dissabte, 28 de desembre del 2013

Massís de la Belledonne. Grand Rocher (1926 mts.)

Dissabte 28-12-2013

Aquesta sortida està dedicada al nostre amic Xavier Martí, una grip d'última hora l'ha deixat fora de joc (recuperat ràpid, que et necessitem al 100 x 100) i no ens ha pogut acompanyar com era el seu desig i el nostre, al final quedem la Rosa, el David i jo mateix.
Aquesta excursió neix ara just fa un any, quan circulàvem per Grenoble direcció al Beaufortainveiem a la dreta  un massís amb molta neu, aquest és La Belledonne. Amb un any les coses han canviat molt i el dia de Nadal estan pràcticament sense neu, per sort el dia de Sant Esteve cauen uns 30 cm. de neu nova que ens aniran perfecte per nosaltres.
Avui dia 28-12-2013 decidim intentar la Cime de la Jasse (2478 mts.), ens arribem al poble de Prabert (1023 mts.) i ja veiem que no hi ha massa neu. Ahir a la nit havíem vist a la pàgina francesa de Skitour, una piulada al Grand Rocher (1926 mts.) cim a prop d'aquesta zona i amb millor neu (en principi l'haviem deixat com a segona opció doncs el desnivell és menor), doncs cap alla que marxem.
Per pujar aquest cim hem d'arribar a l'estació d'esquí nòrdic de Barioz (1395 mts.), sortim per les pistes de fons un tram, tallant pel mig del camí per pujar més directa, en arribar sota un petit refugí anomenat Chalet de Pierre Roubet (1551 mts.) la pista de fons s'acaba i comença una agradable pujada pel mig del bosc. Les traces estan molt ben marcades fins a arribar al peu del cim al qual pugem pel seu vessant sud, en pocs minuts assolim el Grand Rocher (1926 mts.). La veritat és que se'ns ha fet curt però la previsió metereologica per avui marquen nevades fortes a partir de la tarda i és aconsellable baixar ràpid.
Davant nostre tenim el massís de La Chartreuse amb uns quants itineraris d'esquí de muntanya, el vent comença a bufar amb força, és el moment de començar el descens, el qual gaudim, ja que la neu ha aguantat molt bé. Esperem que les nevades d'aquesta nit ens ajudin a preparar la sortida de l'endemà.

Lloc de sortida d'aquesta primera ascensió, Barioz (1395 mts.)

La Rosa i el David a punt de començar la pujada.

El primer tram, puges per la pista d'esquí de fons.

El Chalet de Pierre Rouvel (1551 mts.)

El camí va entremig del bosc.

Davant nostre tenim el massís de La Chartreuse.

Dent de Crolles al massís de La Chartreuse.

Grand Rocher (1926 mts.)

Amb l'amic David Terrades al cim.

Al fons de la vall, el poble de Les Milletes (1054 mts.)

Amb la Rosa i el David al primer cim d'aquesta sortida de Nadal.

Des del cim, mirant cap al sud: La Chartreuse.

Grand Rocher (1926 mts.)

La Rosa i el David al Grand Rocher.

El David comença la baixada.

Els núvols ja indiquen un canvi de temps que a partir de la tarda ja es notarà a Grenoble.

Continuarà la piulada amb la sortida de diumenge i de dilluns..........................................