dissabte, 3 de novembre del 2018

Pic de la Mine (2683 mts.), inici de la temporada d'esqui de muntanya 2018-2019.

Mapa IGN 1:25.000

138 dies després de treure´m els esquís a la glacera de l'Aneto (16/06/2018), tornem a calçar esquís per iniciar el nou curs 2018-2019 d'esquí de muntanya, la que serà la meva 32a  temporada.
La idea inicial era passar el cap de setmana a Andorra amb la Irene, la pujada pels Túnels del Cadí molt tranquil·la, entenc que la gent ha fet pont i estan ubicats ja al Pirineu. Aquesta passada nit ha nevat una mica i tot i que la pujada al Col de Puymorens (1930 mts.) està força bé, la baixada per l'altre vessant ja és una altra cosa, hi ha neu a la carretera i està gelada, s'ha d'extremar les precaucions al volant, per sort hi han molts pocs cotxes.
Però a l'arribar a la cruïlla per on pugen els cotxes de l'Hospitalet-près-l'Andorre direcció al Pas de la Casa la cosa és totalment diferent, tots els cotxes parats, no se si hi ha algun cotxe que s'ha quedat travessat al mig de la calçada o que, estem uns minuts esperant, tot el que ens dóna la vista per veure la carretera estan aturats i no es mouen, això que encara falten uns minuts per 2/4 de 9 del matí.
Canvi de plans, girem cua i tornem enrere, al pujar he vist que Porte es veia ben innivat, dit i fet. Deixem el cotxe a l'aparcament superior de l'estació de Porte (1860 mts.), fa una mica de vent i la temperatura és de -1º. L'estació està tancada però les màquines retrac ja estan fent la feina per deixar les pistes a punt per a l'obertura de l'estació el proper cap de setmana. Pujo pel lateral de les pistes fins a arribar al telecadira de La Mine (2090 mts.) a partir d'aquí la màquina només ha fet unes poques passades i les pistes encara no estan ben acondicionades.
Poc abans d'arribar a la part superior del telecadira (2405 mts.) les traces es desvien a la dreta i van a buscar el llom, a l'anar pujant no sabia si al sortir de pistes hi hauria neu suficient per pujar però sobretot per baixar, ara un cop ja estic aquí jo crec que sí que es pot pujar, però al baixar s'ha d'anar amb compte perquè hi han taurons amagats que amb la seva primera aleta dorsal poden fer molt de mal a les nostres soles dels esquís.
Arribo al coll de la Mine (2630 mts.) on deixo els esquís, pujo els últims metres fins a assolir el Pic de la Mine (2683 mts.) tot i la gent que hi ha avui per la zona, estic sol al cim, aprofito per fer unes fotos i torno a baixar al coll. M'ajusto les botes i començo a baixar amb compte, la neu està perfecte, una neu pols molt bona, llàstima que falti una mica per tapar totes les pedres amagades, en un d'aquests girs escolto el soroll de la pedra sota l'esquí, uahhh. Em fa mal tot el cos quan sento aquest soroll, segueixo baixant suaument fent girs ben curs i un parell de pedres més que agafo durant aquesta baixada. A l'arribar a la part superior del telecadira de La Mine (2405 mts.) la cosa ja canvia a l'haver passat la retrac per la pista i la baixada fins a l'aparcament es magnifica.
No ens podem queixar d'aquest inici de temporada, força neu al Pirineu, ara que no pari, a veure el front aquest que ha d'arribar entre dilluns i dimarts.

Amb la Irene a l'aparcament de Porte-Puymorent (1860 mts.)

L'estació tot i estar tancada presenta un estat immillorable.

Primers metres d'aquesta temporada 2018-2019.

Al fons podem veure la Coma d'en Garcia.

Pic de Nérassol (2633 mts.), encara falta neu per gaudir d'aquesta magnífica cara sud.

Pic de la Mine (2683 mts.)

Cara nord del Pic Baiette (2814 mts.)

Cara oest del Puigpedrós de Lanós (2842 mts.)

Cara est del Puigpedrós de Lanós (2842 mts.) fa dues setmanes.

Coma d'en Garcia just en el punt que deixo la pista i pujo cap a cim.

Ja puc veure el cim del Pic de la Mine (2683 mts.)

Arribant al cim.

Panoràmica des del cim.

Cara est del Pic dels Pedrons (2714 mts.)

Al cim del Pic de la Mine (2683 mts.).

Primers girs de la temporada.

Xavier M ha dit...

Doncs ja està començada la temporada. Que en vinguin moltes més !