dissabte, 28 de gener del 2023

Aparcament (1650 mts.)- La Tosa d'Alp (2535 mts.)- Coma Orriola (1950 mts.)- Cap del Bosc (2150 mts.)- Pla de Masella (1600 mts.)- Aparcament (1650 mts.)

Una altra setmana de vent al Pirineu, la idea inicial era anar cap al Capcir i fer una circular pel Petit Peric i Mont Llaret, però el vent per dissabte és d'uns 30 km/h amb rafegues de 70 km/h, així que busquem alternatives.
Sembla que a la zona de Masella el vent és quasi nul, el problema és que només hi ha neu a les pistes, la resta ha marxat volant amb les fortes ventades d'aquests dies enrere. A la sortida d'avui s'apunten la Carme i la Teresa.
Deixem al cotxe a l'aparcament (1650 mts.) que hi ha uns metres més amunt del Pla de Masella (1600 mts.) i des d'aquí mateix, ja podem sortir amb els esquís als peus. Iniciem la pujada seguint l'itinerari d'esquí de muntanya que hi ha marcat al plànol de l'estació de La Masella.
Anem seguint la pista blava "Familiar" fins a La Pleta (2020 mts.) on continuem per "La Corda" fins que arribem al llom on comença la "2 estacions". A partir de la cota 2200, la boira cada cop és més baixa i finalment quasi no deixa veure res.
Arribem al Refugi del Niu de l'Àliga (2520 mts.) on parem una estona, aprofitem per fer un mos i beure una mica de te calent que portem amb els nostres termos. Traiem pells i pugem els últims metres caminant fins al cim de La Tosa d'Alp (2535 mts.) on fa molt de fred. Una foto ràpida i iniciem la baixada fins a Coma Orriola (1950 mts.) on fa un sol magnífic, quina diferència de temperatura.
Tornem a posar pells per segona vegada i pugem per la dreta ("Masovera") fins a arribar al cap del Bosc (2150 mts.) on traiem pells per començar la baixada fins al Pla de Masella (1600 mts.), ara hem de remuntar cinquanta metres de desnivell fins a l'aparcament on tenim el cotxe.
Al fer una tarda magnífica, decidim pujar uns dos-cents metres més i així arribem al cotxe amb els mateixos esquís. Dit i fet, arribem a la cota 1700, traiem pells i baixem per la fàcil pista "Familiar" fins al mateix cotxe. Moltes gràcies Carme i Teresa per venir una vegada més, sobretot aquesta sortida que serà l'última meva fins d'aquí a un temps (espero que sigui poc temps).
En uns dies he de passar pel taller per deixar-me en perfecte estat. Fins aviat.

Iniciant la sortida a l'aparcament (1650 mts.)

Seguim l'itinerari que té marcat l'estació de La Masella, pujada per la pista "Familiar".

Un itinerari molt fàcil per pujar amb els esquís de muntanya.

La Carme i la Teresa feia temps que no compartien sortida d'esquí, les últimes han estat en bicicleta.

Aquesta hora del matí no hi ha massa gent per aquesta pista.

"El Caminet", ben a prop de La Pleta (2020 mts.)

El Refugi del Niu de l'Àliga (2520 mts.)

Molta boira i fred a la part superior de la muntanya.

El vent s'ha emportat la neu al costat mateix del cim.

Tosa d'Alp (2535 mts.)

Baixant cap a Coma Orriola podem veure gent a les canals de la dreta.

A Coma Orriola (1950 mts.) posem pells per segona vegada i pugem al Cap del Bosc (2150 mts.)

Arribem al Cap del Bosc (2150 mts.) i traiem pells per baixar fins al Pla de Masella (1600 mts.)

Tercera pujada del dia, del Pla de Masella (1600 mts.) pugem fins a la cota 1770.

Arribem amb els esquís fins al mateix cotxe, això no es pot fer sempre.

Ha estat un plaer acompanyar-te avui i ja esperant la primera a la sortida del taller.
TTF

Carme S ha dit...

Bona neu i bona companyia!
A la tornada repetim, si pot ser amb la mateixa qualitat de neu 😎