dissabte, 4 d’octubre del 2014

La Gallina Pelada (2317 mts.), cim més alt de la Serra d'Ensija.

El cim de la Gallina Pelada (2317 mts.), és el més alt de la Serra Prepirinenca d'Ensija i està situada a la comarca del Berguedà. Per arribar a l'inici de l'excursió hem de passar el poble de Saldes i continuar fins al Coll de la Trapa (1321 mts.),  uns metres passat el coll, agafem una desviació a mà esquerra direcció a Vallcebre. Passem el Plà de Palomera i un centenar de metres endavant just en el punt que trobem un revolt a l'esquerra trobarem diferents llocs al lateral de la carretera per deixar el cotxe.
A la mateixa carretera trobem l'indicador que posa refugi d'Ensija, unes escales ens porten a la Font Freda (1670 mts.) on hi ha una barbacoa i unes taules pel pícnic. El camí està molt ben marcat, només has de seguir les pintures grogues i blanques del PR-C 79, deixem la Font Freda a la nostra esquerra i ens endinsem al bosc, aquesta primera part hi ha molta pedra al camí, hi ha un tram que entrem dins del Torrent D'Ensija on ja es veu la quantitat d'aigua que porta quan hi han fortes precipitacions, doncs, uns 30 metres d'amplada està plens de pedres de diferents mides que els aiguats han arrossegat fins aquest punt. Al arribar a la cota 1840 deixem el centre del torrent i a l'esquerra tornem a agafar el PR, la pujada en aquest tram és força dreta i fins que arribem a un plà herbós (Planella Gran) no disminueix. El sender desapareix i caminem per sobre l'herba que va molt bé després de tantes pedres, uns metres més amunt torna a aparèixer el camí i fent ziga-zagues arribem al Plà d'Ensija (2180 mts.), que verd que està tot, el dia acompanya doncs no fa calor i cosa estranya en aquestes muntanyes no tenim vent. Ja divisem el refugi d'Ensija, passem pel costat i continuem 100 metres per arribar a la Font d'Ensija on fem una parada. En aquest punt l'Irene s'estima més esperar-me, continuo cap al cim de la Gallina Pelada (2317 mts.) al qual arribo 16 minuts després de deixar el refugi.
Unes fotos al cim i començo la baixada fins al refugi on m'espera la Irene, a partir d'aquí seguim el mateix camí que a la pujada fins a arribar a l'aparcament de la Font Freda.

Desnivell:  685 mts.

Horari: 4h,45m.

Inici de l'excursió, direcció al refugi.

Cara sud del Pedraforca, el poble de Saldes a la part inferior de la muntanya.

La mateixa muntanya vista amb el zoom.

Amb l'Irene a la part mitja de la pujada.

Al fons ja es veu el cim, encara està força lluny.

Una mica més a prop amb el teleobjectiu.

Arribant al Plà d'Ensija (2180 mts.)

Cara sud del Pedraforca.

Dia magnífic, sense núvols ni vent.

Al arribar al Plà d'Ensija tenim varies opcions per agafar, nosaltres direcció al Cap de la Gallina Pelada.

Paisatge magnific, tot verd esperança.

Al fons veiem el cim de la Gallina Pelada (2317 mts.)

Refugi d'Ensija o Delgado Úbeda (2200 mts.)

Aquest refugi pertany a la FEEC.

Cap de la Gallina Pelada (2317 mts.)

Cim més alt de la Serra d'Ensija.

Cap el sud podem veure l'estació d'esquí del Port del Compte.

Al fons i a la dreta veiem el poble de Gòsol.

Imatge de la Verge de Santa Coloma de Queralt al mateix cim de la Gallina Pelada.

Un bonic i tranquil passeig, nosaltres varem passar per la zona des de Berga fent el molt recomenat Camí dels Bons Homes.