dissabte, 24 de novembre del 2012

Pic de l'Infern ( 2859 mts.), Bastiments ( 2883 mts.) i Pic de Freser ( 2835 mts.)

Fa un parell de temporades amb la Teresa ens varem quedar entre el Pic de Freser i el de l'Infern ja que hi havia una gran acumulació de neu i aquell dia estava molt perillós. Avui tornem a intentar-ho i la cosa ja està molt diferent.
Sortim de l'aparcament entre la part superior i inferior de l'estació d'esquí de Vallter 2000 ( 1975 mts.) i enfilem el camí cap al refugi d'Ulldeter ( 2220 mts.) que està tancat en aquesta època. Sota el Coll de la Marrana i al ser cara nord la neu ja es deixa notar i la part superior per arribar al Coll està força gelada, Coll de la Marrana ( 2515 mts.), el vent es intens i ens tenim que abrigar.
Continuem per la cara sud fins arribar al cim del Bastiments ( 2883 mts.) on seguim una fàcil cresta descendent que ens porta al Coll del Mal Infern ( 2705 mts.). Una curta i discreta grimpada ens porta fins al Pic de Freser ( 2835 mts.).
Desgrimpada amb una mica de neu i gel sobre la roca el que fa que estem molt atents, sortim al franqueig ben nevat sota el cim i després de passar per l'aresta arribem al Pic de l'Infern ( 2859 mts.).
Baixem direcció a Tirapits on passem per la seva cabana encara força ben conservada, en aquest punt agafem el GR- 11 que ve de Núria. Arribem a Aigols Podrits i en uns 100 mts. de desnivell tornem a passar pel Coll de la Marrana i seguim el descens fins a l'aparcament on ens espera un bon entrepà.

Bastiments ( 2883 mts.) al costat del Coll de la Marrana.

La Teresa a punt d'arribar al Coll de la Marrana

Al fons el  Pic de la Dona

Bastiments ( 2883 mts.)

Panoràmica: a l'esquerra Balandrau, al fons Puigmal, a la dreta Pic de l'Infern i Noufonts.

Desde el cim del Bastiments, davant Pic de Freser i a la dreta Pic de l'Infern.

Tram recorregut desde el Bastiments direcció al Pic de Freser.

Pic de Freser ( 2835 mts.)

Desde el Pic de Freser la visió fins al Pic de l'Infern.

Baixada del Pic de Freser direcció a l'aresta que comunica amb el Pic de l'Infern.

Bon equilibri de la Teresa a les plaques de franqueig sota el Freser.

Tram final fins al Pic de l'Infern.

Pic de l'Infern ( 2859 mts.)

Al fons del cim la Cerdanya Francesa: Font Romeu, Pyrinees 2000.

Tram recorregut desde el cim del Bastiments, passant pel Freser i fins el Pic de l'Infern.

Mig camuflada entre la neu , la cabana de Tirapits.

Cabana de Tirapits.

Sembla que tenim els astres al nostre favor, últimament estem aconseguint el que havíem hagut de deixar aparcat per problemes aleatoris ... gràcies a la teva ajuda vaig sumant més i més cims....
Moltes gràcies per fer-me costat.