divendres, 11 de juny del 2021

Etapa 1: Ripoll- La Seu d'Urgell per la Collada de Toses (1790 mts.).

Aquests tres dies seran molt importants per futures sortides amb la bicicleta. Fins al dia d'avui, he anat fent sortides d'un dia, més o menys dures, però mai tres dies consecutius. Per una travessa que estem dissenyant per aquest estiu (Setembre 2021) necessito saber si puc fer tres etapes seguides i això és el que comencem a fer avui.
L'etapa d'avui va des de Ripoll fins a La Seu d'Urgell passant per la Collada de Toses (1790 mts.) i la Irene m'acompanyarà amb el cotxe. Pocs minuts després de les nou del matí m'acomiado de la Irene a l'aparcament que hi ha abans d'arribar a Ripoll.
Agafo l'N-260 que passa per l'exterior de Ripoll, segueixo cap a Campdevànol, tot aquest tram, la carretera va pujant suaument però puja. Travesso Ribes de Freser i a la sortida del poble comença la pujada a la Collada de Toses.
Els primers quatre kilòmetres la mitjana és del 4%, deixo a la meva dreta la desviació al poble de Ventolà, uns kilòmetres més endavant passo Planoles, la pujada tota l'estona és força regular i mai passa del 6%, tot i que és força llarg, té vint-i-cinc kilòmetres.
Quan falten quatre kilòmetres per arribar a dalt, la cosa es suavitza encara més i sense cap problema arribo a dalt de la Collada de Toses (1790 mts.) on ja m'espera la Irene, d'ença que he sortit de Ripoll és la primera parada que faig. No estem massa temps aquí dalt perquè hi han uns núvols molt negres que no fan massa bona pinta.
Continuo per la GI-400 direcció a La Molina on a la sortida em trobo amb una forta pujada que em condueix fins a La Masella, ara si, tot baixada fins a Alp on fem una petita parada per reposar forces. Comencem a sentir trons i el cel cada cop està més negre, és moment de marxar, agafo la GI-4033 cap a Bellver de Cerdanya, passo pel mig del poble i a la sortida circulo per l'N-260 cap a Martinet.
Tot i ser una nacional, no hi ha massa trànsit per la carretera i la temperatura és força bona. Cada cop està més negre i els trons s'escolten més a prop, per sort trobo la desviació a mà esquerra cap al poble d'Alàs (a un parell de kilòmetres de la Seu), un parell de kilòmetres en pujada (per rematar la jornada) em deixa a les portes de l'hotel, per avui ja n'hi ha prou, en menys de deu minuts comença a ploure amb ganes, avui m'he lliurat, demà ja veurem.

Amb la Irene a la sortida a Ripoll.

Primers kilòmetres del dia, deixo Ripoll i vaig cap a Campdevànol.

El Port de la Collada de Toses està obert, magnífic........

Arribo a Ribes de Freser, tantes vegades que he vingut a fer muntanya, mai hagués pensat que passaria amb bicicleta.

A la sortida de Ribes inicio la pujada a la Collada.

Pendent que en cap moment passen del 6%.

Suposo que al ser divendres no hi ha quasi trànsit per la carretera.

Arribo al poble de Planoles.

Al costat meu està la desviació per anar al poble de Toses.

A mesura que vaig pujant, la vista cada cop és més maca.

Al ser un port tan llarg, miro de mantenir tota l'estona el mateix ritme, sense anar a estrebades.

Ja puc veure les muntanyes de La Molina al fons.

Tot i estar a l'estiu, alguns colors encara recorden la primavera.

S'ha d'anar bevent tota l'estona per a no agafar cap "pajara".

A la part inferior podem veure la Vall de Ribes.

Entrem a la comarca de La Cerdanya.

I deixem la comarca del Ripollès.

Després d'uns últims kilòmetres molt suaus, ja puc veure la part superior del Port.

A dalt de la Collada de Toses (1790 mts.)

Ara agafo la GI-400 direcció a La Molina i La Masella.

Passo per La Molina.

A l'arribar a Alp, puc veure aquests núvols de tempesta. He de córrer més per no mullar-me.

Entro a Bellver de Cerdanya.

Finalment arribo a Alàs, hi han un parell de kilòmetres de pujada per arribar al poble.

Xavier M ha dit...

doncs sí, per Ribes de Freser amb bicicleta. Qui ho anava a dir !
Sort amb el repte i ànim als dos.