dissabte, 25 d’abril del 2015

Pic Negre d'Envalira (2821 mts.) i Pic d'Envalira (2827 mts.)

Una altra setmana que la meteo ens juga una mala passada. La idea inicial era pujar ja al Pirineu Central per què a l'Oriental la neu ja comença a ser escassa i en algun lloc inexistent. La previsió per dissabte no és massa bona i en principi ha d'aguantar fins al migdia, una mica just per l'activitat que volíem fer al Central. Per tant divendres a la tarda canvi ràpid de plans.
Busquem un lloc per sortir amb el cotxe de cota alta i així no haver de carregar els esquís a l'esquena, la zona evidentment ha de ser Andorra, ja que el Capcir la neu comença molt amunt. Fa molts i molts anys que vaig fer per última vegada el Pic Negre d'Envalira (2821 mts.), aprofitant que l'estació del Pas de la Casa ja fa unes quantes setmanes que està tancada decidim pujar a fer aquest cim bicèfal.
Sortim de l'aparcament gratuït (2070 mts.) que hi ha a l'entrada del Pas amb els esquís als peus i comencem a pujar per darrere dels apartaments seguint paral·lel el riu que baixa de l'Estany de les Abelletes, en el punt que ho veiem factible creuem el riu per uns ponts de neu que no els hi queda massa temps per culpa d'aquestes calorades. Continuem fins a passar prop de l'Estany de les Abelletes (2258 mts.), seguim pujant per la pista del mateix nom que l'Estany fins que a mà esquerra ja veiem la primera pujada forta del dia. Consisteix a pujar al Coll dels Isards (2551 mts.), la traça ja la tenim feta i la neu està en molt bones condicions per tant avui no fan falta ni ganivetes ni evidentment grampons.
Des de la part superior del Coll tenim a mà esquerra el Pic de les Abelletes (2600 mts.) que deixem per un altra vegada, iniciem una petita baixada i ens situem davant la segona pujada forta del dia, el Port de Fontnegra (2654 mts.),  igual que l'altre Coll, la neu està magnifica i pugem sense cap problema. La visió des de dalt del Port és molt bona, doncs, cap a l'est tens tota la Vall de Campcardós per on vàrem pujar fa un temps amb la Teresa. Cap a l'oest ja veiem les dues puntes dels cims, comença a fer una mica de vent i els núvols cada cop tenen pitjor pinta. Continuem pujant direcció al cim de més a la dreta, aquest cim no podrem arribar amb els esquís fins a dalt, ja que falta una mica de neu per sort només seran uns metres.
Arribem al primer cim del dia Pic Negre d'Envalira (2821 mts.), després d'unes fotos baixem uns metres fins al coll que separa els dos cims, en aquest punt ens podem tornar a posar els esquís i continuem ara si fins al mateix cim del Pic d'Envalira (2827 mts.) amb els esquís als peus. El temps comença a canviar i per moments la boira ho envaeix tot. Deixem per un altre dia la volta circular que volíem fer cap a Grau-Roig i baixem pel mateix lloc de pujada. La neu està una mica pesada però en general es deixa esquiar força bé, a veure aquests propers caps de setmana si el temps per fi s'estabilitza d'una vegada aquesta temporada.

Vista del Pic Negre d'Envalira (2821 mts.) des de l'aparcament del Pas de la Casa (2070 mts.)

A l'inici pugem per la pista de l'estació (ja tancada fa unes quantes setmanes)

El Coll dels Isards (2551 mts.), a la seva esquerra el Pic de les Abelletes (2600 mts.)

La Carme i la Teresa direcció al Coll dels Isards.

Pic Negre d'Envalira (2821 mts.)

Al mig de la pujada del Coll dels Isards (2551 mts.)

Ja falten pocs metres per arribar a la part superior del Coll.

Des del Coll dels Isards, al fons ja es veu el Port de Fontnegra (2654 mts.)

Pic del Port de Fontnegra (2744 mts.)

Iniciant la pujada al Port de Fontnegra (2654 mts.)

Vista cap a la part superior del Port de Fontnegra.

A la part inferior es pot veure el Coll dels Isards (2551 mts.), a la dreta l'aresta que porta al Pic de les Abelletes (2600 mts.)

La Carme i la Teresa arribant al Port de Fontnegra.

Ja es veuen els dos cims, a la dreta el Pic Negre d'Envalira (2821 mts.) i a l'esquerra el Pic d'Envalira (2827 mts.)

Arribant al petit tram on ens hem de treure els esquís.

Carregant els esquís a l'esquena per assolir el primer cim.

Pic Negre d'Envalira (2821 mts.)

Des del cim del Pic Negre es pot veure el Pic d'Envalira.

Pujant els últims metres del Pic d'Envalira.

Panoràmica des del cim de les dues Valls. A la dreta el Pas de la Casa, a l'esquerra Grau Roig.

Pic d'Envalira (2827 mts.)

La boira ens comença a envair, la Carme i la Teresa caminant el petit tram de pedres on no es pot esquiar.

Després de 3 llargs anys, he aconseguit fer el cim i amb esquís.
Gràcies pr donar-me els dos unes classes magistrals i per portar-me una vegada més de passeig, guagua

Salut

Impresionante, a la próxima me apunto.