dissabte, 13 de febrer del 2016

Tour de Guet (601 mts.)


Itinerari de pujada: Color vermell
Itinerari de baixada: Color taronja

Com cada any més o menys per aquestes dates pugem a la comarca Francesa de l'Aude on tenen la central l'empresa on treballa la Irene. Ja que tinc el matí lliure aprofito per entrenar una mica per la zona. El primer any que vàrem venir a la zona, el primer que vaig fer a casa va ser buscar a la web dels mapes francesos IGN quin era el cim més alt de la zona, aquest és el Tour de Guet (601 mts.), cada any he pujat per un vessant diferent i aquest any no serà l'excepció. He deixat el material de córrer a casa i he agafat les botes i els pals, ja que com així ha estat, la primera part del dia pronosticaven pluges.
L'inici de l'excursió comença al poble de Moux on des del centre agafo un camí, direcció al cementiri, continuo fins a passar l'autopista per sota i uns metres més endavant deixo el cotxe en un petit aparcament a mà dreta.
Surto de l'aparcament (145 mts.) i cau una lleugera pluja, uns metres per sobre meu la boira ho envaeix tot, fa hores que plou, doncs, tot el terreny està molt enfangat i rellisca bastant. Aquests primers kilòmetres la pista és força ampla però després agafo a mà dreta la continuació del GR-77 i es converteix és un sender estret entremig del bosc, surto a la pista principal però només és per creuar-la, ja que continuo pel sender estret, fa una estona que no plou però a mesura que vaig pujant el vent augmenta de velocitat. Arribo al cim del Tour de Guet (601 mts.) on aprofito el petit refugi de pedres que hi ha per protegir-me del vent i la pluja, després d'abrigar-me i beure una mica faig un parell de fotos al cim i començo a baixar.
Segueixo el mateix camí fins a arribar a la pista més ampla, en lloc de seguir el camí estret entremig dels arbres de la pujada continuo per la pista ampla que fa més volta però és més còmoda. Evidentment no he trobat ningú en tot el recorregut.
Quan estic arribant al cotxe el temps canvia i tot i que el vent segueix sent molt intens ja no plou. Després de recollir a la Irene marxem a Carcassonne ón visitarem La Cité per l a tarda.
A veure si la setmana que ve el temps ens permet gaudir de l'esquí de muntanya, que un cap de setmana a l'hivern sense esquís als peus no es pot aguantar.


Desnivell:  515 mts.

Recorregut: 10,3 Km.

Horari: 2h, 24m.






Tota l'estona he de seguir el GR-77.


La boira a aquesta hora del matí està bastant baixa i plou una mica.


A mida que vaig pujant la boira ho comença a envair tot.


Durant les últimes hores porta plovent bastant i el terreny està molt enfangat.


Masies abandonades durant la part mitja del segle XX.


El GR-77 està molt ben marcat i és molt bonic, llàstima que plogui i faci tant vent.


Al cim del Tour de Guet és el punt on canvia de GR.


Vista enrere per veure d'on vinc.


Al arribar al cim aprofito aquest refugi de pedres per abrigar-me de la pluja i el vent.


Tour de Guet (601 mts.)


Al cim del Tour de Guet (601 mts.)


Plou amb ganes al cim, jo agafo el camí cap al poble de Moux que és on tinc el cotxe.


A la part inferior on està la boira tinc el cotxe.


Un cop estic baixant, el dia s'arregla i em permet veure el cim al fons.


A la tarda anem a fer una visita a Carcassonne.


La muralla de La Cité.


La Basílica de Saints Nazare.


Ambient primaveral tot i el fort vent a les terrasses de Carcassonne.