diumenge, 27 de maig del 2012

Aneto ( 3404 mts. ) per 43ª vegada i finalitzem aquesta temporada d'esqui de muntanya



Última sortida d' esqui de muntanya de una dolenta temporada ( jo crec que es pot qualificar aixis ) 2011-2012.
Una temporada que va començar molt bé ja que a mitjans de Novembre varem fer tres sortides seguides a la zona de Vallter 2000 però després es va anar diluint poc a poc amb un mes sense nevar gens etc.
Com sempre desde fa molts anys l'ultima sortida d'esqui de muntanya i d'aquí a unes setmanes la de corredors la fem a l'Aneto ( aquest es un dels motius per que porto totes aquestes pujades ).
Surto d'un centenar de metres per sota La Besurta i segueixo el camí que passa per davant del refugi de La Renclusa.
Vaig direcció a La Maladeta, sobre la cota 2930 mts. giro a mà esquerra per arribar al Portilló Superior, fins aquest punt el dia ha estat força bé, però al mirar direcció a l'Aneto, no es veu res. Està tot completament tapat. 
Desgrimpo molt fàcilment el Portilló i torno a calçar esquis, al cap d'una estona m'envolten tots els núvols i la boira, hi ha molta gent que gira cua, segueixo i en pocs minuts arribo al cim de l'Aneto ( 3404 mts.).
No es veu res i no em fa gens de gràcia la baixada amb els esquis amb aquesta visibilitat, creuo el Pas de Mahoma, unes fotos al cim i cap a baix.
Trec les pells i preparo els esquis per la baixada, per uns moments tinc una mica mes de visibilitat  per tant cap a baix ràpid. La neu a la part superior està molt pesada ( difícil d'esquiar i perillosa pels genolls ) a la part central i inferior neu primavera magnífica que es deixa treballar molt i molt bé.
Quan arribo al Forat d'Aigualluts em trobo amb l'Irene que m'ha vingut a buscar i tots dos baixem fins arribar al cotxe a La Besurta.


Desnivell: 1605 mts.

Recorregut: 20,43 Km.

Horari : 7h 59m.  





A la nit quan arribem a La Besurta, aquesta es la visió de La Maladeta.

Sortida de sol per el vessant francés de Luchón.

Al centre el Pic de Salvaguardia.

En aquest punt deixem el camí a La Maladeta i girem a mà esquerra per arribar al Portilló Superior.

Desde la part de dalt del Portilló Superior.

Un cop ja he baixat i estic a la glacera de l'Aneto, vista enrera cap al Portilló Superior

Al fons es tindria que veure l'Aneto, avui els núvols ho están tapant tot.

Una vegada més tanquem la temporada d'esqui de muntanya a l'Aneto ( 3404 mts.)

Visió desde el cim direcció al Pas de Mahoma, evidenment no es veu res.

Desde el Forat d'Aigualluts, l'itinerari de baixada.

1 comentari:

TT ha dit...

Increïble 43 vegades a la teva edat.......
No m'estranya que la gent es donés la volta per culpa de la boira i que tu fessis cim, segur que pots fer el pas de Mahoma amb els ulls tancats
La veritat que ha estat una temporada dolenta, i para segons qui DOLENTÍSSIMA.
Aviat tornaré
TT