diumenge, 12 de febrer del 2023

Primera setmana de recuperació després de l'operació.

El passat diumenge 5/02/2023 a mig matí, em va venir a visitar a l'hospital el Dr. Roy Rodriguez Malatesta, ell va ser la persona que em va operar. Després de comprovar la ferida i veure com havia evolucionat, decideix donar-me l'alta. Aquest mateix diumenge al migdia ja estem a casa.
La pauta que m'ha donat per aquesta setmana que comença és: el dilluns repòs absolut a casa, a partir de dimarts que al matí vagi al despatx, unes quantes hores (mirant de tenir el lavabo ben a prop) i a la tarda que comenci a caminar.
Així ho faig el dimarts 7/02/2023, al matí marxo al despatx a posar-me al dia. A la tarda quan he de sortir a caminar, comença a ploure, cada cop més fort. Al veure que no pararà en unes quantes hores, decideixo baixar a l'aparcament comunitari i pujar des de la planta -2 fins a cota 0 (faig el hamster) unes quantes vegades per veure com em trobo, les sensacions són bones, a veure si demà no plou.



Dimecres 8/02/2023, mateixa rutina que el dia anterior, després de dinar, tot i estar el cel tapat sembla que aguantarà, vinga sabatilles i cap a la muntanya.
Surto de casa i travesso Gavà fins al Parc dels Bombers on agafo la pista que va fins a la Sentiu, passo totes les cases de la urbanització de la Sentiu i continuo pel camí principal. A la meva esquerra puc veure la font de la Sentiu com torna a sortir aigua. Deixo a la meva dreta la desviació al Purgatori (per a quan estigui recuperat) i faig una circular tornant a la Sentiu.
Continuo pel mateix camí de fa una estona fins a casa, primera sortida positiva, tot i que al caminar accentues les ganes d'anar al lavabo, incrementat per la quantitat d'aigua que he de beure aquests dies per netejar el ronyó després de l'operació.


Desnivell: 170 mts.

Recorregut: 10, 1 Km.

Horari: 2h, 16m.


Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Terra vermella a la pista que va de Gavà a la Sentiu.


Un cop deixo enrere la Sentiu, ja puc veure les primeres muntanyes del parc natural del Garraf.


Amb les pluges d'aquests dies, la font de la Sentiu torna a caure aigua.


Aquí comença la pujada al "Purgatori", les rampes més dures de la zona per pujar amb bici.


De tornada cap a Gavà.







Dijous 9/02/2023, al matí vaig al despatx fins al migdia, després de dinar em torno a preparar per sortir a caminar i facilitar la recuperació. Avui la tarda està pitjor que ahir (fins i tot em va ploure durant uns minuts a mig camí).
Avui agafo el cotxe i vaig fins al Parc de Bombers amb ell, a partir d'aquí ja comença la muntanya i és més fàcil anar al lavabo, ahir al tornar a casa ho vaig passar una mica malament pel centre del poble (fins que no em treguin el catèter que porto entre el ronyó i la bufeta he d'anar constantment al lavabo, i al caminar encara més).
Agafo el mateix camí que ahir fins a la Sentiu, però aquí ja agafo la pista per la part esquerra de la urbanització. Passo la desviació al "Purgatori" avui a la meva esquerra i continuo per la pista fins a passar al costat del final de la "Romana" (camí que baixa de Bruguers). En aquest punt agafo un camí estret i amb forces pedres que em deixa al dipòsit d'aigua.
Començo a baixar per la pista ampla deixant a la meva dreta l'hípica de la Sentiu, un cop a la carretera torno a agafar la pista fins al mateix cotxe. Avui millor que ahir, cada dia una mica més.

Desnivell: 220 mts.

Recorregut: 9,4 Km.

Horari: 2h, 15m.  



Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Al fons ben petit, puc veure el Castell de l'Eramprunyà.


El dipòsit d'aigua fins on he de pujar, després tot baixada fins al mateix cotxe.


Poc abans d'arribar al dipòsit, el dia s'acaba. He d'afanyar-me perquè no es faci fosc.


Segon dia de caminada per accelerar el procés de recuperació.





Després d'aquests dos dies d'activitat, el divendres 10/02/2023 vaig estimar-me més descansar a la tarda, preparant les dues sortides del dissabte i diumenge. Dissabte 11/02/2023, avui al matí hem sortit a caminar, avui m'acompanyarà la Irene. Em va agradar tant el circuit del passat dijous que avui el tornem a repetir amb ella, tal com l'hem fet avui, ella no l'havia fet, tot i que molts dels trams ja els coneixia.
Poc abans d'arribar a la Sentiu hem coincidit amb la Teresa que estava entrenant amb la BTT (preparant la Monegros-2023), hem quedat per sortir demà plegats, ja serà la quarta sortida d'aquesta setmana, si comptem que fa nou dies que em van operar, jo crec que el resultat és molt positiu, vinga que tot continuï  així.


Desnivell: 220 mts.

Recorregut: 9,4 Km.

Horari: 2h, 25m.


Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Foto a la desviació del Purgatori, poder la pròxima setmana ja puc pujar (caminant).




Camí estret per pujar al dipòsit d'aigua.


La Irene arribant al dipòsit d'aigua, al fons el cim de La Desfeta (524 mts.)


Dia magnífic avui per caminar per la muntanya.

 




Diumenge 12/02/2023.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Altimetria del dia d'avui.



Avui, quarta sortida d'aquesta setmana i m'acompanyarà la Teresa, farem el mateix recorregut que ahir fins a arribar al dipòsit (Km 5,6.), a partir d'aquí girarem a l'esquerra per pujar fins a l'Ermita de Bruguers.
Travessem la carretera i agafem el GR-92 amb una forta baixada inicial fins a Ca n'Amat, on tornem a pujar deixant a la nostra dreta les antigues mines de ferro.
Tornem a travessar la carretera (ara una mica més abaix) i després d'un centenar de metres per la pista, agafem a l'esquerra un corriol que en clara tendència descendent ens portarà a la mateixa carretera de la Sentiu.
Ara només ens falta agafar la pista planera fins al mateix cotxe al costat del Parc dels Bombers de Gavà. Una sortida més llarga i que el cos ha respost força bé. 
Sempre endavant-Mai enrere.


Desnivell: 510 mts.

Recorregut: 15,2 Km.

Horari: 3h, 32m.





Antigues masies que han estat restaurades.


Amb la Teresa al dipòsit de la Sentiu.


Al fons podem veure Viladecans.


Pista vermellosa, al fons a l'esquerra el Matagalls i el Turó de l'Home ben nevats.


Deixem la pista principal i agafem aquest corriol que ens portarà l'Ermita de Bruguers.


Tram fort de baixada a l'inici de la pista des de Bruguers (GR-92)  


Ermita de Ca n'Amat.


Travessem la carretera entre Gavà i Begues.


El Castell de l'Eramprunyà.


1 comentari:

Teresa ha dit...

Bé, segons sembla l'entrada al taller ha servit per deixar-te en perfecte estat, en res et veiem amb els esquís als peus.
TT