diumenge, 13 de maig del 2018

Gavà, La Morella (594 mts.), Garraf.

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.

Seguim instal·lats amb caps de setmanes de mal temps al Pirineu i aquest no podia ser diferent. Les setmanes van passant i la temporada d'esquí de muntanya tocarà a la seva fi, esperem que almenys fins a mitjans de juny puguem seguir esquiant si el temps ens ho permet.
Avui la Teresa i jo anirem des de Gavà fins al poble de Garraf passant pel cim de la Morella (594 mts.), cim més alt del Parc natural del Garraf, gràcies a la Irene podem tornar a casa amb cotxe sense agafar el tren per tornar per què ella ens vindrà a recollir.
Sortim de casa i agafem direcció a la Sentiu punt on ja podem agafar pista i deixar l'asfalt, abans d'arribar a les primeres cases ens fiquem dins la riera per agafar una petita desviació i ja amb forta pendent fins a travessar la carretera de la Sentiu a Castelldefels, a partir d'aquí ja és un pujar constant, passant primer pel Turó d'en Vinader (185 mts.), baixada al fals coll (140 mts.) i nova pujada fins Turó del Gall (197 mts.), tornem a baixar i nova pujada al Turó del Fetjó (270 mts.) des d'on ja podem veure a la llunyania el cim de la Morella (594 mts.), suau pujada fins a la Pleta del Cérvol (310 mts.), aquesta passada nit ha plogut bastant a la zona i les roques rellisquen bastant, s'ha d'anar amb compte.
Deixem l'antic abocador del Garraf a la nostra dreta, arribem a la cruïlla per la qual després baixarem, nosaltres ara a la dreta, seguim pujant ara pel GR-92 on una molt bona pista sense pedres ens permet arribar al peu mateix, una pujada entre blocs ens deixa al cim de la Morella (594 mts.).
Un parell de fotos i ràpidament iniciem la baixada per què fa força vent al cim, després de deixar la cruïlla per la qual hem passat fa una estona agafem un tram d'asfalt fins a sortir a la carretera entre el rat-penat i el Palau Novella, baixem per l'esquerra i en fila d'un per què pugen cotxes, un cop passat el centre d'interpretació de la Pleta tornem a deixar l'asfalt i agafem un corriol a la dreta que ens porta directament al costat de la gossera, en aquest punt iniciem la baixada continua cap a Garraf, passem al costat de la Placa dels 4 Vents on hem vaig iniciar en això de l'escalada.
A mesura que anem baixant ja podem veure el poble, al tram final circulem paral·lels a les costes de Garraf, agafem l'asfalt a l'arribar al poble, només ens queda passar el túnel (per la part superior circula el tren) i arribem a la mateixa platja on ens està esperant la Irene. Fiquem els peus i les cames a l'aigua del mar i després fem un refresc al bar que hi ha al costat de la platja.
A veure quan ens podem tornar a posar els esquís.

Passat el Parc dels Bombers, agafem el camí de La Sentiu.

Cap a les torres elèctriques hem d'anar, forta pujada ens espera.

Poc abans d'arribar a la cruïlla de la carretera de la Sentiu a Castelldefels ja trobem fortes pujades.

Arribem a dalt de la primera pujada, Turó d'en Vinader (185 mts.)

Des d'aquí dalt podem veure per on hem de continuar.

I part del que ja hem recorregut.

Per la part central es pot veure el camí entremig del verd.

Des del Turó del Fetjo (270 mts.) ja podem veure el fons a la dreta el cim de La Morella (594 mts.)

Arribant a la Pleta del Cérvol (310 mts.)

Amb el zoom ja es veu la creu del cim.

Agafem la pista que puja des del rat-penat, a la dreta el cim.

La Teresa arribant al cim de la Morella (594 mts.)

La Morella (594 mts.)

Creu al cim realitzada per Garcia Faura.

La Placa dels 4 Vents, petita paret on van començar els nostres primers passos dins de l'escalada.

Rètols direcció a Garraf.

A la distància ja podem veure el poble costaner de Garraf.

A mesura que baixem metres cada cop està més a prop.

A l'arribar al final decidim ficar els peus i les cames al mar, el dia fred no dóna per més.

5 minuts de remull i cap a fora.

Espero poder posar-nos els esquís abans que s'acabi la temporada, tot i que ha estat un dia divertit.