dissabte, 3 de febrer del 2018

Pujada a Marmotes (Vallter 2000)

Avui era un dia on havíem d'afinar molt la punteria per no errar el tret i la veritat és que no hem encertat gens, l'escopeta ha fallat més que una de fira.
Divendres a la nit vàrem estar navegant entre totes les previsions meteorològiques i la zona millor semblava un altre cop el Prepirineu (Gallina Pelada, Pedraforca, Port del Comte), una de les previsions (Meteocat) donava la zona de Vallter amb vent (45 km/h) però bona visibilitat (més de 50 kilòmetres), aprofitant que les valls estan bé i les carenes malament, la idea era pujar a la Portella de Mantet (2411 mts.) màxima alçada del dia però a partir d'aquí baixa per tota la vall amb força arbres que ens protegirien del vent fins al refugi de l'Alemany, després veurem si és possible arribar a Mantet.
Tot això es desfà com un tarró de sucre quan arribem a l'aparcament superior de Vallter 2000 (2145 mts.) i la visibilitat és reduïda, el torb amb ràfegues de més de 60 km/h. Decidim esperar una bona estona però el temps no millora, estan aquí dalt dins d'aquest "cul de sac" no tenim masses opcions, més aviat jo diria que només una que consisteix a baixar a l'aparcament inferior (1998 mts.) i pujar per la pista del Xalet fins a la part superior "Marmotes" (2535 mts.).
Baixem per la carretera amb molt de compte (esta força nevada la carretera) fins a l'aparcament inferior on el vent és molt més suportable que a dalt. Sortim del costat del telecadira (1998 mts.) i ara ja no es pot pujar per la pista del Xalet, has d'agafar per la dreta seguint el Torrent d'Ulldeter, a l'arribar a l'alçada de 2130 mts. deixem aquest camí i anem a buscar la pista del Xalet, a la dreta ja veiem el refugi d'Ulldeter (2236 mts.), el vent bufa a ràfegues però de moment es pot aguantar.
Continuem per la pista per la qual pràcticament no baixa ningú, al sortir de la zona protegida, el torb comença a bufar amb ganes, el fred és força intens amb una temperatura de 10º sota zero i vent de més de 45 km/h (temperatura de sensació de 30 graus sota zero), continuem cap a dalt, només veus el que tens als teus peus per no aixecar ni el cap de terra, finalment arribem a la part superior de l'estació (2535 mts.) on hi ha una de les cafeteries més altes de Catalunya "Les Marmotes", aprofitem per escalfar-nos una mica cosa que aconseguim gràcies a l'estufa que tenen a l'interior.
Tornem a sortir a la dura realitat exterior, traiem pells i ens preparem per al descens, en general força bo, el vent ha transportat la neu fins a les pistes i això ens permet una gran baixada moltes estones per neu pols, avui hem fet el que hem pogut però ens han faltat 500 metres més de desnivell.
A veure si el proper cap de setmana (poder hi ha sortida als Alps) tenim més sort amb el temps.

Desnivell:  585 mts.

A l'inici de la sortida, 9º graus sota zero i vent de 30 km/h.

Deixem el torrent que porta al refugi d'Ulldeter i anem a buscar la pista del Xalet.

Sembla que el dia es vol obrir però no, a mesura que pugem el vent és més fort.

Arribem a la pista del Xalet, al fons el refugi d'Ulldeter.

Refugi d'Ulldeter (2236 mts.)

Hi ha moments que el torb és tan fort que ens impedeix continuar, darrere el Gra de Fajol Petit (2563 mts.)

La Carme i la Teresa ben tapades avui.

Al final de l'estació està la cafeteria de Les Marmotes on avui decidim que ja en tenim prou, podem veure el torb com aixeca la neu.

A l'arribar a Marmotes, darrere el Gra de Fajol.

A punt d'iniciar el descens cap al cotxe.

Si, ens ha faltat desnivell i recorregut, però hem tingut una molt bona baixada i molt bona compañía.