diumenge, 25 de febrer del 2018

Mantet (1550 mts.) - Portella de Mantet (2412 mts.) - Vallter 2000 (2150 mts.)

Mapa IGN Francès, 1:25.000.

Itinerari marcat amb el  rellotge Suunto Traverse.

Després de passar la nit a la Gîte d'Etape de Mantet i compartir sopar i esmorzar amb un grup d'esquiadors de muntanya de Manresa, ens preparem per iniciar la ruta.
De moment hem de baixar un centenar de metres fins al poble de Mantet (la Gîte, està als afores del poble), creuem el poble i abans d'acabar les últimes cases ja podem calçar els esquís. Acabem de baixar fins al costat d'un petit rierol (1465 mts.), aquí ens descalcem els esquís per travessar el riu i just després ja iniciem la pujada, que no deixarem fins a arribar a la Portella de Mantet (2412 mts.).
Seguim el mateix itinerari que a l'estiu, el GR-10, de moment aquí encara no toca el sol i a l'haver fet fred aquesta nit, la neu es conserva en molt bon estat. Quan estem a punt d'arribar al Refugi de l'Alemany (1968 mts.) veiem a una persona a la llunyania que ens saluda, sorpresa....... és la Carme.
No ha pogut venir amb nosaltres el cap de setmana per què treballava el dissabte, aquest mateix dia a la nit vàrem parlar per telèfon, la seva idea era pujar al Bastiments però finalment ha decidit venir a trobar-nos. Després de parlar una mica, l'aconsellem que pugi per darrere del refugi direcció al Ras de Carançà i a l'arribar al fals coll (2300 mts.) agafi a la dreta i baixi pel mateix lloc que nosaltres ahir, després torni a posar pells i remunti fins a la Portella de Mantet.
Ens acomiadem de la Carme, la Teresa i jo continuem cap a la Portella, el sol fa una bona estona que ha sortit i comença a fer calor, la neu està transformant i es comencen a fer els primers pams sota l'esquí. Arribem al peu de la Portella (2300 mts.) i decidim posar ganivetes per pujar els últims metres, assolim la Portella de Mantet (2412 mts.) i ens preparem per gaudir de l'últim descens del cap de setmana.
Efectivament, gaudim del descens amb una molt bona neu al vessant sud i arribem a l'aparcament superior de l'estació de Vallter amb els deures fets. Molt bon cap de setmana de temps i de neu.

El poble de Mantet (1550 mts.) vist des de la part superior del mateix poble.

A la porta de la Gîte d'Etape.

Mala època per fer una partida de ping-pong.

Ja hem baixat els 100 metres de desnivell des del poble.

I això és el que tenim per davant.

Pont de formigó per travessar el Riu Mantet.

La mateixa foto 9 anys abans, exactament el dia 3 de gener del 2009, aquest any hi havia una mica més de neu.

El sol ja escalfa en aquesta època de l'any, Mantet queda cada cop més abaix.

Comencem a veure les nostres traces de baixada d'ahir a la tarda.

La Teresa orgullosa,  posant davant de les seves traces de baixada del dia d'ahir.

I sorpresa....., la Carme que treballava dissabte i no ens podia acompanyar, ha vingut a trobar-nos fins al refugi de l'Alemany, salutació entre grans amigues.

La Carme ens fa aquesta foto davant de les nostres traces, ella farà una volta per baixar per aquí mateix i així seran tres traces de baixada.

Aquí es desvien els nostres camins, nosaltres cap a la Portella de Mantet, la Carme un tram cap a Ras de Carança.

La part posterior del refugi de l'Alemany (1968 mts.)

Entrada principal del refugi de l'Alemany (1968 mts.)

Al fons podem veure la Portella de Mantet (2412 mts.)

Amb el zoom es pot veure millor.

Deixem el tram de bosc enrere.

Tot lliure d'arbres fins a la Portella de Mantet (2412 mts.)

Gran plateau, Mantet ni es veu, està molt lluny.

Part superior de la Portella.

Últims metres amb més inclinació.

Foto realitzada des de la part superior de la Portella de Mantet (2412 mts.)

Últims metres, ara només ens queden 300 metres de desnivell fins a l'aparcament superior de Vallter 2000.