dimecres, 13 de juliol del 2022

Etapa 4a Volta a Suïssa. Meisterschwanden- Alpnach

Avui comença la primera de les dues etapes més dures d'aquesta sortida a Suïssa. Sortim del càmping Tennwill i seguim el lateral de l'Estany Hallwilerse fins al poble d'Ermensee, seguim uns kilòmetres més i justament quan portem una mica més de dotze des de la sortida, deixem la carretera principal a l'esquerra i comencem la primera gran pujada d'aquesta sortida a Suïssa.
Són quasi cinc kilòmetres amb pendents de fins al 12%, la primera part arriba fins a Herlisberg on hi ha un petit replà que aprofitem per descansar una mica, quina diferència això de pujar amb les alforges. Continuem per una recta molt llarga que ens deixa a Waldhus, final d'aquesta primera pujada, una ràpida baixada fins a arribar al poble de Beromünster on comencem la segona pujada del dia, una mica més suau i curta que l'anterior.
Baixada per pista de terra fins a Schenkon on fem uns quants kilòmetres paral·lels a l'Estany Sempachersee, un tram de terra força planer i baixada delicada per pista de terra amb pedres i canalitzacions d'aigua fins a Rothenburg on aprofitem per dinar (tots aquests dies ho hem fet al supers Coop o Migros onhi han bones amanides i beguda fresca.)
Seguim amb tendència a baixar, fins al kilòmetre quaranta-set on circulem paral·lels al riu Reuss, seguim fins que entrem a la ciutat de Luzern, diuen la ciutat més turística de Suïssa. Després de fotografiar-nos al costat dels seus ponts, continuem la ruta.
Anem continuant paral·lels al llac i en un lloc amb sorra, el més semblant a una platja, decidim banyar-nos, la calor avui ja és més intensa que aquests últims dies. Després d'assecar-nos, continuem direcció a Stansstad, on agafem una desviació a la dreta direcció a Ennetmoos on un parell de kilòmetres comença una pujada amb cara i ulls amb trams del 9%. Ara si que fa força calor, tota l'estona va pujant fins que arribem al kilòmetre vuitanta-un on agafem a mà dreta per pujar durant més d'un kilòmetre fins al càmping   Bauernhof.
La sorpresa és quan anem a fer el chek-in i ens diuen que no tenen res de menjar per vendre ( a la pàgina web, posava que tenien tenda amb aliments) nosaltres a l'anar en bici, no podem portar massa cosa a sl damunt i menys aliments frescs, per això a l'arribar al càmping comprem el sopar i l'esmorzar de l'endemà, mirem al mapa i veiem a a Alpnach hi ha un altre càmping (són uns vuit kilòmetres, la meitat en baixada), continuem i a l'arribar a l'altre càmping ens diuen que tampoc tenen menjar, aquí no hi ha tant problema, tenim un poble a sis kilòmetres, però totalment pla, decidim que la Teresa muntarà tot el campament i jo faig els dotze kilòmetres per comprar el sopar i esmorzar de l'endemà.
Finalment passades les set de la tarda hem acabat amb tot, podem dutxar-nos i començar a preparar el sopar, demà ens espera el dia més dur d'aquesta sortida............

Amb el campament recollit a punt de deixar el Càmping Tennwill.

Els vaixells a l'Estany de Hallwilerse.

Direcció al poble d'Ermensee.

Bona pista de terra per les gravels, aquesta és la tònica d'aquests dies a Suïssa.

La Teresa amb els Alps al fons, cap allà hem d'anar.

Verd i més verd per on passis.

Primeres rampes d'aquesta pujada, són quasi cinc kilòmetres amb trams del 12%.

Al fons podem veure l'Estany de Baldeggersee.

Vinga vinga Teresa, que estas pujant molt bé.

Tram del 10% per arribar a Herlisberg.

Panoràmica cap al poble de Beromünster.

M'han caçat fent la foto anterior.

Pistes de terra que ens porten a Schenkon.

A mesura que passen els dies, la calor cada cop és més intensa.

Cap a Rothenburg on pararem a dinar.

L'Estany Sempachesee a la nostra dreta.

Entrem a Luzern.

El riu Reuss al seu pas per Luzern.

Al pont de  Reussbrücke.

Selfie al mateix pont de Luzern.

Davant del Mont Pilatus (2366 mts.) vist pel vessant de Luzern, trobem aquesta mena de platja.

I que fem??, doncs, un bon bany, amb la calor que fa, això va molt bé.

A la sortida del poble d'Ennetmoss comença la pujada.

Trams del 10% per arribar al càmping, havia de ser el final d'etapa.......

Ja veiem el càmping Bauernhof, finalment hem de seguir fins a Alpnach.

Baixada delicada i amb pendent fins a Alpnach.

Arribem a baix, ara travessem una pista d'aterratge per avions militars suïssos.

Arribem al càmping Bachmattli, ho deixem tot i fem dotze kilòmetres més per comprar menjar.

Ara si, final del dia, descans abans de preparar el sopar.