dissabte, 5 de març del 2022

L'Alcogravel 2021.

Finalment, avui si que he pogut realitzar L'Alcogravel 2021, és una cursa Gravel que organitza el Club Ciclista Alcover i que es va realitzar el passat 31 d'octubre de 2021. M'acompanya la Irene i una vegada més em farà l'assistència de la sortida amb el cotxe, hem fet tres controls, al kilòmetre trenta-set a la població de Pont d'Armentera, el segon al kilòmetre setanta-tres a Salomó, el tercer i últim al kilòmetre cent tres a La Pobla de Mafumet.
Dels quasi cent vint kilòmetres de la sortida, només vint són per asfalt, la resta són per pista de terra, formigó, etc.
Passades les nou del matí surto d'Alcover i agafo el camí del Pont de Goi, travesso el Riu Francolí pel pont en obres després de les riuades del 2019 i entro a Valls on agafo el camí de la Verneda que va pujant cap al nord fins a entrar a Figuerola del Camp.
Al kilòmetre vint-i-vuit travesso l'AP-7 per un pont, continuo pel camí de Cabra del Cap a Pont d'Armentera on m'espera la Irene al primer control. Després d'una petita parada per reposar aigua al bidó i menjar una mica, continuo pel GR-175, una pista paral·lela al riu Gaià. A l'arribar al kilòmetre quaranta-quatre entro al Monestir de Santes Creus on faig alguna foto, per sort aquesta hora encara no hi ha massa gent.
Continuo per la pista de darrere del Monestir fins a Aiguamúrcia, travesso pel centre Vila-Rodona, Bràfim i a l'arribar a Montferri puc veure l'obra de l'arquitecte Josep Maria Jujol "Santuari de la Mare de Déu de Montserrat". Pujo cap a Rodonyà i Masllorenç, aquí agafo un tram de TV-2042, però al kilòmetre setanta giro a l'esquerra i agafo el camí dels Llorells que em porta a Salomó on em reuneixo amb la Irene al segon control.
Continuo cap a la Vespella de Gaià i els Masos per pistes amb força pedra, aquí comença una pujada amb trams del 11% fins que començo una lleugera baixada que em deixa a la presa del Catllar, amb la vista de l'embassament de Gaià mig buit actualment. La pista segueix amb pujada constant fins que finalment començo la baixada que em deixarà al tercer i últim control a La Pobla de Mafumet (103 kilòmetres des de la sortida).
En aquest punt sí que fem una parada més llarga per menjar i beure una mica, encara queden quinze kilòmetres amb constant pujada fins a Alcover.
Després de reposar una estona, iniciem l'últim tram entrant a El Morell (records Pere Llauradó) i per camins agrícoles en constant pujada arribo a la Riera de Burguet on la quantitat de terra dins de la riera dificulta la pujada, però finalment aconsegueixo sortir amb èxit i arribo a Alcover on ja m'espera la Irene, final d'etapa.
Sortida dura, tanmateix molt solitària on només he trobat un parell de persones en tot el dia (per les pistes).

Amb la Irene a la sortida a Alcover, un cop més m'ha fet l'assistència de la sortida.

Primers kilòmetres del dia, deixo enrere el poble d'Alcover.

Travesso el Pont del Goi en obres després de les riuades de l'octubre del 2019.

Al nord de Valls hi han aquests itineraris pels caminants.

Entrant a Figuerola del Camp a la comarca de l'Alt Camp.

Arribant al Pont d'Armentera, a 37 kilòmetres de la sortida a Alcover.

El poble vist des de la part superior.

Arribant al primer control.

Primera parada, cinc minuts de descans.

Monestir de Santes Creus.

A la petita població d'Aiguamúrcia (960 habitants).

Un dels petits ponts de fusta que he de travessar.

Santuari de la Mare de Déu de Montserrat a Montferri de l'arquitecte Jujol.

Sortint del poble de Masllorenç al Baix Penedès.

A l'esquerra cap a Salomó on m'espera la Irene al segon control.

Els Masos de Vespella amb quaranta-vuit habitants.

Des de la presa, vista del mig buit embassament de Gaià.

Parada al tercer control a La Pobla de Mafumet, ja porto més de cent kilòmetres a les cames.

Sortida de la Pobla de Mafumet, entro al poble de El Morell (Arc Iris).

Això ja s'acaba, ja intueixo Alcover.

Última pujada abans d'arribar al final.

Arribada al cotxe, final d'etapa.

Després de quasi cent vint kilòmetres i la bici molt bruta (estava impecable) arribo a Alcover.

Així van acabar les sabates ahir.........

Realment estàs més que preparat per poder afrontar la carrera Orbea Monegros; et veig molt bé, però que molt bé.😉