dissabte, 24 de desembre del 2016

Circular al Pic de la Dona

Avui nit de Nadal repetim a Vallter per fer una matinal, només arribar a l'aparcament superior de l'estació ja ens adonem de la fossa de neu que hi ha hagut aquesta setmana.
Sortim de l'aparcament (2155 mts.) i just al costat dels edificis de la part posterior de l'estació ja podem calçar esquís. Tot i trobar algun pas una mica just de neu podem arribar sense cap problema a la Portella de Mantet (2409 mts.), coll situat just a la frontera entre Catalunya i França. Abans de continuar cap a dalt, donem un cop d'ull al vessant francès per veure si aquest any podem fer la travessa Vallter-Mantet-Vallter amb els esquís als peus tota l'estona (ja fa més de 8 anys que no la podem fer amb bones condicions) i la imatge és bastant desoladora, si no ve una gran llevantada, em sembla que un altre any sense poder anar a Mantet amb esquís.
Continuem, i a partir d'aquest punt la neu comença a endurir-se per moments, podem arribar al fals coll sota la pala cimera sense ganivetes però per precaució les posem per fer els últims metres per arribar al Pic de la Dona (2704 mts.). El vent aquí al cim és fort, no perdem temps i ens preparem per a la baixada, el primer tram el realitzem pel llom i la neu esta força dura però això durarà poc temps per què agafem la vall que ens portarà a la Coma de Bacivers i aquí sí que gaudim. La primera part de la baixada la fem per la part central de la pala amb una neu pols excel·lent, després passem al tub que ens porta a l'última baixada fins a arribar a la Coma de Bacivers (2365 mts.) on aprofitem per beure una mica. Després de gaudir d'un gran descens tornem a posar pells i iniciem la pujada per una traça molt ben marcada que ens fa guanyar metres amb molta rapidesa, arribem a la cota 2538 i deixem a la nostra esquerra les traces que pugen cap a Xemeneies, nosaltres seguim direcció al Bastiments, el vent cada cop bufa amb més força, assolim el Pas del Bou (2701 mts.) coll situat a 180 metres per sota del Bastiments.
La continuació cap al Bastiments està una mica escassa de neu i hauríem de continuar a peu, per tant, traiem pells i iniciem una gran diagonal fins a situar-nos a la vertical de la pala on la neu és més abundant (o on no hi han pedres) i baixem fins al punt més elevat de l'estació de Vallter 2000 (2535 mts.), a partir d'aquí i fins al cotxe la baixada és un plaer, no hi ha ningú a les pistes i la neu està en unes condicions immillorables, llàstima que hem d'estar aviat a casa, si no és el dia ideal per agafar el forfait de migdia i gaudir d'unes baixades.
Al arribar a baix ens trobem al Joan Coll (gran esquiador de pista) amb la seva família i al Xavi Martí amb uns companys de Caldes. Amb el Xaví ja comencem a preparar futurs objectius fora del país per aquesta pròxima Setmana Santa.

Sortida de l'aparcament superior de Vallter 2000 (2155 mts.)

Pujant direcció a la Portella de Mantet.

Des de la Portella de Mantet (2409 mts.), a la dreta el Bastiments, Coll de la Marrana, Gra de Fajol i a l'esquerra el Gra de Fajol Petit.

La Teresa arribant  a la Portella de Mantet amb els Gra de Fajols darrera seu.

Visió cap al poble de Mantet.

El Canigó (2786 mts.) vist des de la Portella de Mantet.

A la part inferior es pot veure la Portella de Mantet, a la dreta i al fons Pic de Coma Ermada, Puig de la Llosa.

El poble de Mantet (1500 mts.) a l'ombra, em sembla Carme que aquest any tampoc podrem fer la sortida Vallter- Mantet-Vallter.

Pujant amb neu dura cap al Pic de la Dona.

Falta una bona nevada al Pirineu en general però principalment a l'Oriental.

Arribant al cim.

Pic de la Dona (2704mts.)

Pessebre al cim del Pic de la Dona.

Just davant nostre el Pic de Bacivers (2845 mts.)

Al vessant nord les condicions de neu són diferents i després d'una baixada amb neu pols genial arribem a la Coma de Bacivers on tornem a posar pells.

Pel tub del mig acabem de  baixar ara mateix.

Foto realitzada el 21/04/2012 des del cim de Cap de Chauques (2694 mts.) on es pot veure la baixada del dia d'avui (amb una mica més de neu............)

Després de posar pells a la Coma de Bacivers (2365 mts.) tornem a pujar direcció al Bastiments.

Racó magnífic del Pirineu Oriental amb molt bona neu.

Bona traça de pujada.

Baixada directa des del cim del Bacivers.

Neu dura al llom entre el Coll de la Geganta i el Bastiments.

Part del recorregut realitzat des del Pic de la Dona fins a prop del Pas del Bou.

A la dreta el Pas del Bou (2701 mts.) punt on iniciem la baixada fins a Marmotes (2535 mts.)