dimarts, 22 de novembre del 2016

Mount Ngarauhoe (2287 mts.)



El dia comença ben d'hora a uns quants quilòmetres de l'aparcament, ahir a la tarda vàrem pujar els 7 quilòmetres de pista amb l'autocaravana i al arribar al final, l'aparcament està tot ple de senyals ón ja et diuen que està prohibit passar-hi la nit, ni amb tendes ni amb autocaravanes. Aquí els rangers son molt severs amb aquestes coses i no ens volem arriscar a una bona sanció, per tant ens tocarà aixecar-nos abans per fer aquests quilòmetres afegits.
M'acomiado de la Irene i surto de l'aparcament de Mangatepopo Road (1125 mts.), el dia és magnífic i quasi sense vent, el millor dia d'ença que estem a NZ. aquests primers quilòmetres coincideixen amb la Tongariro Alpine Crossing, diuen que és la millor travessa caminant d'un dia de tot NZ.
El camí està molt marcat, al cap de 20 minuts de sortir passo al costat del Refugi de Mangatepopo, un dels llocs per dormir si vols fer la volta de 4 dies del Tongariro Northem Circuit, la pujada és de moment molt suau però la calor colla de valent, passo per les cascades de Soda Spring (a la baixada pararé a agafar aigua), a partir d'aquest punt la pujada agafa inclinació i ja no la deixaré fins a arribar a una mena de coll, que en realitat és la part Sud d'un Crater (1665 mts.), és en aquest punt on deixo el camí principal per girar a la dreta i situar-me al peu del Mount Ngarauhoe.
Tinc 650 metres de desnivell fins al cim amb una forta inclinació i una tartera que em fa pujar una passa i baixar.na dues. A poc a poc vaig guanyant metres fins que puc situar-me al peu d'un esperó de roca fàcil que fa la pujada molt més agradable fins i tot en algun petit tram he de grimpar una mica. A mesura que pujo, la inclinació cada cop és superior i el pitjor tram és la part final fins a arribar a l'aresta on la pujada és més humana.
Arribo a un punt on, a la part dreta de la pujada pujaré al crater del volcà però que realment no és el cim, per arribar-hi he de continuar per l'aresta que estic pujant. Decideixo pujar primer al volcà per què tinc que posar els grampons els últims metres, la neu no està massa dura però la inclinació és pronunciada, me'ls trec per pujar els últims 15 metres de roca i arribo a la part superior del crater, el dia segueix magnific i sense cap núvol. Miro a l'interior del crater i aprofito per fer fotografies, ara mateix amb neu a l'interior però no fa masses anys va treure foc de l'interior.
Inicio tot el recorregut circular del crater el qual em portarà una hora aproximadament, hi ha algun tram del recorregut amb neu però ara ja no fan falta els grampons, després d'arribar al lloc d'inici de la circular torno a baixar uns metres per la roca, em poso els grampons i baixo aquesta rampa fins al lloc on vaig arribar fa una bona estona. A partir d'aquí segueixo l'aresta i passo pel costat de moltes roques amb fumaroles, després d'un parell de puja i baixa arribo al cim del Mount Ngarauhoe (2287 mts.), no hi ha ningú al cim, la gent que puja normalment arriben al crater i ja està, no ser si per desconeixement o per què però al mapa que vaig comprar de la zona es veu clar on està el cim. Faig unes fotos del moment i continuo uns metres més fins a l'últim turó però ja puc veure que és més baix, per tant el cim era l'anterior.
Inicio la baixada tot seguint el mateix itinerari de pujada, fa molta calor i no hi ha gens d'aigua en tot l'itinerari excepte quan arribo a Soda Springs i puc omplir l'ampolla amb aigua ben fresca.
Una pujada molt maca (una mica pesada la tartera) i un cim curiós amb fumaroles que no estic acostumat a veure.



Desnivell: 1405 mts.

Recorregut: 19,4 Km.

Horari: 7h, 37 m. 





A l'aparcament de Mangatepopo road (1125 mts.)


Aquest punt és el mateix inici que el Tongariro Alpine Crossing, el trekking més popular de NZ.


Arribant a la desviació del refugi de Mangatepopo.


Hi han trams del camí que camines per sobre d'unes pasarel.les de fusta.


A la part esquerra ja és pot veure el coll (Crater Sud 1665 mts.), al peu de la muntanya.


Les cascades de Soda Springs.



Pujant puc veure el cim del volcà Tongariro (1967 mts.)


Diferents informacions de les últimes erupcions volcàniques.  


Al peu del Mount Ngauruhoe (2287 mts.) també la Muntanya del Destí al Senyor dels Anells.


Aquí es divideixen els camins, recte al Tongariro Alpine Crossing, a la dreta al cim del Ngauruhoe.


A la distància puc veure el Mount Taranaki (2518 mts.), a la costa Oest de l'Illa.


S'ha d'anar amb compte, per què cauen pedres de la part superior.


Com es pot veure a la part central, amb la inclinació del terreny qualsevol pedra que toques va rodant cap abaix.


Part central de la pujada.


Ja estic més alt que el Volcà Tongariro (1967 mts.) que tinc just davant.


Arribant a la part superior.


Al peu de la pujada final al crater on em poso els grampons, al fons es pot veure el cim, pujaré després de fer tota la volta al cono del volcà.


Últims metres abans d'arribar al con del volcà.


Des de la part superior aquesta és la visió a l'interior del volcà.


A mesura que vaig efectuant la volta al crater vaig fent fotos de l'interior.


A l'esquerra el Mount Tongariro (1967 mts.), a la dreta el Crater Vermell (1868 mts.)


Arribo al punt que tinc el cim just davant meu, en 1 hora estaré allà.


Foto a la part més alta del crater (no és el cim) amb el Ruapehu (2797 mts.) al fons.


Part del crater que ja he recorregut.


Un dia radiant al Ngarauhoe.


Segueixo fent la volta al crater.


Últims metres per acabar els 360º.


Al fons es pot veure la pista i l'aparcament.


Ja he creuat a l'altre vessant i estic pujant direcció al cim.


Fumaroles a l'aresta al cim.


Més a prop.


Tram de l'aresta recorreguda.


El Llac Blau o Rangihiroa (1725 mts.)


Amb el zoom es pot veure la pista que puja a l'aparcament.


Últims metres per arribar al cim,  al fons el Ruapehu (2797 mts.)


 El Ruapehu (2797 mts.)


Al cim del Mount Ngarauhoe (2287mts.)


Tot el tram final fins al cim.


Al baixar torno a passar per Soda Springs on hi ha canalla que s'esta refrescant.


Finalment torno a arribar a l'aparcament on m'espera la Irene.


Quan baixem per la pista, miro pel retrovisor i puc veure això........