys de Montmalús, La Muga i Tossa Plana de Lles
Pic de Ribúls i Pic de Pessons( 2838 mts.)
Refugi de Montmalús ( 2438 mts.)

Refugi i a la dreta Coll de Montmalús desde el vessant sud
Pic de la Portella de Colells ( 2778 mts.)
Arribant a la Portella de Colells ( 2659 mts.)

Molt bona decisió no baixar per la cara nord, per no provocar un allau, ens han dit que estava en molt males condicions, i això que hem nascut per patir depèn que la situaciò, nosaltres no hem nascut per patir sino per GAUDIR AL MAXIM¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
No ens estranya que trigaras a fer aquest recorregut en 7h20m, quan es pot fer amb MOLT MENYS, no ens ho esperavem això de tu...pero,es perd un munt de temps posant els grampons, les pells, una vegada i una altra.
Un antisocial com tu, parlant amb gent a la solitària muntanya...... DEU MEU.
Nosaltres varem estar a Tavascan, i les condicions tampoc eren les ideals.
Esperem que ens nevi aviat.......