dissabte, 18 de març del 2017

Puigmal (2910 mts.), Puigmal de Llo (2801 mts.), Pic del Segre (2848 mts.)

Avui dissabte pujo sol cap a Núria, avui la Irene no pot sortir al matí, pujarà al migdia amb el tren per passar el cap de setmana.
A les 7:39 agafo el cremallera a Queralbs i poc abans de les 8 del matí ja estic al Santuari de Núria (1960 mts.), vaig una mica sense pla fixe, tot i que la idea inicial és pujar al Puigmal (2910 mts.) i després al ser el dia llarg i haver-hi bones condicions meteorològiques ja veurem que faig.
Pujo per la pista de debutants encara tancada a aquesta hora del matí i després de creuar el pont de formigó enfilo direcció al Coll de Finestrelles, a l'arribar a la cota 2105 giro a la meva esquerra on hi ha un rètol que ens indica al Puigmal, en pocs moments arribo a la Coma de l'Embut, passo pel costat del Forat de l'Embut que està actualment totalment tapat per la neu, al sortir del torrent de cop a mà dreta apareix la cara Est del Pic del Segre (2848 mts.) que només he pogut baixar amb esquís una vegada, a mesura que pujo i m'apropo els ulls no paren de mirar per on puc baixar i finalment per la part dreta es pot baixar. Ara toca continuar direcció al Puigmal, entro a dins el segon torrent magníficament innivat i em situo a la part inferior del cim del Puigmal, ara només toca fer voltes maries per anar guanyant metres a la muntanya, finalment assoleixo el cim del Puigmal (2910 mts.), cim més alt del Pirineu Oriental ubicat totalment a territori Català.
El dia és preciós sense vent i amb força calor, després d'hidratar-me bé, inicio la baixada cap a França per l'aresta, arribo a la Collada d'Err (2750 mts.) on torno a posar pells, continuo per l'aresta  a trams una mica gelada però amb compte es passa bé sense ganivetes, arribo al encreuament d'arestes, en primer lloc agafo a l'esquerra (oest) per baixar uns metres i després tornar a pujar fins al cim del Puigmal de Llo (2801 mts.), aquí la calor prem de valent, unes fotos i torno pel mateix camí que he vingut fins a la cruïlla d'arestes, des que he sortit del cim del Puigmal no he vist a ningú més. Un cop arribo al punt d'on venia del Puigmal toca agafar l'altra aresta (Est), un petit descens amb pells i tocar tornar a pujar, cada cop la inclinació és més forta però aconsegueixo arribar al cim del Pic del Segre (2848 mts.) amb els esquís als peus. Al cim coincideixo amb un Alemany que està de travessa pel Pirineu, després de parlar una estona em preparo per baixar la cara Est del Pic del Segre, inicio el descens una mica a l'esquerra del cim (sentit descendent) la part inicial és força dreta amb trams de 35º, la neu és primavera magnífica que dóna molta seguretat al descens, la inclinació és bastant regular tota la baixada però a mesura que estic acabant el descens la neu està pitjor i l'última part en lloc de baixar directament per un petit corredor m'he d'anar a la dreta (sentit descendent) per buscar millor neu.
Un cop arribo abaix de tot no puc deixar de mirar el descens amb les meves traces dibuixades a la neu, ara només falta acabar el descens fins a arribar a Núria.

Aquí està la desviació cap al Coll de Finestrelles o al Puigmal, jo direcció al Puigmal.

Cada cop més a prop de la Coma de l'Embut.

Al fons, a la part inferior ja es pot apreciar.

Dins de la Coma de l'Embut.

Aquí està el Forat de l'Embut, actualment tapat per la neu.

Primera imatge de la cara Est del Pic del Segre, només l'he baixat una vegada.

A mesura que m'apropo, començo a pensar que avui puc fer el segon descens d'aquesta cara.

De moment mirada al fons, el Puigmal (2910 mts.) ja treu el cap a la llunyania.

El torrent està magnífic de neu.

Amb el zoom la part superior del Puigmal.

El Pluviòmetre, camí del Puigmal.

Puigmal (2910 mts.), primer cim del dia.

Vall de Noucreus, demà faré una sortida per aquesta vall.

En primer terme, l'antiga estació de Puigmal, a l'esquerra La Molina, a la dreta La Masella, al fons a la dreta la Serra del Cadí.

Des del cim del Puigmal puc veure les muntanyes de Montserrat.

A la part inferior Font Romeu, a la dreta el Peric i el Petit Peric.

El Carlit (2921 mts.).

Des de l'aresta el Puigmal de Llo (2801 mts.)

Últims metres abans d'arribar al cim.

A la dreta el Puigmal, des d'alla vinc per l'aresta.

I això és el que em queda, el cim de darrere és el Pic del Segre (2848 mts.)

Al cim del Puigmal de Llo (2801 mts.)

Pic del Segre (2848 mts.)

Al cim del Pic del Segre (2848 mts.), aquesta foto me l'ha fet un Alemany que anava sol de travessa.

A la part superior de la cara Est del Pic del Segre, al requadre es pot veure Núria.

Iniciant la part superior de la cara Est.

I tot el que em queda per baixar, més de 900 metres de desnivell.

Arribant a la part final amb una magnífica neu primavera.

A l'esquerra es poden veure les meves traces.

A mesura que m'allunyo no puc de deixar de mirar-la.

Itinerari de baixada de la cara Est del Pic del Segre (2848 mts.)

Unknown ha dit...

Felicitats per realitzar el teu segon descens per la cara Est del Pic del Segre , i una vegada baixada ja pots deixar de mirar-la...... sempre cap a endavant .
Quins bons records em porten aquest Pluviòmetre,amb la nostra companya Ainhoa, quant de temps ha passat..... i quantes sortides amb èxit.