diumenge, 19 de juny del 2016

Circular al Puigmal (2910 mts.), Pic del Segre (2848 mts.) des de Núria.

Després del mal temps d'ahir, avui decidim anar una mica més a prop de casa i amb la Irene marxem cap a Núria, és la primera sortida caminant després de 6 mesos de lliscar amb els esquís de muntanya, he de dir que la pujada ha anat força bé però la baixada se m'ha fet llarga i feixuga, que torni la neu ja............
Surto de Núria (1960 mts.) i segueixo el més que conegut camí cap a la Coma de l'Embut, tot esta molt verd i fa molt goig, els núvols no volen marxar i el vent de vegades bufa amb certa intensitat, aprofito per agafar aire al arribar al Pla de l'Ortigar (2280 mts.), són més de 300 metres de desnivell en un moment, a partir d'aquest punt ja entro a la Coma de l'Embut on el pendent és més normal. Continuo fins a situar-me al peu del Puigmal on la neu ha agafat de la nevada d'ahir, tot aquest tram igual que l'anterior té un pendent elevat, arribo al cim del  Puigmal 1 hora i 50 minuts després de sortir de Núria, fa molt vent al cim, aprofito la parada per abrigar-me una mica i fer un parell de fotos, quan estic a punt de marxar arriba un noi que em fa unes fotos.
La continuació per l'aresta és fàcil tot i que avui amb la neu caiguda li dóna una mica més de vida, arribo al Petit Pic del Segre (2812 mts.) i ja puc veure el següent objectiu. Per arribar he de baixar uns quants metres fins a arribar a un fals coll i a partir d'aquí inicia la pujada fins al cim del Pic del Segre (2848 mts.), un parell de fotos i segueixo el llom fins a situar-me al Coll de Finestrelles (2605 mts.) on el vent no bufa amb tanta intensitat, punt on m'hidrato bé per continuar el descens fins a Núria després de veure uns quants isards pel camí. Sortida divertida per ser la primera després de la temporada d'esquí, sortida per posar les articulacions al seu punt.

Amb la Irene a la sortida de Núria (1960 mts.)

Després de tants mesos de veure el paisatge blanc, aquest és el primer dia de verd.

La Coma de l'Embut, a la dreta el Pic del Segre (2848 mts.)

Aigua per tot arreu.

Al fons ja s'aprecia el Puigmal entre mig dels núvols.

La nevada d'ahir ha deixat la part superior enfarinada.

Ja queda poc per fer el primer cim del dia.

Amb el zoom ja es veu la creu del cim.

Puigmal (2910 mts.)

Des del cim ja puc veure l'aresta que tinc que seguir.

Un noi que acaba d'arribar em fa la foto al cim.

Inicio el descens cap a l'altre vessant (França).

Fa menys de dos mesos que vàrem pujar a la Tossa del Pas dels Lladres amb esquís.

Tram que em falta per arribar primer al Pic Petit del Segre (2812 mts.) i després al Pic del Segre (2848 mts.)

Tram recorregut des del cim del Puigmal.

Pic del Segre (2848 mts.)

Núria (1960 mts.) des de l'aresta del Pic del Segre.

Coll de Finestrelles (2604 mts.)

Núria des del Coll de Finestrelles.

Isard posant per la fotografia.