dimecres, 28 de desembre del 2011

Lapakiza De Linzola ( 2112 mts.) Pirineu Aragones.

Avui estic al Pirineu Aragones, molt a prop de Navarra ja feia temps que tenia ganes de venir però aquest no es el millor hivern ja que falta molta neu i la poca que hi ha està molt gelada.
Encara aixis deixo els esquis al cotxe i agafo les botes d'alpinisme, grampons i piolet i em preparo per sortir.
A -3º surto de l'aparcament del refugi de Linza ( 1330 mts.), agafo el camí que surt de darrera del refugi direcció al Coll de Linza. ( 1906 mts.) al qual ja arribo amb els grampons posats ja que la neu en tot aquest tram fins al Coll està gelada.
Al arribar al Coll la visió es increïble, a la meva dreta el Petrechema ( 2377 mts.) i al fons de la vall, molt i molt lluny la Mesa de los Tres Reyes ( 2444 mts.).
Quan baixo cap al vessant nord el panorama es totalment diferent, s'ha acumulat tota la neu al fons de la vall amb el vent d'aquest últims dies.
Obrir la traça costa molt i poc a poc estic veient que la Mesa de los Tres Reyes se m'escapa ( que hagués donat aquest tram per tenir els esquis ).
Giro a l'esquerra ( Est ) i començo a pujar les rampes cap al Pic de Lapakiza de Linzola, quan deixes el fons de la vall el gel torna a sortir i has de fer servir molt bé la tècnica de gramponatge.
Arribo al Lapakiza de Linzola ( 2112 mts.) i ràpidament començo a baixar ja que el vent ha fet acte de presencia.
Sense cap novetat arribo al refugi de Linza ( 1330 mts.) i a veure que passara aquest dies següents amb el canvi de temps. To be continued, I hope so

Pujant cap al Coll de Linza

Coll de Linza ( 1906 mts.) a la dreta el Petrechema ( 2377 mts.)

Petrechema ( 2377 mts.)

Mesa de los Tres Reyes ( 2444 mts.)

Desde la cota 2084, ja es veu el Lapakiza de Linzola

Petrechema ( 2377 mts.) desde el Lapakiza de Linzola

Pic de Lapakiza de Linzola ( 2112 mts.)

Uns esquiadors de muntanya a punt de baixar ( no era el dia per esquis, poca neu i molt dura )

Arribant al Refugi de Linza ( 1330 mts.)