diumenge, 5 de gener del 2014

Mont Llaret (2376 mts.) i circular entre les estacions de St. Pierre dels Forcats i Eyne.

Diumenge 5-1-2014

Avui després d'aquests dies als Alps toca sortida al nostre estimat Capcir. Vaig a intentar un cim que no he pujat mai i vull fer una circular per no pujar i baixar pel mateix lloc. Aquesta sortida igual es pot fer com l'he fet jo o en sentit contrari. He decidit fer-la axis per diverses raons, 1ª:  La neu no està en bones condicions i preferia baixar per les pistes, 2ª:  El primer tram és molt planer i crec que era millor a l'inici amb pells, 3ª  Des del cim del Mont Llaret direcció a l'Oest hi ha un tram molt espès de bosc i també he pensat que era millor de pujada que de baixada i 4ª: Avui feia molt vent a primera hora i anar per la pista horitzontal entremig dels arbres vas més protegit.
Surto de l'aparcament de Le Belvedere (1770 mts.) amb esquís, al costat de la Gite d'Etape Azimut a la part superior del poble de Les Angles, pujo per una pista paral·lela a les cases, quan arribo a l'aparcament superior de l'estació (1841 mts.) agafo a mà dreta una desviació cap a l'Estany de la Balmeta (2047 mts.), aquest primer tram fins a arribar a la Font Grossa (4 km. des de l'aparcament) han passat la ratrac i l'utilitzan per fer esquí de fons. A partir d'aquest punt s'ha d'anar obrint traça fins a arribar a l'Estany de la Balmeta (2047 mts.) on coincideixo amb un grup que baixen del refugi de Camporrels i durant un tram tinc la traça oberta.
Poc abans d'arribar a la Cabana de la Balmeta (2144 mts.) deixo les traces i giro a mà esquerra per situar-me al peu del Mont Llaret, després de creuar un parell de llacs sense nom ( 2127 mts.) començo a pujar, obrint traça amb una quantitat de neu brutal, ja que el vent l'ha portat de les parts superiors. La part final del bosc es fa una mica pesada, ja que hi ha trams on els arbres estan molt junts i costa fins i tot passar pujant, finalment surto d'aquest laberint i el vent em porta a la realitat (com s'estava de protegit dins el bosc).
La part final és molt planera i llarga (no s'acaba mai), finalment a la llunyania puc veure la creu del cim, en uns minuts estic al cim del Mont Llaret (2376 mts.), el vent és molt fort, sense treure pells començo a baixar fins a situar-me a la part superior de l'estació on després de treure pells agafo la pista Balcère que em deixa al sector Jassetes per baixar per la pista Llaret i axis arribar al mateix cotxe amb els esquís als peus.

Puig del Pam (2470 mts.)

En aquest punt està la desviació a mà dreta per anar direcció a l'Estany de la Balmeta (2047 mts.)

La neu caiguda la nit anterior (15 cm.) s'ha aguantat bé en aquest sector del Capcir.

Davant meu, La Serra de Madres (2469 mts.) amb el llac de Puigvalador a la part inferior.

Font Grossa, on hi ha una captació d'aigua.

Direcció a l'Estany de la Balmeta.

Els rius ja es congelen, l'hivern està aquí.

Aquesta part final, la pendent es força pronunciada.

Estany de la Balmeta (2047 mts.)

A prop de la Cabana de la Balmeta (2144 mts.) ja es veuen els dos Perics.

Per la part inferior es veuen les meves traces després de creuar un llac sense nom (2127 mts.), pujant direcció al Mont Llaret.

Hi ha trams de bosc molt espès.

Ja queda poc per sortir del bosc i arribar al cim.

Just després de sortir del bosc, el vent s'ho emporta tot.

Des de lluny i amb el zoom ja es pot veure el cim.

Mont Llaret (2376 mts.)

Dilluns 6-1-2014

Amb l'Irene sortim de l'estació de St. Pierre dels Forcats (1640 mts.), ella amb raquetes i jo amb esquís. La falta de neu en aquestes estacions es veu només arribar, volem enllaçar aquesta estació amb la d'Eyna. El circuit està molt ben indicat amb senyals grogues als arbres, la primera part és molt planera, per baixar una estona i després una pujada continua fins a arribar a Eyna.
La tornada la fem pel mateix lloc però agafem la variant superior, per passar per un camí diferent  del de  pujada, pràcticament hem estat sols tot el dia, doncs només hem trobat una parella de francesos.

L'Irene direcció a l'estació d'Eyne amb el Pic de Gallinàs al fons.

En primer terme , Mont Llaret, cim que vaig pujar ahir, al fons els Perics.

El Carlit 2912 mts.(cliqeu per veure sortida.) a la dreta destaca com el cim més alt del Pirineu Oriental

Aquesta part del Pirineu necesita una nevada urgent.

Ja estem aribant a Eyne, després quedarà la tornada.