diumenge, 9 de febrer del 2014

Puig de Coma d'Or (2826 mts.) des del Coll de Puymorens.

Hi ha coses a la vida que creus que no podran canviar mai, avui m'he donat conte que no!. Arribo a Terrassa a les 6,20 del matí on hem quedat amb la Rosa , la Carme i una tercera persona. Qui és?, doncs l'amic Bernat Ros. I sabeu que, doncs ell ja portava més de 5 minuts esperant, (havíem quedat a les 6,30).
HA ARRIBAT 15 MINUTS ABANS DE L'HORA, INCREÏBLE, FELICITATS BERNAT.

Sortim del col de Puymorents (1920 mts.) i comencem a pujar per la vall d'en Garcia, molt ben innivada, fins a la cota 2140, la pujada és suau a partir d'aquest punt comença a pujar amb ganes fins que arribem a la Portella de la Coma d'en Garcia ( 2534 mts.), la primera visió cap al Coma d'Or sembla que falti neu, però després ens donem conte que es pot pujar i baixar bé. Quan arriba al Bernat ens comenta que les noves botes li estan destrossant els peus i decideix baixar cap al cotxe.
Nosaltres continuem, hem de baixar uns metres fins a arribar a la Portella de Cortal Rossó (2501 mts.) on comencem una nova pujada, es molt constant i finalment arribem al avant cim on deixem els esquís. Caminat en compte continuem per l'aresta i en pocs minuts arribem al Puig de Coma d'Or (2826 mts.), el vent bufa amb força i el fred és intens. En uns minuts traiem pells, apretem botes i iniciem el descens amb una neu molt bona que ens fa gaudir d'un gran descens. Després de baixar fins al Cortal Rossó (2501 mts.) posem pells i remuntem fins a la Coma d'en Garcia i des d' aquest punt realitzem el descens fins al mateix cotxe.

Horari: 4h, 34 m.

Inici des del Coll de Puymorens (1920 mts.)

La Rosa explosiva de sortida com sempre amb el Puig de Trespunts (2624 mts.) (cliqeu per veure sortida)

La Carme i el Bernat direcció a la Portella de la Coma d'en Garcia.

El Bernat abans de que les noves botes li destrossin els peus.

El cel poc a poc s'està tapant.

La Carme amb el Puig de Trespunts a la dreta.

A la dreta la Portella de la Coma d'en Garcia (2534 mts.).

Puigpedrós de Llanós (2842 mts.), properament espero fer alguna cosa en aquest cim.

Franquejant direcció al Coma d'Or.

La Rosa arribant al punt on m'hi tret el esquís per continuar per la cresta fins al cim.

Vinga Rosa, que ja queda poc.

Des del cim ja es veu la cara SE del Puigpedrós de Lanós.

Carlit (2921 mts.)

La Carme arribant a l'avantcim.

Tots tres al Puig de Coma d'Or (2826 mts.)

Cara SE del Puigpedrós de Lanós, espero baixar-la en poc temps.

Tornant del cim per l'aresta.

Itinerari de baixada.

Felicitats per aquesta sortida tan magnífica, i a Bernat per la seva puntualitat.... el tema de les botes, és el que passa quan són noves.

Si tens pensat baixar la cara SE de el Puigpedrós de Llanós a curt termini, avisa !!!!!! però si és en poc temps , començo a tenir massa coses pendents....