dissabte, 29 de maig del 2010

Circular Maladetes + Aneto

3 a.m. sona el despertador, uf, quina mandra.
Sortim la Carme, el Pep, el Xavi i Jo del Pla de la Besurta ( 1940 mts.) direcció al refugi de La Renclusa ( 2140 mts.), al passar el refugi calcem esquis i pugem cap als llacs de Paderna ,els quals passem per la part superior ja que no fa falta baixar com l'itinerari d'estiu.
Enfilem la pala a mà esquerra dels llacs fins a situar-nos a la part superior, en aquest punt agafem el torrent de l' Alba fins que ens situem sota la Dent i el Queixal de l'Alba.
Girem al N per pujar al Coll Superior de l' Alba ( 3080 mts.) al qual arribem els últims metres amb els esquis a l'esquena per la forta pendent.
Des de aquí baixem amb una neu dura però molt bona fins al llac de Cregüenya( 2657 mts.), abans d'arribar a baix tracem una diagonal descendent per no tenir que remar i ens situem una mica a l'esquerra del coll de Cregüenya.
Traiem esquis i amb grampons i piolet remuntem direcció al coll, al principi la neu esta dura i es permet una ascensió divertida, però al arribar a la part superior tenim que fer un franqueig per arribar al coll , aquí la neu que s' ha acumulat amb el vent es molt profunda i dificulta la pujada, per fi arribem al Coll de Cregüenya ( 2930 mts.).
La neu encara es manté molt bé i ens fa gaudir de la baixada fina al Llac de Corones ( 2725 mts.) al qual creuem pel mig tot i l'època de l'any.
Remuntem tota la vall fins arribar al Coll de Corones ( 3194 mts.) i des de aquí seguim tota la "romeria " que puja pels Portillons fins arribar al cim de l' Aneto ( 3404 mts.), es la meva 40ª ascensió i estic igual de content que la primera vegada.
Comencem la baixada, la neu ja ha transformat i no esta en el millor punt.Decidim franqueja i baixar per el tub i la veritat es que l'encertem ja que esta molt desfeta i humida però no es gens perillosa, arribem a la cota 2100 mts amb esquis als peus. a escassos 10 minuts del Forat d' Aigualluts, per el qual passem caminat i aixis fins arribar al cotxe al Pla de la Besurta.

Carme S., Pep, Xavier M., Josep Mª M.

Horari: 10h. 22m.

5, 50 am. enfilem la vall de l'Alba
Els primers tresmils amb la sortida del sol
Coll Superior de l' Alba ( 3080 mts.)
Pic de Aragüells amb el coll de Cregüenya a mà esquerra.
Cara sud de la Maladeta
Per la vall que hem baixat direcció al llac de Cregüenya
Llac de Cregüenya ( 2657 mts.)
Cresta de Llosás a l' Aneto
Llac de Corones( 2725 mts.)
40 ª ascensió a l' Aneto
Amb el Xavi i el Pep al cim
Baixada per Aigüalluts
L'Aneto desde el Forat d' Aigüalluts

quina sort que has pogut utilitzar el piolet i grampons, jo ja dono per acabada la meva temporada..... Estem un mica "dolgudes" per no avisar-nos que anaves al Aneto, pel tema del rètol teníem pensat un de MOLT ESPECIAL per al 40, esperem que ens avisis per a la ascensió 41 i tenir temps de pensar alguna cosa original. Nosaltres vam estar en el Pic de la Dona, un dia fabulós. La veritat és que s'ha de sortir de matinada , per a poder aprofitar la neu, ja comença a fer massa calor. Les fotos com sempre molt maques.